Gå til innhold

Div bugs på min S13 1990 mod...

Ranger emnet

rallyroger

Anbefalte innlegg

Tok en tur på rudskogen i går ( 03.05.2005 ) for å se hva som fungerte og ikke på min 200sx.. en ting er jo at vakum slangene var dårlig festet og at sinter klutsj må kjøpes inn,men en annen ting som jeg ikke skjønner noe av er : når bilen står på tomgang ligger denne jevnt på 950rpm, det snåle er at når den fortsatt står stille men i gear går tomgangen opp 500rmp???? hva i?? dette gjelder alle gear, sto stille og prøvde fra 1-5 og revers og samme resultat: opp 500rpm.. noen kloke hoder som vet hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur på rudskogen i går ( 03.05.2005 ) for å se hva som fungerte og ikke på min 200sx.. en ting er jo at vakum slangene var dårlig festet og at sinter klutsj må kjøpes inn,men en annen ting som jeg ikke skjønner noe av er : når bilen står på tomgang ligger denne jevnt på 950rpm, det snåle er at når den fortsatt står stille men i gear går tomgangen opp 500rmp???? hva i?? dette gjelder alle gear, sto stille og prøvde fra 1-5 og revers og samme resultat: opp 500rpm.. noen kloke hoder som vet hva dette er?

Det er da normalt at turtalle detter litt ned når man fører bilen i gir. bilen jobber jo noe tyngre...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S13 er litt understyrt... Men det er veldig mulig å gjøre noe med:) Stivere bak(dempere og stag), og litt agressiv kjøring :)

Helst agressiv kjøring... er mye man kan gjøre for å få bilen til å sitte bedre, slippe letter bak og alt det der...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aggresiv kjøring har jeg ingen problemer med å få til.. stive dempere har jeg og, stag er det vel verre med,men de virker fine, det som vel var det største problemet var vel dekkene.. bilen så jo ut som en drag bil... 225/60-16 er IKKE å anbefale.. skulle noen likevel trenge et sett så har jeg 4 gode dekk...

Neste gang stiller jeg med 205/40-17 og da.. når er neste gang egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider