Gå til innhold

Bilder av Escort Cosworth i WRC stuk...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har foretatt noen søk på Yahoo, der fikk jeg så mange treff som indikerer at RDL har hatt rett hele tiden at jeg føler ingen grunn til å tvile på ham.

 

Blant treffene var flere diskusjonssider der folk spekulerer i forskjellene mellom MK6 og MK7, samt andre entusiastsider med bilder og tekniske data på detaljer som skiller de to.

Tyske såvel som britiske, noe som avkrefter teorien din om særbritiske typebetegnelser i denne forbindelse.

 

Forskjellene er riktignok minimale, og det er en nærliggende tanke at begge typene ikke er nevnt i listen du viser til av samme grunn, da forskjellene neppe er av interesse for andre enn eventuelle entusiaster.

 

Men det betyr ikke at forskjellene ikke er der, det betyr ikke at MK6 er MK7, og det betyr slettes ikke at en av de to ikke eksisterer.

 

Hvis du er interessert i fakta og ikke bare i å gå seirende ut av diskusjoner, råder jeg deg til å foreta et eget søk.

 

Det er mer mellom himmel og jord enn mellom permene i det Ford-heftet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Jeg har foretatt noen søk på Yahoo, der fikk jeg så mange treff som indikerer at RDL har hatt rett hele tiden at jeg føler ingen grunn til å tvile på ham.

 

Blant treffene var flere diskusjonssider der folk spekulerer i forskjellene mellom MK6 og MK7, samt andre entusiastsider med bilder og tekniske data på detaljer som skiller de to.

Tyske såvel som britiske, noe som avkrefter teorien din om særbritiske typebetegnelser i denne forbindelse.

 

Forskjellene er riktignok minimale, og det er en nærliggende tanke at begge typene ikke er nevnt i listen du viser til av samme grunn, da forskjellene neppe er av interesse for andre enn eventuelle entusiaster.

 

Men det betyr ikke at forskjellene ikke er der, det betyr ikke at MK6 er MK7, og det betyr slettes ikke at en av de to ikke eksisterer.

 

Hvis du er interessert i fakta og ikke bare i å gå seirende ut av diskusjoner, råder jeg deg til å foreta et eget søk.

 

Det er mer mellom himmel og jord enn mellom permene i det Ford-heftet ditt.

Det er vel egentlig det samme for meg hva folk kaller bilene sine! Poenget er at Ford som lager bilene har disse betegnelsene! Har sagt det før og jeg sier det igjen! Bilene utvikles hele tiden men det blir ikke noen ny generasjon for det! Mennesker utvikler seg også hele tiden, men man kalles ikke mk2 f.eks når man blir 7 år! Se på alle biler, det er stadig nye støtfangere, grill, lister o.s.v! F.eks Golf 2, Nye A6, o.s.v. Det som forundrer meg er at ingen kaller Golf 2 etter 90 for Golf 3 da den fikk nye støtfangere og grill! Det er tross alt kun panseret, grill og bakluken som er forskjell på Escort før og etter 93! Fakta må vel komme fra produsenten og ikke fra noen mer eller mindre seriøse plastsniffere! Uansett hva folk kaller meg så er jeg døpt Knut! Betegnelsene har jeg hele tiden visst har vært de samme uansett land men jeg har mange ganger sett at de blir kalt mk7 i GB Hva angår det heftet mitt så finner du det samme over hele Europa, bare på et annet språk! Dessuten er det ikke et hefte, det finnes CD plater! Kan gjerne søke jeg, men se på et blad som FastFord! Det er engelsk, rimelig seriøst og i redaksjonellt stoff kalles den nyeste mk 6! Kall det hva dere vil, den siste Escorten er en MK 6!!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene utvikles hele tiden men det blir ikke noen ny generasjon for det!

 

I stedet for å dra paraleller til andre produsenter, kan vi heller dra paraleller til andre Forder.

 

I 1976 ble Taunus MK3 oppgradert med ny front, større baklysglass og andre småting.

 

Slik ser MK3 ut.

h_det2ghia.jpg

 

Den oppgraderte versjonen ser slik ut og heter MK4.

h_det3.jpg

 

Så Fords filosofi er visst ikke helt i tråd med din.

 

Ford-heftet ditt indikerer at Escort MK4 er DA, MK5 er EA og MK6 er FA. Jeg antar at MK1 er AA, MK2 er BA og MK3 er CA?

Som i alfabetet. A er 1, B er 2, C er 3, etc. Helt opp til F som er den sjette bokstaven i alfabetet.

 

Det rår altså ubestridt enighet om at det finnes minst 6 generasjoner av Escort.

 

Det må ha blitt tatt hensyn til at det kom en andre generasjon Escort basert på den første, ellers ville det vært nevnt kun fem generasjoner.

Merksnodig. Hvorfor skulle ikke de to modellene som ifølge dine kilder går under betegnelsen EA ha forskjellige betegnelser i likhet med de to første? Like lite og like mye skiller de fra hverandre som de to første.

 

Jeg tror at noen har begått en feil. Ingen er feilfrie, hvorfor skulle noen som har fått i oppdrag å lage et fillete Ford-hefte være det?

Enten det eller så er ikke alfabetbetegnelsene synonymer for Mark-betegnelsene.

Mye tyder på det. Hele internett gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

I stedet for å dra paraleller til andre produsenter, kan vi heller dra paraleller til andre Forder.

 

I 1976 ble Taunus MK3 oppgradert med ny front, større baklysglass og andre småting.

 

Slik ser MK3 ut.

h_det2ghia.jpg

 

Den oppgraderte versjonen ser slik ut og heter MK4.

h_det3.jpg

 

Så Fords filosofi er visst ikke helt i tråd med din.

 

Ford-heftet ditt indikerer at Escort MK4 er DA, MK5 er EA og MK6 er FA. Jeg antar at MK1 er AA, MK2 er BA og MK3 er CA?

Som i alfabetet. A er 1, B er 2, C er 3, etc. Helt opp til F som er den sjette bokstaven i alfabetet.

 

Det rår altså ubestridt enighet om at det finnes minst 6 generasjoner av Escort.

 

Det må ha blitt tatt hensyn til at det kom en andre generasjon Escort basert på den første, ellers ville det vært nevnt kun fem generasjoner.

Merksnodig. Hvorfor skulle ikke de to modellene som ifølge dine kilder går under betegnelsen EA ha forskjellige betegnelser i likhet med de to første? Like lite og like mye skiller de fra hverandre som de to første.

 

Jeg tror at noen har begått en feil. Ingen er feilfrie, hvorfor skulle noen som har fått i oppdrag å lage et fillete Ford-hefte være det?

Enten det eller så er ikke alfabetbetegnelsene synonymer for Mark-betegnelsene.

Mye tyder på det. Hele internett gjør det.

Hva Taunusen angår så er det større forskjeller enn bildene viser! Forskjellene er forskjermer, bl.lys f., støtfangere, grill, baklykter, bakplate, A, B, og C stolper, alle vinduer, bagasjelokk og taket, samt seter, midtkonsoll, instrumenter og litt annet småtteri! Du har avbildet stasjonsvogna og der er takstolper, vinduer, tak, bakplate og baklykter likt på mk3 og 4! Til orientering så kom den DU kaller mk4 i 1980, den du kaller mk3 i 1976 og den første som da blir mk2(??) i 1971

 

Escort: Det du sier der er jo det jeg hele tiden har sagt! Det finnes seks forskjellige Escort utgaver! Diskusjonen dreide seg om det finnes en mk 7 i tilfelle du ikke var klar over det! Mk 1 AA gikk fra 68-73, mk 2 BA fra 73-80, mk 3 CA fra 81-85, mk4 DA fra 86-90, mk5 EA fra 91-94 og mk6 fra 95- 00! Slik jeg lærte alfabetet så er ABCDEF de seks første bokstavene! Focus fra 99 heter forøvrig GA! Heftet ville ved feil helt sikkert bli rettet opp ellers ville det bli problemer med deler til all Escort i Europa og det kommer nytt "hefte" 2-4 ggr hvert år, nettopp fordi bilene hele tiden utvikles!

 

Les gjennom innlegget ditt en gang til, og prøv og forstå hva du selv skriver! Det er helt motsatt av dine tidligere påstander!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Hva Taunusen angår så er det større forskjeller enn bildene viser!

 

Nå ble du plutselig veldig opptatt av detaljer, men da RDL snakket om detaljer, var det uten betydning for hvorvidt et generasjonsskifte var nødvendig.

 

Til orientering så kom den DU kaller mk4 i 1980

 

Til opplysning hadde jeg en 79-modell Taunus 2.0GL MK4. Kanskje var den produsert sent på året. Uansett MK-betegnelse er forskjellene mellom den og forgjengeren de samme som beskrevet.

 

Escort: Det du sier der er jo det jeg hele tiden har sagt! Det finnes seks forskjellige Escort utgaver! Diskusjonen dreide seg om det finnes en mk 7 i tilfelle du ikke var klar over det!

 

Jeg er fullstendig klar over at diskusjonen dreier som om hvorvidt det finnes 6 eller 7 generasjoner Escort, og jeg vet at ifølge det heftet ditt er 6 generasjoner det som er riktig.

Jeg har ikke sagt noe annet.

Men heftet ditt indikerer intet om hvor mange MK-modeller det finnes av Escort.

 

Det jeg lurer på i den sammenheng, er om alfabetbetegnelsene er synonymt med britenes forkjærlighet for mark-betegnelser.

Jeg tror ikke at det går ut på ett fett.

 

Betegnelsen EA rommer åpenbart både MK5 og MK6, mens FA egentlig er den vi dødelige kaller MK7.

Sånn sett er det 7 MK-modeller, trass i dine kilder som indikerer 6 generasjoner.

 

Forstår du nå hva jeg mener?

Altså, jeg mener ikke at informasjonen du viser til er feil.

Men er den tilstrekkelig for å kunne slå fast hvorvidt det er 6 eller 7 Mark-modeller?

 

Heftet ville ved feil helt sikkert bli rettet opp ellers ville det bli problemer med deler til all Escort i Europa og det kommer nytt "hefte" 2-4 ggr hvert år, nettopp fordi bilene hele tiden utvikles!

 

Jeg håpet at du ville forstå at jeg fleipet ved å dra forfatteren inn i dette. Dessverre overvurderte jeg deg i et lite overveid øyeblikk. :rolleyes:

 

Les gjennom innlegget ditt en gang til, og prøv og forstå hva du selv skriver! Det er helt motsatt av dine tidligere påstander!

 

Vel, det er ikke jeg som ikke forsto hva jeg mente. ;)

Og hvis det er slik at hva jeg skriver er det motsatte av hva jeg har skrevet tidligere, hvorfor er du da fortsatt uenig? Er ikke det bra at jeg har evnen til omstilling? Eller er det bare du som må være i opposisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart man blir forvirret her! Først så skriver du at Taunusen fikk nye lykter og blinklys i 76! Taunusen fikk nytt karosseri i 76 der ingenting er likt fra 75! Den blinklys forandringen du beskriver kom i 1980! Den oppgraderingen kaller du detaljer! Ja vel, da er et tak og samtlige vinduer detaljer! 79mod med de nye "detaljene" finnes da produksjonen av en ny årsmodell vanligvis starter etter sommerferien!

At diskusjonen dreide seg ommk6 -mk 7 regnet jeg med at du var klar over , men så var det ironien da! Flere som har problemer kanskje?

Hvis mk 5ble kalt mk 6 pga en ny grill, panser og bagasjelokk, da er det ganske mange biler som heretter bør få nytt navn! Golf 6 f.eks da mk 1 fikk nye støtfangere og baklykter i løpet av levetiden, Golf 2 fikk dører, grill og støtfangere!

Du sier at det må ha blitt tatt hensyn at det kom en ny generasjon Escort basert på den første! Er det mk 1 og mk 2 du mener med det? Du er veldig inkonsekvent i betegnelsene dine!

Du kaller meg usammenhengende men da tror jeg jammen du bør lese gjennom hva du selv har skrevet! Jeg siterer meg selv ja og er vel ikke helt alene om det heller!

NEI DET STÅR IKKE NOE PÅ MICROCAT OM MARK BETEGNELSER! Hadde du lest hele tråden ville du sett at jeg skrev det tidligere! Poenget er at det finnes seks generasjoner Escort, ergo finnes det ikke noen mk7, like lite som det finnes noen Golf 6! Se på Opel Rekord, den fikk ny front i 86,men den heter Rekord E fra 78 til 86! Omega fikk nye lykter og støtfangere i 92, men den heter Omega A fra 87-94(?) Astra fikk ny grill og lykter i 95 men den heter Astra G fra 92-98(?) Du har i et tidligere innlegg etterlyst fakta, men når du får fakta så nekter du og forstå det!

EN MARKBETEGNELSE INNEBÆRER EN GENERASJONSBETEGNELSE! Det gjelder alle andre biler så hvorfor gjelder det ikke Escort?? Kan du svare meg på det?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

 

Er det Escort Cosworth WRC?

 

Nei det der tror jeg er en MK7,5 :D lol

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Er ikke rart man blir forvirret her! Først så skriver du at Taunusen fikk nye lykter og blinklys i 76! Taunusen fikk nytt karosseri i 76 der ingenting er likt fra 75! Den blinklys forandringen du beskriver kom i 1980! Den oppgraderingen kaller du detaljer! Ja vel, da er et tak og samtlige vinduer detaljer! 79mod med de nye "detaljene" finnes da produksjonen av en ny årsmodell vanligvis starter etter sommerferien!

 

Jeg har vedgått at du hadde rett om året Taunus MK4 kom. Jeg tok feil, så jeg ber deg se bort fra årsmodellene. Vær så vennlig å fokuser på det som skiller MK3 og MK4 fra hverandre rent kosmetisk, for det var uansett hele vitsen.

 

Hvis mk 5ble kalt mk 6 pga en ny grill, panser og bagasjelokk, da er det ganske mange biler som heretter bør få nytt navn! Golf 6 f.eks da mk 1 fikk nye støtfangere og baklykter i løpet av levetiden, Golf 2 fikk dører, grill og støtfangere!

 

Volkswagens praksis er ikke relevant i denne sammenheng,

for de har da ikke laget Escort?

 

Du sier at det må ha blitt tatt hensyn at det kom en ny generasjon Escort basert på den første! Er det mk 1 og mk 2 du mener med det?

Du er veldig inkonsekvent i betegnelsene dine!

 

Har det aldri falt deg inn at du er litt treg?

 

Du kaller meg usammenhengende men da tror jeg jammen du bør lese gjennom hva du selv har skrevet! Jeg siterer meg selv ja og er vel ikke helt alene om det heller!

 

Hørt om tegnsetting?

 

NEI DET STÅR IKKE NOE PÅ MICROCAT OM MARK BETEGNELSER! Hadde du lest hele tråden ville du sett at jeg skrev det tidligere! Poenget er at det finnes seks generasjoner Escort, ergo finnes det ikke noen mk7, like lite som det finnes noen Golf 6! Se på Opel Rekord, den fikk ny front i 86,men den heter Rekord E fra 78 til 86! Omega fikk nye lykter og støtfangere i 92, men den heter Omega A fra 87-94(?) Astra fikk ny grill og lykter i 95 men den heter Astra G fra 92-98(?)

 

Leser du hele tråder, eller farer du opp i sinne straks noen tar den frekke tonen å betvile din ufeilbarlighet, slik at resten av tråden fortoner seg som et eneste stort kaos?

 

Jeg bekreftet i mitt ovenstående innlegg at jeg har forstått ditt poeng.

Når det gjelder denne FA som dere innvidde kaller den, så er den også basert på MK5.

Hvordan rettferdiggjør det et generasjonsskifte, sålenge modellen som var imellom, som også var basert på MK5, ikke var det verdig?

 

Opel har heller ikke laget Escort, bare så det er sagt.

 

MARKBETEGNELSE INNEBÆRER EN GENERASJONSBETEGNELSE! Det gjelder alle andre biler så hvorfor gjelder det ikke Escort?? Kan du svare meg på det?

 

Det gjelder i aller høyeste grad Escort. Få har vært så ivrige etter å gi sine modeller MK-betegnelser som nettopp Ford, og noen ganger har iveren tatt overhånd.

 

Du har i et tidligere innlegg etterlyst fakta, men når du får fakta så nekter du og forstå det!

 

Nekter å forstå, mener du vel?

 

Jeg er interessert i fakta, men på hvilket grunnlag konkluderer du?

 

Det står intet som avkrefter alternative betegnelser for bilene i det Ford-heftet ditt, så jeg kan ikke se annet enn at dine konklusjoner er et resultat at trangsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første! Diskusjonen dreide seg om Escort, nå dreier den seg om tegnsetting!

 

Kan gjerne være treg jeg, men jeg er ikke alene!

 

Du brukte understreking for og framheve noe, jeg brukte store bokstaver, hva har det med sinne og gjøre? Manglet jeg en smilie kanskje? Beklager hvis du blir skremt!

 

Ford har ikke vært ivrige på mk betegnelser, de har faktisk aldri brukt det! I stedet bruker de AA, BA o.s.v! Mk betegnelsene er det vel andre som er ivrige på, siden Ford laget seks utgaver, og hvordan noen får det til og bli 7 kan ikke jeg svare for!

 

Hva å kontra og angår så er det sikkert noen morsmållærere på et forum en plass du kan diskutere med! Her handler det om biler!

 

Ja jeg leser hele tråder, men siden enkelte spør om det samme hele tiden så må jeg nesten svare!

 

Escort mk6 er basert på mk 5, på samme måte som mk2 er basert på mk1, og mk 4 er basert på mk 3! Siden du plages med gjentagelser skal jeg ikke si enda en gang hva som utgjør at mk 6 ikke er mk 7

 

Foreslår at du finner ut hva en mark betegnelse er! Det står sikkert en oversettelse et sted på Yahoo!

 

Håper dette ble ryddig nok for deg, og siden bildiskusjonen etterhvert har blitt en rettskrivings konkurranse, hvor det gis ekstrapoeng for sammenheng ser jeg ikke noe poeng i og fortsette! Du har bestemt deg for at bilprodusentene ikke vet hva de driver med, men at du og noen plastsniffere i England og Tyskland vet best! Et lite tips til slutt! Escort mk 1 fikk sort grill i 73, så du skal ikke se bort fra at det finnes en mk 8! Dessuten kom det nytt ratt i 98 mk6 så........... Søker du på Yahoo kan det jo skje at du får kontakt med likesinnede! Kom med et godt argument for at det du sier stemmer så kanskje jeg svarer, men så lenge det går på hvordan innleggene er utformet, rettskrivingsfeil o.s.v tolker jeg det dithen at du begynner og gå tom! Du begynte med at jeg tok feil fordi det drøyde med heftet , som du liker og(å?) kalle det, og når fabrikkens data dukka opp så var det ikke bevis nok! Hva noen gutter i en klubb et sted derimot påstår, det er sannheten! Takk for meg!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår