Gå til innhold

kjøp av 940

Ranger emnet


andyk

Anbefalte innlegg

har noen spm angående 940. har hatt 740 turbo før å vurdere å finne meg en nyere volvo. hvilke modell bør en satse på? har hørt at dei frå 95 og oppover har bedre kvalitet, både interiøret og rustbeskyttelse.

 

når kom dei md m90 gear? so lurer jeg på om alle 940 kom med 8v, eller om noen kom med 16v topp?

 

håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m90 kom i 95.

Fikk 16v i Glt, men den kom vel ikke senere enn 94.

16v turbo er sjeldent, kun i spesielle eksportutgaver.

 

Sats på en nyest mulig, om det er 230ft eller 230fk spiller ingen rolle.

 

På interiøret har man vel problemer med at dørsidene strekker seg hvis de parkeres i sol, det gjelder alle modeller.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! berre lure på om karroseria er galvaniserte på alle 940? også ser jeg på autodb at dei fleste 940 med turbo er såkalt lavtrykssturbo med 135 hk. skal d mye for å få 200 gamp ?

jeg hadde en 740 turbo med b230et motor denne hadde 182 hk orginalt, å det skulle vell ikke vere noe prob med 940 heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 940 hadde M90 fra 94 ja... Men riktignok med forksjellige utgaver av den... FT motoren hadde den sterkeste kassa og FK svakere osv...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant en 940 95 mod. syns denne såg pen ut, den har vell m90? hva tror dere om denne bilen?

 

Du kan jo få kjøpt min:

 

91/93 mod Ombygget i fra Svensk 940Turbo (Høytrykk B230FT)

ECC, Sort helskinn, Grå met,KM.ST.157000,M46, EU- godkjent i forrige uke.

 

Pris 69000,- F.reg.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår