Gå til innhold

Mitt nye prosjekt , Galant VR4

Awex

Anbefalte innlegg

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Stephan

Følger med hele tiden:) Er det noen sjanse for at den blir færdi i år da? :)

Jeg tviler egentlig på det. Det er mulig karroseriet blir klart i år, men motormessig blir det kanskje ferdig til neste sommer. Jeg holder på å bytte ut en plate i gulvet nå, da reparasjonen som ble gjort for 13 år siden har fått merke tidens tann. Like greit å gjøre det skikkelig med en gang :)

Kult at det er så mye interesse for prosjektet, håper bare dere har litt tålmodighet :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Jeg tviler egentlig på det. Det er mulig karroseriet blir klart i år, men motormessig blir det kanskje ferdig til neste sommer. Jeg holder på å bytte ut en plate i gulvet nå, da reparasjonen som ble gjort for 13 år siden har fått merke tidens tann. Like greit å gjøre det skikkelig med en gang :)

Kult at det er så mye interesse for prosjektet, håper bare dere har litt tålmodighet :D

har du bilder av skylinen? om du har fått den

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det har gått stille i det siste, mye annet som skjer nå om sommeren. Om en uke skal jeg ha tid til å sette igang igjen. Donorbilen er nok ikke på plass enda, kontakten min har ikke kommet over noen. Jeg må ha en spesiell utgave av VR4`en, og de er ikke så lette å finne, ikke engang i Japan.

Originally posted by v|ncenT^

Åssen går det egentlig med VR4 planene, gått en måned siden noe ble skrevet ca.. Skjedd noe nevneverdig ? Donorbilen, den er vel på plass snart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Kan De være mere spesifikk? *Nyskjerrig*

Jeg må ha en Galant VR4 EVO eller RS (direkte forgjenger til EVO 1). Har større turbo, større dyser, lavere utveksling i girkasse og bakdiff + en del andre småting. Den har 240hk originalt, like mye som EVO 1.

(Bilen jeg har er en VR4 EVO)

Det finnes også en Monte Carlo-utgave, som er samme som EVO-utgaven, men med 40:60 driftfordeling. Jeg tar gjerne imot en sånn :) Noen av EVO\RS-utgavene fikk også denne samme driftfordelingen, blir spennende å se om min har det.

De som har testet bilen min på snø sier den er mere tailhappy enn vanlig for en bil med 50:50-fordeling (som da er standard på disse bilene), men jeg tør ikke påstå noe før jeg har prøvd den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Etter mye mye vurderinger, har jeg faktisk funnet ut at jeg skal selge Galanten. Jeg skal konsentrere meg om Corolla AE86-prosjektet mitt, da det kommer til å ta mye tid og penger å bygge Galanten slik jeg vil. Jeg mangler egentlig motivasjon, tiltak og tid for å gjøre så mye med den, da ser jeg heller at den blir gjort ferdig av noen som faktisk får gjort noe med den. Bilen blir 99% sikkert solgt til en kompis av meg, som kommer til å sette den sammen i et mye høyere tempo enn meg. Jeg kommer nok til å holde dere oppdatert på det som skjer med bilen fremover uansett.

I mellomtiden skal jeg lage baneracer av Corollaen.

Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg selger denne bilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider