Gå til innhold

Konfilter 2.3E

Ranger emnet

Peri

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bankesensoren som sitter på blokka... gir signal til styreenheten, ofte justerer fortenninga slik at den slutter med tenningsbanken... (dårligere motoreffekt)

Peri

Joda det skjønner jeg, men jeg lurer på om man hører det også! Om det smeller og putrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bankesensoren som sitter på blokka... gir signal til styreenheten, ofte justerer fortenninga slik at den slutter med tenningsbanken... (dårligere motoreffekt)

Peri

Mener styreenheten kun kan justere tenningen 3 grader tilbake, noe som ikke vil redusere effekten særlig om man har for tidlig tenning.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det skjønner jeg, men jeg lurer på om man hører det også! Om det smeller og putrer...

Ja, du hører det, men ikke så bra i f.eks. A100 C4 da den er veldig godt lydisolert.

I f.eks. en gammel Golf med tenningsbank er det bortimot umulig å ikke legge merke til lyden.

Som jeg skrev tidligere i denne tråden.: Høres ut som knitring eller som om noen kaster sand/grus på panseret. Kommer helst ved godt varm motor, for tidlig tenning, lavt turtall og mye gasspådrag.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener styreenheten kun kan justere tenningen 3 grader tilbake, noe som ikke vil redusere effekten særlig om man har for tidlig tenning.

3 grader bør merkes på effekten det da...? det var uansett ikke poenge ;) hehe poenge var at den justerer ned tenninga slik at bankingen slutter.

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hei Quattro73, har du tatt noen bilder av bilen med enderør?

Kjører med samme enderøret på Cossien, får mange komentarer til den lyden,,,

tror jeg har akuratt samme potta som quattro73..? såfall har jeg bilde du kan få om du gir meg mailen din.. får ikke til å lehgge inn bilder jeg :/

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...