Gå til innhold

Viftereima spratt av !

Ranger emnet

auto82

Anbefalte innlegg

Hei ..

Var ute og kjørte i dag. Skulle akslerere på motorveien ved ca. 4000 omdreininger, så plutselig begynte ladelampen å lyse. Sjekket dette nærmere og fant ut at viftereima hadde sprettet av. Trodde først at viftereima hadde røke, men den var like hel. Den lå på et underdeksel under i motorrommet. Hvordan kan viftereima egentlig gå av sånn uten videre? Kan den har vært for stram eller? Hva er feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ..

Var ute og kjørte i dag. Skulle akslerere på motorveien ved ca. 4000 omdreininger, så plutselig begynte ladelampen å lyse. Sjekket dette nærmere og fant ut at viftereima hadde sprettet av. Trodde først at viftereima hadde røke, men den var like hel. Den lå på et underdeksel under i motorrommet. Hvordan kan viftereima egentlig gå av sånn uten videre? Kan den har vært for stram eller? Hva er feilen?

Tror heller den var for slakk...

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til klubben!! ;)

Akkurat det samme skjedde meg på onsdag kveld! Masse "flaff-flaff" i motorrommet, og juletre i dashbordet... doh

Synderen hos meg var lageret på viskosevifta... Rett før det skjedde, merket jeg nemlig at den var litt "tvilsom"... Planen var da å komme seg rolig hjem, og sjekke på verksted dagen etterpå. ca 400 meter etter denne planen ble klekket ut, sa viftereima takk for seg.... angry anger2 Var ikke spesielt lystig da nei...

For øyeblikket står bilen på NAF, og blir ASAP fraktet til BMW-verkstedet for å fikse. HELDIGVIS har jeg NAF's bruktbil-garanti på bilen, så får dekket alt her. Ellers hadde det vært en dyster affære....

Skammer meg litt....men måtte SYKLE i går!!!!! damndamn DJEVELENS REDSKAP!! For noe dritt.... HEIA BIL!!

Får håpe det ordner seg for din del også....;)

Det koster å være kar.... :D

Så mye styling...så lite penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute i garasjen og skulle sette på viftereima. Og da la jeg merke til at det lå reim-spon rundt dynamoen. Hva er dette for noe? Var dessuten ute og kjørte etterpå. Og plutselig hørte jeg noen rare skramle lyder. Åpnet panseret, og til min store forskrekkelse var viftereima spist opp. Ikke mye igjen av den. Hadde vrengt seg, slik at den sluret/gnisset mot et plast-deksel. Hvordan kan dette skje? Hadde strammet reima godt. Kanskje for mye. hehe. Men er det ikke bedre å stramme for mye enn for lite? Hva kan skje hvis den er for stram egentlig?

Mye teskt dette her, men håper noen vet om problemet .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute i garasjen og skulle sette på viftereima. Og da la jeg merke til at det lå reim-spon rundt dynamoen. Hva er dette for noe? Var dessuten ute og kjørte etterpå. Og plutselig hørte jeg noen rare skramle lyder. Åpnet panseret, og til min store forskrekkelse var viftereima spist opp. Ikke mye igjen av den. Hadde vrengt seg, slik at den sluret/gnisset mot et plast-deksel. Hvordan kan dette skje? Hadde strammet reima godt. Kanskje for mye. hehe. Men er det ikke bedre å stramme for mye enn for lite? Hva kan skje hvis den er for stram egentlig?

Mye teskt dette her, men håper noen vet om problemet .. ?

Stramme for mye skal vel "bare" slite på reima og lagre til vifte hjula..

Røsk litt i alle reimhjula du kommer til... se om det er no som er spesielt

"løst".....

Noe mer vett ikkje eg jaffal!

Edit:

By the way, snart ferdig på jobb, så vist du trenger skyss fra forus til tjensvoll

så er det bare til og skrike ut! *hehehe* (vist formodning du ikkje er hjemme

allerede liksom)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes serdeles merkelig ut at viftereima hoppet av på den måte.

Det jeg vill tro er at ett lager er gåent en plass, slik at du får slakk på en eller annen måte.

Som sagt tidligere, ta av reima, og røsk i alle hjul, dette for å sjekke at lagrene er iorden.

Merker du bare ørlite slakk i hjulet er lagret enten på tur til å ryke eller så er det gåent allerede.

Du bør også sjekke hva som har skrapet opp reima.

Og er du 100% sikker på at du monterte reima skikkelig?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider