Gå til innhold

BMW 1-serie eller Audi A3?

Ranger emnet

CarFreak!

Anbefalte innlegg

NÅ har det seg slik at fatter'n ikke er keen på at jeg skal har store sakene under panseret i starten. (Man kan fort miste hue når u er i min alder og full guffe på anlegget :P , selv om jeg ser en del folk oppi åra som forsåvet gjør det å blah Får nøye meg med 115hk i starten, skal funke greit å ligge brett med det på vintern! :rolleyes: har bare vokst opp med rwd biler, så har lyst på det :titties:

Problemet ligger ofte ikke i å ha for mye hester. De fleste skader i starten er fra uforsiktig kjøring, rygging, uoppmerksomhet etc... Jeg personlig presser motorsvake biler myye hardere en spreke, da jeg får respekt for hestekreftene.. trege boler må jeg liksom hente fart overalt med. da blir det mye hjulhekt i grøfter, og innovative sporvalg.

Hvis du uansett har penger nok til en ny bil som førstebil, vil jeg heller anbefale å kjøpe to brukte! da kan du ha en fornuftig og ganske ny bil, som er driftsikker, og uinspirerende/kjedelig å kjøre til daglig (det hjelper mye på å beholde lappen) og en lekebil til banetreff etc for å få kjørt fra deg der.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet ligger ofte ikke i å ha for mye hester. De fleste skader i starten er fra uforsiktig kjøring, rygging, uoppmerksomhet etc... Jeg personlig presser motorsvake biler myye hardere en spreke, da jeg får respekt for hestekreftene.. trege boler må jeg liksom hente fart overalt med. da blir det mye hjulhekt i grøfter, og innovative sporvalg.

Hvis du uansett har penger nok til en ny bil som førstebil, vil jeg heller anbefale å kjøpe to brukte! da kan du ha en fornuftig og ganske ny bil, som er driftsikker, og uinspirerende/kjedelig å kjøre til daglig (det hjelper mye på å beholde lappen) og en lekebil til banetreff etc for å få kjørt fra deg der.

Så var det det med fatter'n igjen da, han vil at jeg skal ha nybil. sånn at jeg har garanti og en sikker bil. han vil ikke betale for skader etc. doh

hadde det vært opp til med så hadde jeg så gjerne brukt alle pengene på en brukt bil, kan få mye tøft for prisen av disse nye bilene :rolleyes:

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med fatter'n igjen da, han vil at jeg skal ha nybil. sånn at jeg har garanti og en sikker bil. han vil ikke betale for skader etc. doh

hadde det vært opp til med så hadde jeg så gjerne brukt alle pengene på en brukt bil, kan få mye tøft for prisen av disse nye bilene :rolleyes:

Er jo ganske dyrt hvis han ikke vil betale skader... Nye biler med garanti må jo på på eget oppretterverksted godkjent av butikken etc for å beholde hgarantier etc.. Kan jo knapt skifte vindusviskere selv på landroveren....

Men for å være seriøs: Jeg tror nok bimmeren er den beste bilen for en bilentusiast. BMW er jo kjent for litt mer levende understell! Etter hva jeg forstod gikk dieselutgaven best, og kjøper du den, kan du jo trekke en fremtidig lekebil rundt til treff på henger :D

Edit: som sikkerhetsargument kan du vel nevne bur, bøttestoler og 4punkt?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ganske dyrt hvis han ikke vil betale skader... Nye biler med garanti må jo på på eget oppretterverksted godkjent av butikken etc for å beholde hgarantier etc.. Kan jo knapt skifte vindusviskere selv på landroveren....

Men for å være seriøs: Jeg tror nok bimmeren er den beste bilen for en bilentusiast. BMW er jo kjent for litt mer levende understell! Etter hva jeg forstod gikk dieselutgaven best, og kjøper du den, kan du jo trekke en fremtidig lekebil rundt til treff på henger :D

Edit: som sikkerhetsargument kan du vel nevne bur, bøttestoler og 4punkt?

Ja det skal jeg gjøre, kanskje si tal far at det er for farlig med bil uansett kanskje? doh hehe

Det blir vel no årnings på re :) Men er som sagt en stundt til bilen skal kjøpes......

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg gjøre, kanskje si tal far at det er for farlig med bil uansett kanskje? doh hehe

Det blir vel no årnings på re :) Men er som sagt en stundt til bilen skal kjøpes......

Bil er vel ikke farlig... Det handler bare om hvordan man lander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store saker?

en 2liter diesel er ikke store saker.. det klarer du å overbevise han om ...

(bare aldri vis han specen :P.. er bare en 1-serie som er kjappere enn den og det er 130i :P)

Det var det jeg også viste.. derfor jeg foreslo den, et annet godt argument er vell at diesel er billigere? :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, lurer på hva dere ville valgt av BMW 1-serie og Audi A3.... Begge med 1.6 liters på 115 HK....BMW'en har jo bakjulstrekka :D mens Audi har fattig FWD :fingers: Men synes fronten til Audi er vesentlig heftigere og sintere enn BMW'ens.... hmmm.

Hva ville dere ha valgt?

Jeg skjønner ikke at det er noe å vurdere, engang, selv om den dessverre ikke fås med tre dører... ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider