Gå til innhold

Hvor gode og er dem verdt det? Streetrace felger!

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

Jeg personlig synes du skal ta SA16, den nederste. Den øverste er vi desverre tom for, men vi har den midterste i hvit også. :)

Hvor har du fått pristilbud fra?

Er bilen din 4-bolt?

Hva er org. dekk dim på bilen din?

Hva slags dekktype har du fått pris på?

Husker ikke hva slags dekkmerke han sa.

Bilen min er 4 bolt

orginaldekkdim: 185/70R14

Tilbudet fikk jeg hos A-dekk (superdekk) i sandefjord..

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke disse felgene kjente bra merker da? Rays engineering f.eks?

Dette er det de víl med felgene. Folk forveksler dem med de store Japanske som i en årrekke har bygget opp et image igjennom sponsede racingbiler (Panasport, SpeedStar og Work kan være gode eksempler på dette).

Hva slags grunnlag har du for å gi en slik uttalelse? Ja de er støpt i Kina! Men de er herdet som gjør at de er lettere enn standard felger og tåler mer. Kvaliteten er faktisk veldig bra og prisen er absolutt overkommelig.

Uttalelsen min er grunnlagt på at 99% av alle varer fra Kina holder tvilsom kvalitet, og er laget med ett mål for øye: Billigst mulig, og mest mulig volum i salget. Men bevares, for den fattige ricer som ikke har råd til ekte vare er jo replicafelger ypperlig. Jeg for min del har begynt å sjekke og spørre folk om de kjører med "ekte" felger; personlig oppfatter jeg det som fattig når man degradérer hele sitt kjøretøy med denne sorten blyklosser. (Dette kommer fra meg som ruller rundt på 13-toms stålhjul; prøv å forestille deg hvor ekstra hoven og heselig jeg hadde oppført meg i denne tråden hvis jeg hadde vært en skikkelig JDM-hjul-hore)

Han har ikke peiling på hva han prater om, liker bare og tro han har peiling på alt som er japansk

Nå kommer han forresten til og prate meg i senk med masse store ord og japanske gloser han har lært på tegnefilmer

Du kjenner meg sannelig like godt som meg selv; var faktisk et ganske presist sammendrag av hele min person. Credits! Forresten, kisama baka desu ka, kono yarou?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for at jeg fucker opp litt.. men hvorfor ikke spare til tha real stuff? eller kjøpe noen andre felger som ikke er no replica shit.. det ser jo bare dumt ut med Rays og Work "logo" på samme felg..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for at jeg fucker opp litt.. men hvorfor ikke spare til tha real stuff? eller kjøpe noen andre felger som ikke er no replica shit.. det ser jo bare dumt ut med Rays og Work "logo" på samme felg..

jeg har jo ikke noe særlig peil på felger, derfor jeg spørte dere her på forumet. Syns de felgene ser bra ut jeg... Men om det blir dem, det vet jeg ikke.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttalelsen min er grunnlagt på at 99% av alle varer fra Kina holder tvilsom kvalitet, og er laget med ett mål for øye: Billigst mulig, og mest mulig volum i salget. Men bevares, for den fattige ricer som ikke har råd til ekte vare er jo replicafelger ypperlig. Jeg for min del har begynt å sjekke og spørre folk om de kjører med "ekte" felger; personlig oppfatter jeg det som fattig når man degradérer hele sitt kjøretøy med denne sorten blyklosser.

Er det ikke litt drøyt å komme med slikt piss når din eneste erfaring med bil er en krasjet råtten Audi, en 6000,- kroners familiebil og 1500 poster i året med postwhoring?

Kanskje du er den fattigste ricer'n av alle ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt drøyt å komme med slikt piss når din eneste erfaring med bil er en krasjet råtten Audi, en 6000,- kroners familiebil og 1500 poster i året med postwhoring?

Kanskje du er den fattigste ricer'n av alle ?

Men han har iaffal ikke replica felger! :D

hehe

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om replikafelger ja... hadde en tråd om disse på CH-forumet, og vekten jeg har fått opplyst var bare 1kg tyngre pr felg i 17" enn Volk TE37, noe som må sies å være veldig bra! men personlig hadde jeg nok valgt å fjerne stickers med RAVS VORK osv... blir litt M3-merke på en 320i lixom..

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfish tolket ikke dette Ryeng.. hva betyr det? er det japansk i det hele tatt?

X

Nå kan ikke jeg så mye, men at han prøver å kalle ham for idot og drittsekk er ikke langt fra sannheten... Teit...:rolleyes:

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse replica felgene kan vel ikke på noen måte sammenlignes med de orginale, men når det er sagt, så er det helt sikkert like bra som alt mulig annet en får i den prisklassen. Blir for dumt å stemple alt som kommer fra kina som møkk.. Har også lest att disse felgene er en del lettere en vanlige alu.felger..

Personlig så hadde jeg aldri vurdert å kjøpe sånne replica felger. Greit nok att de kopierer et felg design (det gjøres jo hele tiden), men å sette på falske merkenavn synest jeg blir for drøyt. Ha litt respekt for de som faktisk betaler dyre dommer for noen av de råeste felgene som er å få kjøpt..

For meg så er det igrunn det samme som å klistre på "type r" merker på vanlig civic eller "M" merker på en sliten 318, latterlig!!

Og hva Øyving Ryeng kjører har vel strengt tatt

ikke noe med saken å gjøre.. ;

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkene som er satt på disse felgene følger med løst i eskene og er helt valgfrie å sette på. At det kopieres felgdesign skjer hele tiden ja og det kan selvfølgelig virke idiotisk å kjøpe kopi kontra orginal. Men når den orginale koster vesentlig mer så skjønner jeg mange godt at de kjøper kopi. Ikke alle har råd til å gi dobbelt så mye for bare felgene i orginal som de gir for kopi felg OG dekk. Hvis du finner et felgdesign som du har lyst på så må det jo være bra at du kan få tak i det til en overkommelig pris?!?!

Når det gjelder kvalitet på ting fra Kina, ikke bare felger, så er det blitt mye bedre kvalitet de senere årene spesiellt etter at de fikk tilgang på verdensmarkedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva slags dekkmerke han sa.

Bilen min er 4 bolt

orginaldekkdim: 185/70R14

Tilbudet fikk jeg hos A-dekk (superdekk) i sandefjord..

Da kan du bruke både 215/40-17" og 215/45-17". 40-profil er litt lavere en org og 45-profil er litt høyere så det blir ett fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er replicaer ja.. Øverste er replica av Kosei RT felg (koster forøvrig 10k med dekk hos sharif) og de to nederste av Volk/rays enginering..

diverse_002.sized.jpg

Vectra B med Kosei RT, 205/40-17..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider