Janza Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Byttet girkasse til den gamle med følere i går natt. Satte over lednings nett osv. Men ingen gnist eller bensin :( Motoren snurrer, men det er det hele.Jeg som øynet et håp om å prøve bilen på våler også :rolleyes: Gode råd mottas med evig takknemlighet. starteren går? men tenner ikke.. haru 2 ledningsnett eller satt du det på der de følerne sitter.. kunne du lagt ut noen bilder eller sendt meg? vet ikke helt hva problemet er jeg men må bare høre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30325i Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har samme problem på min 325i, har verken gnist eller bensin..men min stoppet bare plutselig, å jeg har ikke fått start på den siden det. Når det gjelder disse følerene på kassa så er det de som i hovedsak styrer gnisten, de ligger å føler på svinghjulet å gir så klarsignal til hjerna for oppstart..følerene sto på 325i fra produksjonsstart i 1985 og til 9/87... følerene går an å koble feil, altså bytte de om, da får ikke start for alt i verden... det går også ann å måle de for å finne ut om de er defekt. dette kan måles med et ohm meter, følerene skal ha mellom 860-1060 ohms motstand...ca midt imellom er normalt... Siter (o) 86 325i (x) 83 323i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har samme problem på min 325i, har verken gnist eller bensin..men min stoppet bare plutselig, å jeg har ikke fått start på den siden det. Når det gjelder disse følerene på kassa så er det de som i hovedsak styrer gnisten, de ligger å føler på svinghjulet å gir så klarsignal til hjerna for oppstart..følerene sto på 325i fra produksjonsstart i 1985 og til 9/87... følerene går an å koble feil, altså bytte de om, da får ikke start for alt i verden... det går også ann å måle de for å finne ut om de er defekt. dette kan måles med et ohm meter, følerene skal ha mellom 860-1060 ohms motstand...ca midt imellom er normalt... så de følerne er ikke på etter 9/87?? de ligger å føler på svinghjulet.. noen sier reim hjul . er det foran på motoren eller mellom kassa å motoren ved clutshen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30325i Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 så de følerne er ikke på etter 9/87?? de ligger å føler på svinghjulet.. noen sier reim hjul . er det foran på motoren eller mellom kassa å motoren ved clutshen? følerene er ikke på modeller etter 9/87, svinghjulet er mellom kassa å motoren ja, hvor følerene sitter etter 9/87 er jeg ikke helt sikker på men at den sitter på reimhjulet stemmer sikkert, det er da foran på motoren... Siter (o) 86 325i (x) 83 323i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 regner da med at denne motoren min er etter 9/87.. det er vel ikke katalysator på de hørt de kom i 89.? 320 motoren min fra 84 har samma føler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30325i Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 det kan se ut til at din motor er fra en 88 mod eller nyere ja.. men at du har samme føler på 320 motoren din har jeg litt vanskelig for å forstå,siden denne føleren har med tennigsstyringen i et Motronic system å gjøre, og på din 320 motor fra 84 er det så vidt jeg vet L-jetronic innsprøytning.... Siter (o) 86 325i (x) 83 323i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 ja er L-tronic på 320'en men er en ganske lik føler der å, ikke prikk lik men. finner heller ikke noen andre steder.. samma d skal ha neddi 325 motoren jeg vil få den neddi fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 noen som veit når katlysator kom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 nå ser det ut til at jeg for ledningsnett :) men må vel gjøre om noe på kontakta inn til torpedo veggen, noen tips? også er det olje kjøling på motoren noen som har det tilsalgs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg