Gå til innhold

Retur til bensintank?

Ranger emnet

thordarson

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på å sette inn en gti motor i min golf cl 1988.

Jeg har en motor på hånda med bensinpumpe og ledningsnett.

Hva med retur til tanken?

Har hørt at dette kan fikses uten å kjøpe ny bensintank!

Hvordan gjøres det..

Det er sikkert noen av dere som har bygget om en golf 1.6/1.8 til gti Insprøytning!!

Alle tips motas med takk..

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet tank. Injectintanken har i tillegg til returinngang også en "skvalpering" eller dobbelbunn rundt uttaket. Dette for at pumpa ikke skal suge luft i svinga når du har lite bensin på tanken, noe som medfører umiddelbar motorkutt/fusk.

Du kan unngå dette med den gamle tanken ved å bruke en catchtank på 1 - 2 liter med en egen fødepumpe til catchtanken. Dersom tanken din ikke har returinngang (mange forgasserbiler som har retur) må dette sveises/skrus inn i toppen av tanken.

Du kan også bruke falltrykk dersom du har uttakk i bunnen av tanken og plasserer catchtanken under bilen - da trenger du ikke retur til tanken i det heletatt da du lar trykkretsen gå lukket rundt catchtanken, husk bare å ventilere catchtanken inn på den ordinære tankutluftingen (over "full tank nivå"). Mener å huske at tanken på Golf ligger så lavt at denne metoden kan være litt vrien da du ikke klarer å plassere catchtanken lavt nok.

Du har litt igjen for å grave frem en injectiontank på en høgger. :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på en gti 16v at de har en plastkar med egen pumpe under bilen. Dette er sikkert det du kaller for en "catch tank".

Oppe i bagasjerommet et lokk ned til "hovedpumpa" til bensintanken.

Der er det to slanger som er tillkoplet med to piler på?

De peker hver sin vei noe som var akkurat likt på en gti 16v.

Jeg tror derfor at det må være retur på tanken min og om jeg fikser meg en slik tank som er under bilen med en ekstra bensinpumpe så håper jeg at det er alt.

Eller?

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider