Gå til innhold

ombygging av d6 til "td6" :D

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

snakte litt med old-volvosblablabla om dette i dag, men lurte på om noen har noe erfaring..

 

eg har tenkt å kjøpe 240 med diesel, og siden de fleste ikjke har turbo må jo det nesten monteres ;) lurte på ka som må til og om det holder.. og kanskje et prisoverslag

 

har hørt at d6 med og uten turbo e nesten helt like, samme komp og sånt, men at forskjellene e dieselpumpe og turbo.. stemmer det? har den oljekjøler fra før?

 

hvis eg handler en liten turbo, manifoil og dieselpumpe, har eg nok til å plage d6en opp i 120 hester då? og en intercooler..

 

ka turbo har turbod6?

 

regner nesten med at holdbarheten blir heller lav, siden de fleste d6 har gått 300+, men då e det i teorien bare å handle delebil og flytte over..

 

har ingen erfaring med sånt, så ka har eg glemt no? ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskej billigere å kjøpe VW LT5 motor, enn å turbokonvertere en med løse deler, med mindre man har en god deal på deler?

no e ikkje eg helt inne i vw, men e det ikkje d6 som står i lt?

 

960: så det e bare tut og kjør med de delene eg har listet?

 

tenkte som så at hvis eg f.eks kom over en turbodelemotor så e det lettere å flytte over turbo osv enn å bytte hele motoren, dvs, for min del.. siden eg ikkje e så sterk i armene :D

 

må nesten handle d6 no..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no e ikkje eg helt inne i vw, men e det ikkje d6 som står i lt?

 

960: så det e bare tut og kjør med de delene eg har listet?

 

tenkte som så at hvis eg f.eks kom over en turbodelemotor så e det lettere å flytte over turbo osv enn å bytte hele motoren, dvs, for min del.. siden eg ikkje e så sterk i armene :D

 

må nesten handle d6 no..

 

Værste problemet er å få til oljeretur fra turbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste problemet er å få til oljeretur fra turbo..

må eg borre hull i blokken for oljeretur? hvis det må til tror eg eg overlater det til noen som har prøvd før hvertfall :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrer vel hull i bunnpanna og sveiser på et lite rør der...

 

Kan du bare glemme. motoren er skråstilt, bunnpanna er helt "flat" på den siden og oljenivået går helt opp til kanten av bunnpanna!

 

På de jeg har bygd har jeg lagd en "oljetank" i bakkant på bunnpluggen.

Er forsåvidt kurant det..

Kan jo borre hull i blokka også da men da må du ut med motor for å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de jeg har bygd har jeg lagd en "oljetank" i bakkant på bunnpluggen.

no henger eg ikkje helt med, mener du bunnpluggen som i der du tapper oljen?

 

må oljen i retur over oljenivået? så et 528tic-prosjekt her som måtte flytte oljereturen høyere..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår