Gå til innhold

Konfilter 2.3E

Ranger emnet

Peri

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stikker det litt langt ut eller ser det bare slik ut på bildet?

Og hvordan ble lyden? :)

er for langt ute som du sier.. skal ha denn lenger inn.. er bare det at jeg har laga eksosen selv.. 2.5 toms fra kat og helt bak til bakpotta.. ble litt for langt i det siste stykket før bakpotta så denn henger for langt ute... skal kappe av enn ca 7 cm ganske så snart.. er bare tiltak vettu ;) skal få inn et nytt bilde om noen dager så skall du se det ordner seg :D

nå er lyden helt konge. er bromling opptil 3500rpm å så etter d kommer ordentlig racinglyd..

femmer for life!!

har forresten bygget om til konfilter for lengst.. satte det nedest på luftfilterboksen der hvor det orginale tilføringen av luft sitter... så tetta jeg vamluftilføringa. nå suger denn luft rett bak dekselet som man kan bytte ut med tåkelykter. fønker bra... får mye luft der.. å fint lite varm luft så varmesjold er ikke nødvendig. men merker ikke noe på lyden fra det.

er det noen som har tatt ut ryggen i baksetene på denne bilen!? får det ikke helt til.. den henger i denn øverste delen.. har fått den løs nederst...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har tatt ut ryggen i baksetene på denne bilen!? får det ikke helt til.. den henger i denn øverste delen.. har fått den løs nederst...

mvh

Om du har nakkestøtter bak må disse ut først. Bak i bagasjerommet mot seteryggen er det festet fire svarte "plastrør" som stengene til nakkestøttene tres nedi. Du ser kun festeklipset fra bagasjerommet, trykker inn dette og drar opp "rørene".

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har nakkestøtter bak må disse ut først. Bak i bagasjerommet mot seteryggen er det festet fire svarte "plastrør" som stengene til nakkestøttene tres nedi. Du ser kun festeklipset fra bagasjerommet, trykker inn dette og drar opp "rørene".

ok tenkte gen nesten d var disse hylsene til nakkestøttene som var problemet ja.. skal få orden på det i morgen etter jobb da.. er d mulig å få ut "hattehyllen" på disse bilene?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Du ser kanskje hvordan når du tar ut seteryggen bak?

man får ikke ut hattehyllen.. kun matta som ligger oppå fant jg ut :P men skal nokk fåtil d jeg hadde planlagt anyway... tar vell bare litt lengre tid.

fikk ut ryggen nå forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatthylla er jo punkta fast og i mer eller mindre grad en del av den "bærende konstruksjonen", vil ikke anbefale deg å ta den ut...

Det er sant, det jeg tenkte på ang. å ta ut hattehyllen, var det dekselet oppå, ikke selve stålkonstruksjonen. Den skal som du sier ikke tas ut...

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jeg også klar over... menne skal bygge sub`en opp i hylla der.. ville vert enklere om jeg fikk den ut å jobbe med.. den skal inn uanz så har ingen betydning liksom.. men jobber bare med den mens den står i bilen.. er bare litt skummelt å kappe med vinkelsliper så nært ruta.. spruten fra sliperen kan ødelegge ruta! :/ er dere med på tanken nå¨eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jeg også klar over... menne skal bygge sub`en opp i hylla der.. ville vert enklere om jeg fikk den ut å jobbe med.. den skal inn uanz så har ingen betydning liksom.. men jobber bare med den mens den står i bilen.. er bare litt skummelt å kappe med vinkelsliper så nært ruta.. spruten fra sliperen kan ødelegge ruta! :/ er dere med på tanken nå¨eller?

Stikksag med baufilblad og gjøre inngrepet fra undersiden?

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider