Bård Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Har halvseriøse planer om å ta en road trip til Tajikistan med en kamerat om noen år... For de som ikke vet det, Tajikistan ligger vest for Kina, og grenser til Usbekistan, Turkmenistan, Kirgisistan og Afghanistan... Er en slik biltur overhodet mulig, og hvor langt ville det isåfall bli? Jeg tror det mest interessante ville være å kjøre gjennom Europa, til kaspihavet, og så videre øst til Tajikistan. Den korteste veien ville være rett gjennom Russland, vil jeg tro. Vil det være noen problemer med å få lov til å kjøre gjennom noen av disse ukjente -stan-landene? Det vi måtte gjøre var å kjøpe en gammel (men driftssikker) bil i Norge, kjøre denne til Tadjikistan og så sette den fra oss der for å ta fly hjem (gidder sikkert ikke å kjøre hjem igjen...) Noen som har dratt på road trips ut av Europa her før? Alle forslag og innspill er velkomne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefolainen Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Jeg og et par kompiser var på roadtrip rundt i Europa for 7 år siden, men vi hadde bilen med oss hjem igjen. Det var forøvrig en knall tur hvor vi begynte i Frederikshavn i Danmark og kjørte ned til Nice i Frankrike. Deretter gikk turen videre til Budapest i Ungarn og hjemover igjen via Polen. Noen roadtrip utenfor Europa har jeg aldri vært med på, utenom oridnære flyferier til syden sombrero Siter -sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtract Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 se opp for selvmordsbombere og landminer... Gid tur! sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Har halvseriøse planer om å ta en road trip til Tajikistan med en kamerat om noen år... For de som ikke vet det, Tajikistan ligger vest for Kina, og grenser til Usbekistan, Turkmenistan, Kirgisistan og Afghanistan... Er en slik biltur overhodet mulig, og hvor langt ville det isåfall bli? Jeg tror det mest interessante ville være å kjøre gjennom Europa, til kaspihavet, og så videre øst til Tajikistan. Den korteste veien ville være rett gjennom Russland, vil jeg tro. Vil det være noen problemer med å få lov til å kjøre gjennom noen av disse ukjente -stan-landene? Det vi måtte gjøre var å kjøpe en gammel (men driftssikker) bil i Norge, kjøre denne til Tadjikistan og så sette den fra oss der for å ta fly hjem (gidder sikkert ikke å kjøre hjem igjen...) Noen som har dratt på road trips ut av Europa her før? Alle forslag og innspill er velkomne. Kjøp en Lada Niva ellerno. De går visstnok "aldri" i stykker, og hvis de gjør, er det så enkel konstruksjon at de er lette å fikse. "ladakirurger" er det noe som heter.. russere eller andre som fikser sånne biler the macgyver way.. med tyggis, binders og godt pågangsmot:) En annen fordel med en sånn bil er at dere ikke blir så lett lagt merke til som med f.eks. en gelendewagen ellerno.. mange der har kalasjnikov:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Mai 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Hehe, høres betryggende ut :rolleyes: Lada Niva høres ut som en god bil til et slikt formål. De skulle man vel kunne skaffe ganske billig, og det ville ikke gjøre noe å sette den igjen for å ta fly hjem... Hvordan er det med kriminalitet i disse områdene? Du nevner at man ikke bør bli lagt merke til med Geländerwagen og at mange har Kalasjnikov.. Er landeveisrøveri vanlig i sørvest-russland og landene rundt der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Du skal innom alle -Stan landene ser jeg :P Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 denne passer i alle land... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg