Gå til innhold

Motor fusker

Ranger emnet


Sjølstad

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kansje kan gi med noen tips på dette.

 

Har en nissan 200 sx s14a, bilen fusker ved kjøring... dvs: Mindre vibrasjoner i motor når bilen står stille(ikke konstante vibrasjoner, mer et slag pr 2-3 sec), ikke vibrasjoner opp til ca 3200rpm men man får "kengeru bensin" over 3200rpm hvis man gir "mye" gass. Det som er rart er det at man får ikke Kenbens hvis man ikke gir "mye" gass, men heller føler seg fram og lar bilen rolig opparbeide rpm.. Det virker heller ikke som at det er turbo det er problem med, og jeg har hatt den på NIssan verksted og fått den lest av, og de fant ikke noen feilmeldinger.

 

sørry for litt slurvete forklaring, hvis noen lurer på noe mer bare spørr;)

 

Takker alle som kan hjelpe:)

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det de sa på nissan oxo, men de fant ikke no etter det jeg skjønte... hva annet kan det være da? Snufs, bilen er syk:(

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du kan prøve. Du kan la bilen gå på tomgang og ta av en plugg ledning, hvis bilen går dårligere uten denne setter du den på igjen. Dette gjør du på alle fire sylindere og hvis du tar av en av de og det ikke er endring i gangen har du ett tenningsproblem. Kan eks være pluggledninger, plugger osv.

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme problemet på min 1996 Volvo 460 Turbo. Har ikke merket noe når den kommer over 2800 rpm, men på tomgang merker jeg at den vibrerer, akkurat som et lite slag eller noe en gang ca hvert 3 - 4 sekund eller noe. Har ikke merket noe når jeg kjører. Kan dette være fukt i fordeleren eller noe da? Bør jeg prøve å bytte ut fordelerlokket og rotoren med en ny en eller? Ser det koster 60,- for rotoren og 109,- for fordelerlokket på Biltema. Har akkurat byttet tennpluggene, så er nok ikke disse.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regel nr 1 sjekk at det er nok strøm på bateriet! senest i går dreiv jeg å skrudde på audien min.. hadde anlegge litt for høyt på over lengre tid kan man si. så når jeg skulle ut å teste bilen fuska den som bare juling ved hardt gasspådrag!

målte spenninga på baterie og den var alt for lav så jeg lada bilen i noen timer så var den perfekt igjenn ;)

 

men om bilen din fusker kan det også være bensinpompa... sjekka at den får bensin?

 

MVH Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår