SlowRider Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 finnes d noen alternativer til hasport motorfester bortsett fra OEM? Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Det finnes flere som lager motorfester, men HASport er referansen som alle sammenlikner seg med. Hvorfor spør du forresten? Planer om en motor/karosserikombinasjon HASport ikke lager fester for? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 notin Det finnes flere som lager motorfester, men HASport er referansen som alle sammenlikner seg med. Hvorfor spør du forresten? Planer om en motor/karosserikombinasjon HASport ikke lager fester for? nei, dessverre har jeg ingen vanvittige planer. skal bare ha inn en stock b16a2, men har hørt noen rykter om at d finnes produsenter som lager like gode motorfester til en lavere pris.. Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 B-serie mountkit for EG Civic: USD$ 439. Personlig synes jeg det er direkte billig, men folk er forskjellige. Men angående B16A EG; kan du ikke bare hente en Civic VTi fra Tyskland; da får du motor, girkassa, ledningsnett, ECU, bensinpumpe, fester (som antakeligvis må skjæres ut av bilen), drivaksler, hubber /m bremser, master cylinder, eventuell bremseservo, instrumentpanel, giroverføringer; alt! Og når du er tilbake på grensa kan man bare si at man fikk den for "3000,-" eller liknende grunnet defekt motor (hent den på henger) - da betaler du nesten ingenting i moms heller. B-serie-motorbytter i Civicer (EA, EF, EG, EH, EM, EK) virker for meg veldig spennende; billig og lett bil kombinert med Hondas beste motor for pengene - her aner jeg mye moro med å slenge ut interiør og slenge inn grenrør, kammer og alt som hører til. Det er for min del blitt noenlunde interessant å handle inn en Civic (f. eks. en EF sedan) og få inn litt B-serie-VTEC-love under panseret) grunnet flere ting: 1. Bilen veier ingenting. 2. Bilen er pen å se på, er komfortabel og kjører som en drøm. 3. Den beste motoren for pengene. 4. Skadd potensiale for trimming. Med tanke på at en EG Civic VTi hatchback på rett over tonnet gjør 0-100 på ~7,5 sekunder så hadde det vært interessant å se hva en 920-kilos EF-sedan bruker på samme spurten med ei LSD-kasse med latterlig lett final drive, og ~180 WHP... ;) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 B-serie mountkit for EG Civic: USD$ 439. Personlig synes jeg det er direkte billig, men folk er forskjellige. Men angående B16A EG; kan du ikke bare hente en Civic VTi fra Tyskland; da får du motor, girkassa, ledningsnett, ECU, bensinpumpe, fester (som antakeligvis må skjæres ut av bilen), drivaksler, hubber /m bremser, master cylinder, eventuell bremseservo, instrumentpanel, giroverføringer; alt! Og når du er tilbake på grensa kan man bare si at man fikk den for "3000,-" eller liknende grunnet defekt motor (hent den på henger) - da betaler du nesten ingenting i moms heller. B-serie-motorbytter i Civicer (EA, EF, EG, EH, EM, EK) virker for meg veldig spennende; billig og lett bil kombinert med Hondas beste motor for pengene - her aner jeg mye moro med å slenge ut interiør og slenge inn grenrør, kammer og alt som hører til. Det er for min del blitt noenlunde interessant å handle inn en Civic (f. eks. en EF sedan) og få inn litt B-serie-VTEC-love under panseret) grunnet flere ting: 1. Bilen veier ingenting. 2. Bilen er pen å se på, er komfortabel og kjører som en drøm. 3. Den beste motoren for pengene. 4. Skadd potensiale for trimming. Med tanke på at en EG Civic VTi hatchback på rett over tonnet gjør 0-100 på ~7,5 sekunder så hadde det vært interessant å se hva en 920-kilos EF-sedan bruker på samme spurten med ei LSD-kasse med latterlig lett final drive, og ~180 WHP... ;) Er nok ikke bare å "si" den kosta 3000kr, men får du selger til å skrive en slags kvittering så. dessuten er du ute av Norge i mer enn 24t kan du faktisk tolle inn varer opp imot 6000kr uten momsing(bare husk å si i fra på tollen, har du kvittering går det greit) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 og nå er vi off topic igjen... jeg lurte ikke på hvor bra en civic kan gå, hvor mye jeg kan dra over grensa uten å betale mva, hvor praktisk d er å importere en bil med alt, hvor morro en civic er å kjøre oxo, osv.. - jeg VET at bilen min veier ca et tonn - jeg VET at bilen min er jævli morro å kjøre - jeg VET at man kan lett snike seg unna litt moms på grensa - jeg VET at hvis man importerer en komplett bil, så får man alt - jeg HAR allerede en b16a2 - jeg HAR allerede bremser jeg trenger ikke å vite om noen synes d er billig med 5000 penger for motorfester. d jeg ønsker å vite her, som jeg har forklart ganske presist i den første posten, er om det finnes billigere alternativ til hasport som gjør samme jobben. hvis noen hadde gitt meg et tips på dette feltet, hadde jeg vært veldig takknemmelig;) Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Fant noe om det på E-bay, men husker selvsagt ikke hvor. Du får evt sjekke E-bay og se hva du finner. Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b20vtec Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Enjo lager mye motorfester, kommer ikke på noen som selger dem i farten men tror NOPI har, hvis ikke så fikser Importparts.com motorfester til deg. som ikke er hasport Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg