Gå til innhold

Lovlig sotefilm???

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen min på eu kontroll nå, og på golfen min har jeg satt på speilfilm på bakrutene.

Så sa han karen som hadde tatt eu kontrollen at jeg ikke måtte sette sånn på siderutene foran, greit nok det visste jeg jo at var ulovlig.

Men så sa han at det fantes noen typer film som var E merket, altså lovlige å ha foran også....

har lest de fleste trådene her om soting osv, men aldri hørt om noe som er lovlig på frontrutene også, noen som har hørt om dette????

Vet det er lov med tonede ruter, hvis bilen blir levert med det, og ettersom jeg har golf GL så har jeg tonede ruter, så det kan jo ikke være det han mente...

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det som var var at det var ikke toning (inn i ruta) det var film som man la på selv... Selv har jeg aldri hørt om noe sånnt som er lovlig men...???

det er ikke lov med noen form for Folie framme !!!!

har fått bot i tana & varanger tingrett for solfilm å fått lovene lest høyt å tydelig opp !!!! hehe

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 31-1. Generelt om vindu

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 31-1. Generelt om vindu

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

takker :) :) :)

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider