Peri Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Hvordan finner man ut om man har tenningsbank? bankesensoren som sitter på blokka... gir signal til styreenheten, ofte justerer fortenninga slik at den slutter med tenningsbanken... (dårligere motoreffekt) Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 bankesensoren som sitter på blokka... gir signal til styreenheten, ofte justerer fortenninga slik at den slutter med tenningsbanken... (dårligere motoreffekt) Peri Joda det skjønner jeg, men jeg lurer på om man hører det også! Om det smeller og putrer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 bankesensoren som sitter på blokka... gir signal til styreenheten, ofte justerer fortenninga slik at den slutter med tenningsbanken... (dårligere motoreffekt) Peri Mener styreenheten kun kan justere tenningen 3 grader tilbake, noe som ikke vil redusere effekten særlig om man har for tidlig tenning. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Joda det skjønner jeg, men jeg lurer på om man hører det også! Om det smeller og putrer... Ja, du hører det, men ikke så bra i f.eks. A100 C4 da den er veldig godt lydisolert. I f.eks. en gammel Golf med tenningsbank er det bortimot umulig å ikke legge merke til lyden. Som jeg skrev tidligere i denne tråden.: Høres ut som knitring eller som om noen kaster sand/grus på panseret. Kommer helst ved godt varm motor, for tidlig tenning, lavt turtall og mye gasspådrag. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Joda det skjønner jeg, men jeg lurer på om man hører det også! Om det smeller og putrer... prøv å hiv bilen i 4 gire i ca 30-40 km/t å ha fult gasspådrag (får motoren til å jobbe hardt) da er det ofte enklere å høre det.. Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Mener styreenheten kun kan justere tenningen 3 grader tilbake, noe som ikke vil redusere effekten særlig om man har for tidlig tenning. 3 grader bør merkes på effekten det da...? det var uansett ikke poenge ;) hehe poenge var at den justerer ned tenninga slik at bankingen slutter. Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Hei Quattro73, har du tatt noen bilder av bilen med enderør? Kjører med samme enderøret på Cossien, får mange komentarer til den lyden,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Hei Quattro73, har du tatt noen bilder av bilen med enderør?Kjører med samme enderøret på Cossien, får mange komentarer til den lyden,,, tror jeg har akuratt samme potta som quattro73..? såfall har jeg bilde du kan få om du gir meg mailen din.. får ikke til å lehgge inn bilder jeg :/ Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hmm. Er en stund siden, men jeg legger inn et par bilder :) Ser ikke overveldende ut selv om det er 4,5" utblås? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 noen som har bygget om til konfilter på audi 100 2.3 91 mod?noen som har funnet på en smart overgang fra spjelde til konfilter? mvh Peri Litt om dette her, konfilter AAR. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Husk å bygge varmeskjold. Aluminium er fint, Hva er vitsen med konfilter når motoren suger mer varmluft og går dårligere? Lyden? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 får ikke til å legge ut bilder.. irriterer meg! arg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 får ikke til å legge ut bilder.. irriterer meg! arg Last opp bildene på http://imageshack.us/?x=my3 og kopier adressen i midten (for forum). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 får prøve detta da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 http://img117.imageshack.us/img117/389/audi1009fl.jpg mobilbilder så er ikke akuratt topp kvalitet menne :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg