Gå til innhold

Noen lure spørsmål.. Fins d lure svar?

Ranger emnet

TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som kan si meg hvor antenna på en Opel Vectra B sitter? Er ingen antennepisk som sitter utenfor bilen.

Synes at bilen min suger no grosalt med olje er dette vanlig på en 2,0l 16v Ecotec? Tror jeg har fylt tilsammen 4liter de siste 3 mnd.

Hva er detta for noe?

Og er d noen som har hatt trøbbel med at airbaglampa lyser konstant?

Håper på svar ;)

Mvh

Thor-Gunnar

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Antenna er muligens i bakvinduet ett eller annet sted (ifølge Opel Epc).

Hvis ikke, skal den være på taket (men da hadde du nok visst det:) ).

2. Såå mye olje er muligens litt i meste laget.

3. Har ikke peilingen på hva dette er, men her er iallefall en slags forklaring fra FAQ'en deres:

It is a mechanical device that, when fitted to a petrol engine (not Diesel), improves the throttle response and through the gears acceleration. On older cars (pre Euro spec 1995) it can also improve petrol consumption and MoT emissions. CB stands for Clean Burn and the 26 confirms that over 2.6 litres an additional device is required. P stands for petrol only.

Ikke spør meg, ble iallefall IKKE noe særlig klokere av det...

4. Ingen problemer med Airbaglyset (ennå), men ABS lyset mitt kommer og går :wonder :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemmer med både abs lys og airbag lys. Men sa ifra til der jeg kjøpte bilen så fikset de det på en dag. ( garantien ). Men så lenge airbaglyset lyser så har du isje airbag. Bare sånn du e klar over det.

Mvh Christoffer

Opel Vectra B

Kilmanjaro avisbudsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Antenna sitter under taket nesten rett bak bakruta.

2. Kan være hull et eller annet sted eller at slangene har begynnt å gå tett. Hvis du ikke har sånn sak som gjør at olja renn ned i bunnpanna så bruker slangene å gå tett og bilen sluker olje.

Kan jo også være at den svetter noen steder.

4. Prøv å bytt airbagpære. Den lyser hvis det er dårlig kontakt på pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hei. Antenna di er de to langs gåene "varmetrådene" i bakruta. Airbaglyset må slettes med diagnose verktøy, orginalt eller ikke. Vanligste feilen er kontakten under førersetet eller trykkfølerene i for dørene.

Vanligste feilen er at Opel trur at det er feilen.

Vanligste feilen er simpelten bare at pæra har begynnt å ryke eller har dårlig kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligste feilen er at Opel trur at det er feilen.

Vanligste feilen er simpelten bare at pæra har begynnt å ryke eller har dårlig kontakt

har jeg faktisk aldri vært ute for og jeg har hatt mange airbag jobber på opel..

som oftest et det stikkene på ledningsnettet til airbag putene det er dårlig kontakt i som utgjør høy kretsmotatand i kretsen og lampen begynner lyse.

på vectra B har det også vært en del problemer med følerne i dørene som nevnt under her eller i koblingsboksen under setet. som regel ikke så dyrt å få fiksa.

ABS: her har du nok mest sansynelig en sprekt abs ring på drivleddene dine som gjør at abs hjernen motar feil hastighets signal så setter den feilkode og lampa lyser.kan og være en føler,men sprekte abs ringer er det vanligste,og dyreste,koster nok en 1500kr for nytt uorginalt ledd.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider