MortenK Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 snakte litt med old-volvosblablabla om dette i dag, men lurte på om noen har noe erfaring.. eg har tenkt å kjøpe 240 med diesel, og siden de fleste ikjke har turbo må jo det nesten monteres ;) lurte på ka som må til og om det holder.. og kanskje et prisoverslag har hørt at d6 med og uten turbo e nesten helt like, samme komp og sånt, men at forskjellene e dieselpumpe og turbo.. stemmer det? har den oljekjøler fra før? hvis eg handler en liten turbo, manifoil og dieselpumpe, har eg nok til å plage d6en opp i 120 hester då? og en intercooler.. ka turbo har turbod6? regner nesten med at holdbarheten blir heller lav, siden de fleste d6 har gått 300+, men då e det i teorien bare å handle delebil og flytte over.. har ingen erfaring med sånt, så ka har eg glemt no? ;) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Send PM til "960", han har gjort dette en rekke ganger og prøvd "ALT" når det gjelder D6'n tror jeg :rolleyes: Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 De har iallefall samme komforhold,så det er vel bare å invistere i deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Det er kanskej billigere å kjøpe VW LT5 motor, enn å turbokonvertere en med løse deler, med mindre man har en god deal på deler? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg har montert turbo på mange sånne ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hehe. han spurte etter deler og slikt 960 ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Det er kanskej billigere å kjøpe VW LT5 motor, enn å turbokonvertere en med løse deler, med mindre man har en god deal på deler? no e ikkje eg helt inne i vw, men e det ikkje d6 som står i lt? 960: så det e bare tut og kjør med de delene eg har listet? tenkte som så at hvis eg f.eks kom over en turbodelemotor så e det lettere å flytte over turbo osv enn å bytte hele motoren, dvs, for min del.. siden eg ikkje e så sterk i armene :D må nesten handle d6 no.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 no e ikkje eg helt inne i vw, men e det ikkje d6 som står i lt? 960: så det e bare tut og kjør med de delene eg har listet? tenkte som så at hvis eg f.eks kom over en turbodelemotor så e det lettere å flytte over turbo osv enn å bytte hele motoren, dvs, for min del.. siden eg ikkje e så sterk i armene :D må nesten handle d6 no.. Værste problemet er å få til oljeretur fra turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Må bare si at det er så fordømt porno lyd fra en turbo d6 med 2,5" effektanlegg med 1 lyddemperjerkoff Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Værste problemet er å få til oljeretur fra turbo.. må eg borre hull i blokken for oljeretur? hvis det må til tror eg eg overlater det til noen som har prøvd før hvertfall :D Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 må eg borre hull i blokken for oljeretur? hvis det må til tror eg eg overlater det til noen som har prøvd før hvertfall :D Borrer vel hull i bunnpanna og sveiser på et lite rør der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Borrer vel hull i bunnpanna og sveiser på et lite rør der... Kan du bare glemme. motoren er skråstilt, bunnpanna er helt "flat" på den siden og oljenivået går helt opp til kanten av bunnpanna! På de jeg har bygd har jeg lagd en "oljetank" i bakkant på bunnpluggen. Er forsåvidt kurant det.. Kan jo borre hull i blokka også da men da må du ut med motor for å komme til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Hvordan er oljereturen på de originale td6 motoren? Hvis det er egen bunnpanne på den kan han jo ta turbobunnpanna? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 På de jeg har bygd har jeg lagd en "oljetank" i bakkant på bunnpluggen. no henger eg ikkje helt med, mener du bunnpluggen som i der du tapper oljen? må oljen i retur over oljenivået? så et 528tic-prosjekt her som måtte flytte oljereturen høyere.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schulz Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Hvordan er oljereturen på de originale td6 motoren? Hvis det er egen bunnpanne på den kan han jo ta turbobunnpanna? Den originale fins ikke i 240 og er rettstilt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.