Gå til innhold

sprøytesparkel på boks (filler)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

stemmer det at filler på boks suger til seg lakk og viser ujevnheter lett????

har fått lakkert ein bakluke. eg gjorde forarbeidet. eg plastra igjen eit skilt grop på bilen pussa med sparkel, sprøyta over med motip sin filler. vannslipe. på med filler igjen og vann slipte. gjorde dette ca 4 ganger. men no etter lakkering så ser eg at det viser kor eg har plastra igjen og det er ikkje pent.

stemmer dette at sprøytesparkel på boks suger til seg lakken????

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... eneste eg kan tenke meg er at du tenker på fulleren ? såfall så suger den ikke til seg så mye... men du skal ikke akurat sparkle med den da... det har du vanleg sparkel til, du skal jo helste bare bruke fylleren til å få bort de små porene og sliperipene fra sparkelen med den... doh

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... eneste eg kan tenke meg er at du tenker på fulleren ? såfall så suger den ikke til seg så mye... men du skal ikke akurat sparkle med den da... det har du vanleg sparkel til, du skal jo helste bare bruke fylleren til å få bort de små porene og sliperipene fra sparkelen med den... doh

filler, fyller, fuller. er ikkje det samma då????

eg veit at det skal brukes til få bort dei små porana og sliperiper. eg har ikkje brukt det som sparkel heller.

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har brukt en del sparkel så kan det være fare for at den har sunket litt....

synker sparkel da??

eg brukte glassfiber for å støypa igjen gropa. så brukte eg glassfibersparkel til å grov sparkal (ca 1cm på det tykkaste) så gjekk eg med finsparkel på der igjen (ca 2 mm på det tykkaste)

så gjekk eg over med fyller etter på å slipte ned.

i fjor da eg fekk heil lakkering på bilen så hadde eg og brukt fyller på div deler og da sa lakkereren til meg at sparkel på boks sugde til seg lakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende... har ikke vært borti det jeg men....? men da må du vel bite i det sure eplet å slipe å lakkere på nytt da... det er moro...... men det hender at sparkelen synker ja.... kan faktisk skje lenge etter at delen er lakket det....

har vert med på at sparkel har hevet seg. spesielt biltema sin. sparkla eit sår i vinga mi. fekk den lakkert og etter 2 veker så hadde sparkelen "vokst".

morro å pusse??? morro på små ting og når man får det til og har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert med på at sparkel har hevet seg. spesielt biltema sin. sparkla eit sår i vinga mi. fekk den lakkert og etter 2 veker så hadde sparkelen "vokst".

morro å pusse??? morro på små ting og når man får det til og har tid.

Sikker på at ikke fylleren som har sunket da? Byttet fyllermerke på jobben p.g.a at fylleren sank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ikke fylleren som har sunket da? Byttet fyllermerke på jobben p.g.a at fylleren sank.

kva er det neste som synker??? koffertlokket??? :rolleyes: :rolleyes:

eg slipte nesten vekk fylleren igjen. bare eit tynt lag låg igjen. kunne sjå gjennom det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva er det neste som synker??? koffertlokket??? :rolleyes: :rolleyes:

eg slipte nesten vekk fylleren igjen. bare eit tynt lag låg igjen. kunne sjå gjennom det

He he :) Har hørt om at 1K sparkel synker, men ikke 2K sparkel.

Hadde du i herder i fylleren?

Anbefaller deg å slipe ned fylleren og legge 4 nye strøk også klosse det med 240 eller 320 papir så kan du se om det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Har hørt om at 1K sparkel synker, men ikke 2K sparkel.

Hadde du i herder i fylleren?

Anbefaller deg å slipe ned fylleren og legge 4 nye strøk også klosse det med 240 eller 320 papir så kan du se om det blir bra.

eg brukte motip sin sprøyte sparkel. og det er vel 2 kom?

eg hadde på ca 3-4 lag og pussa det ned med klosse. men hadde bare 600 og 800 papir igjen når eg gjorde det. hadde også 40 papir men det hadde ikkje egnet seg til den jobben :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sparkel endrer seg over tid.

Hvorfor tror dere glassfiber båtbyggerier har nye former stående utendørs? Det er fordi overflaten endrer seg over tid når de blir utsatt for vær&vind.

Etter etpar år går de gjerne over formene på nytt.

All 2-komp sparkel inneholder de samme stoffene, polyester/herder.

Forøvrig er 1 cm tykt lag med sparkel MYE!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sparkel endrer seg over tid.

Hvorfor tror dere glassfiber båtbyggerier har nye former stående utendørs? Det er fordi overflaten endrer seg over tid når de blir utsatt for vær&vind.

Etter etpar år går de gjerne over formene på nytt.

All 2-komp sparkel inneholder de samme stoffene, polyester/herder.

Forøvrig er 1 cm tykt lag med sparkel MYE!

Skal du sparkle 1cm tykkelse, kan du likegjerne bruke armeringsjern i sparkelen! m'm

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider