Gå til innhold

e30 2L til 2,5L

Ranger emnet

Janza

Anbefalte innlegg

Byttet girkasse til den gamle med følere i går natt. Satte over lednings nett osv. Men ingen gnist eller bensin :( Motoren snurrer, men det er det hele.

Jeg som øynet et håp om å prøve bilen på våler også :rolleyes: Gode råd mottas med evig takknemlighet.

starteren går? men tenner ikke.. haru 2 ledningsnett eller satt du det på der de følerne sitter.. kunne du lagt ut noen bilder eller sendt meg? vet ikke helt hva problemet er jeg men må bare høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har samme problem på min 325i, har verken gnist eller bensin..men min stoppet bare plutselig, å jeg har ikke fått start på den siden det. Når det gjelder disse følerene på kassa så er det de som i hovedsak styrer gnisten, de ligger å føler på svinghjulet å gir så klarsignal til hjerna for oppstart..følerene sto på 325i fra produksjonsstart i 1985 og til 9/87... følerene går an å koble feil, altså bytte de om, da får ikke start for alt i verden... det går også ann å måle de for å finne ut om de er defekt. dette kan måles med et ohm meter, følerene skal ha mellom 860-1060 ohms motstand...ca midt imellom er normalt...

(o) 86 325i

(x) 83 323i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min 325i, har verken gnist eller bensin..men min stoppet bare plutselig, å jeg har ikke fått start på den siden det. Når det gjelder disse følerene på kassa så er det de som i hovedsak styrer gnisten, de ligger å føler på svinghjulet å gir så klarsignal til hjerna for oppstart..følerene sto på 325i fra produksjonsstart i 1985 og til 9/87... følerene går an å koble feil, altså bytte de om, da får ikke start for alt i verden... det går også ann å måle de for å finne ut om de er defekt. dette kan måles med et ohm meter, følerene skal ha mellom 860-1060 ohms motstand...ca midt imellom er normalt...

så de følerne er ikke på etter 9/87?? de ligger å føler på svinghjulet.. noen sier reim hjul . er det foran på motoren eller mellom kassa å motoren ved clutshen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så de følerne er ikke på etter 9/87?? de ligger å føler på svinghjulet.. noen sier reim hjul . er det foran på motoren eller mellom kassa å motoren ved clutshen?

følerene er ikke på modeller etter 9/87, svinghjulet er mellom kassa å motoren ja, hvor følerene sitter etter 9/87 er jeg ikke helt sikker på men at den sitter på reimhjulet stemmer sikkert, det er da foran på motoren...

(o) 86 325i

(x) 83 323i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan se ut til at din motor er fra en 88 mod eller nyere ja.. men at du har samme føler på 320 motoren din har jeg litt vanskelig for å forstå,siden denne føleren har med tennigsstyringen i et Motronic system å gjøre, og på din 320 motor fra 84 er det så vidt jeg vet L-jetronic innsprøytning....

(o) 86 325i

(x) 83 323i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...