Gå til innhold

Problemer med forgasser?

Ranger emnet

abnorm

Anbefalte innlegg

Har fått byttet til en 1.8l gl motor i min gamle 1.6l gl (87) men ting er ikke som det skal, iallefall ikke ved start osv. Den høres ut som en gammel snekke, og står og hopper og spretter. Holder gassen inne en god stund, og da ser det ut til å stabilisere seg. men virker noen ganger som om den ikke får nok bensin når den kjøres. men så fort den blir varm, etter ca 15-20 minutter, er det som det skal. litt problemer mens man kjører på 4.giret hvor den da også begynner å lugge litt. Har tatt av forgasseren og renset den med trykkluft, noe som hjalp en del. men den er enda ikke bra, også ett problem med ettertenning når man skrur av tenninga, den prøver da å starte igjen ellerno. og står og hulker sier vi. Lurer på om det kan være forgasseren som har gått, men er ikke sikker. hvis det er noen som veit dette, eller har noen ide så hadde det vært fint om dere sa ifra. ganske irriterende igrunn :rolleyes:

If you can't race it, Style it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som den går på bare 2 til 3 sylindre... Er eksosen ganke svart? (kan jo prøve å dra ut en å annen tennplugg å se om det blir noen forskjell...)

har du riktig tenningsrekefølge på pluggene, bra blandingsforhold bensin/luft (choke), riktig tenningstidspunkt og bra plugger for eksempel.... ;)

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aVWe

høres ut som den går på bare 2 til 3 sylindre... Er eksosen ganke svart? (kan jo prøve å dra ut en å annen tennplugg å se om det blir noen forskjell...)

har du riktig tenningsrekefølge på pluggene, bra blandingsforhold bensin/luft (choke), riktig tenningstidspunkt og bra plugger for eksempel.... ;)

Plugg kabler! Har hatt en defekt kabel før og da slet bilen når den fikk motstand.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, endelig noen med samme problemer som meg..

Jeg har en passat, men motor'n og gassern er lik :)

Du har nok 2E2 gassern, den er AVANSERT!

har 3 gassere og skurvd og skruvd og hver gang e tru e kan det e treng så finn e ut at det kan jeg IKKE.

Uansett, både det med etter tenning og det at den går rart på tomgang når den er kaldt OG at den går såpass lenge rart som du sier har jeg også for tiden..

Men det er fordi jeg rett og slett ikke orker og begynne å bytte deler.

Seinest i dag tidelig hadde jeg en litt rar hendelse med det der, bilen drar liksom ikke i blandt når du gir på, hakker å nesten så den stopper så plutselig tar den tak at.

Uansett :

problemet at den går hakkete: kan være den digre dåsa bak på gassern med en slange ned til insuget og en til dåsa på siden av gassern. Den "dåsa" bakerst må du sjekke.

At den går lenge på tomgang:

Samme som ovenfor + muligens for lite gjennom strømning av kjøle veske tar ei stund før den blir varm, da må du sjekke slangene ta en skru trekker og dytte inn i hullene på dåsa ofte det legger seg ei hinne med slim inni dem, og hvis du tar sikkelig i så sjekk insuget, jeg bytta pakning der og en liten plastik bit som vannet går gjennom det hjelper, for den tetter seg etter hvert.

Litt kjipern du ikke gjorde det FØR du monterte motor en for det er nok en helvetes jobb å skru av insuget på golfen når det står mot torpedo veggen.

På passaten står insuget ut om venstre :) MASKIN!

At den hakker når du vrir om:

Hvis den ikke er helt varm er det ikke rart den hopper litt.

Men er den varm og ligger på en sånn 900 rpm + - så er det et spel som skal lukke seg når du vrir om teningen.

På denne måten "kveler " den motoren så den ikke etter tenner.

Det er bare å bruke en tang og justere denne arma litt.

Men du kan jo bruke "trikset" jeg brukte ei god stund, pank inn clutchen og sett den i gir før du vrir om så bare slepper du clutchen når du vrir om.. funke bra det :)

ja 1 ting til, hvis den etter tenner sikkelig ganske lenge, sånn min gjorde før e ordna på den.. så start den en gang til og kvæl den.

Når den etter tenner går motoren bak over og da "spytter" den bensin opp i luft filter boksen din, er du sikkelig uheldig kan det ta fyr.....

PS: gasser problemer sug no jævli!!

Har 3 gasser som sagt, den ene fra en gammel audi 80 B2 den har kun gått 27 tusen km ble vraka når den var 1-2 år gammel tru e... og den var HELT strøken til den plutselig en dag streika så den ikke gikk på tomgang... bytta gasser og gikk helt fint.

SÅ når har jeg et stort pusle spill foran meg, hvem del skal jeg putte på hvem gasser for å få den "ultimate" gassern..

Veit jeg er elendig til å forklare, litt av grunnen er kansje at jeg skriv mett med dritt, den andre er at e bare vil legge meg, jeg og dama kom for ikke lenge sia at fra fest, ho var dårlig og nå må jeg vente på vennina hennes som skal sove her :(

Er det noe du lurer på så bare spør, har en gasser liggendes oppe på rommet så kan prøve å få forklart grundire i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider