Gå til innhold

Nye dyser/gjenger

Ranger emnet

Paasan

Anbefalte innlegg

Jeg skrudde av toppen i dag, og da oppdaget jeg at den ene dysen var helt løs, de 3 andre satt sikkerlig fast. Fant senere ut at disse skulle være skrudd fast. Prøvde å skru den "ødelagte" dysen ned, men de fungerte dårlig.

Er det mulig å få nye slike plast saker som er rundt dysene?

Og hvordan er det å skifte disse?

Eventuelt hvor kan jeg kjøpe hele nye dyser, og pris på dette?

Bilen er en 84 mod GTI 8v

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at de må skrus fast på min hvertfall. Når jeg skulle ta ut den som satt fast, dro jeg og sto i, men fikk dem ikke ut. Så fant jeg en skiftenøkkel og begynte å skru, da kom den lenger og lenger ut, fram til den løsnet. Har også skrudd dem inn med hånden å prøvd å dra i dem. Da sitter de fast.

Har heller ingen gummiforing på dem.

- 97 VW Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå snakker dere litt rundt hverandre her :) nei, selve dysa er ikke skrudd inn, men det er foringen i plast som den sitter i, så du kan skru ut hele foringen ja.. men er ikke sånn det egentlig skal gjøres.. paasan -> skru inn foringene med dysene, så tar du tak i dysa og røsker til, så sitter du med den i handa før du vet ordet av det :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå snakker dere litt rundt hverandre her :) nei, selve dysa er ikke skrudd inn, men det er foringen i plast som den sitter i, så du kan skru ut hele foringen ja.. men er ikke sånn det egentlig skal gjøres.. paasan -> skru inn foringene med dysene, så tar du tak i dysa og røsker til, så sitter du med den i handa før du vet ordet av det :)

Okay, da er det den plastforingen som er ødelagt da.

Er det mulig å få kjøpt disse nye? Eventuelt pris på sånt?

- 97 VW Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider