Gå til innhold

Disk. om bremser: er tromler nok på 270 hk ?

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm, Må inrømme at den wrc vingen han har er stygg ja! Det er ikke en original wrc vinge, og er laget for en MK5,

 

Den som jeg selv har som er til mk7 er mye finere..

Bilde: bak2.jpg

vinge2.jpg

 

Men herregud. å si at den originale vingen... og ikke minst FELGENE er finere enn det nye?. det er å ta i!

Er jo en grunn til at originale cossi felger ikke er så veldig populære utseendemessig...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Hmm, Må inrømme at den wrc vingen han har er stygg ja! Det er ikke en original wrc vinge, og er laget for en MK5,

 

Den som jeg selv har som er til mk7 er mye finere..

Bilde: bak2.jpg

vinge2.jpg

 

Men herregud. å si at den originale vingen... og ikke minst FELGENE er finere enn det nye?. det er å ta i!

Er jo en grunn til at originale cossi felger ikke er så veldig populære utseendemessig...

 

 

Enig. Cossie felgene er ikke noe spesielt pene orginalt.

 

De felgene han har kjøpt ser ganske ok ut, på en bil som er "rally", og dem har nok sin funksjon også, det er nok ikke bare utseende liksom..

 

RDL, blir jo bra det der.. Hva med motor da? :)

 

 

Edit:

 

Når kom Escort i MK7 utgave?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRo det eller ei, jeg trodde heletiden at jeg hadde mk6 og at mk7 var en versjon KUN for england. men det viste seg ut til at de 3 modelene jeg trodde som var i samma serie clx, GTI og si sport

er 2 forsjellige klasser...

 

mk7 er det jeg har, 96-2000mod

 

Forsjellen på min vinge og hans, er at min er 2 delt, det er dem til mk7 og mk6 bilene.. mk5 har i 1 sett.. men forsjellen eller er at min er litt høyere, starter bredt og blir smalere i høyden, samt at den er like brei som bakdøra mi...

 

Vingen til martin derimot er litt lavere og den "tyter" ut på siden av døra, som ser jævli styygt ut...

men ellers var det jævli pent, likte frontfangeren hans.. men om jeg skal ha wrc fanger front, noe jeg sterkt vurderer nå ovenfor fibersports, så skla den moddes om og lages ved eget design..

 

Når det gjelder motor.. så er jeg akkurat p vei å hente intercooleren, og et 265hk'tubo kit er på vei fra england NU...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

ironi eller hva faen?

 

jeg syns det ser BEDRE ut enn med rust såfall!..

Bremser er jo til for å synes. ikke brukes...

 

Feil da.. Viktig med gode bremser om du skal ha mye motor!

 

Dessuten, skal du ha 265hk i bilen din, så burde du kanskje ordne deg nye bremser? Som f.eks skivebremser bak og større skiver forran?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftigere set forran har jeg. men å ha skiver bak. trengs overhodet ikke.... trommel bremsene jeg har bremser som faen. med litt hjemme mekk kunskap så har jeg justert bremsene slik at jeg faktik klarer å blokkere alle 4 hjula likt ved en viss tyngde på pedalen. eneste ulempen er at man fortere sliter på bremse skoa en på klossene.. men på motor ved max 270hk og tyngde på 1,2tonn... så er ikke det så innmari viktig.... desutten.. jeg er den typen som bremser mye med motor....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

ironi eller hva faen?

 

jeg syns det ser BEDRE ut enn med rust såfall!..

 

Røde bremsetromler bak store åpne felger er jo posør-kjennetegn nummer 1.

 

Originally posted by rdl

Bremser er jo til for å synes. ikke brukes...

 

Du _er_ virkelig smekk tett, du? Jeg foreslår at du sølvlakkerer noen Grandiosaer og fester de på innsiden av felgene. Hvis du samler all paprikaen på ene siden etterpå, så ser det ut som om du har fete kalipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rattlås

 

Du _er_ virkelig smekk tett, du? Jeg foreslår at du sølvlakkerer noen Grandiosaer og fester de på innsiden av felgene. Hvis du samler all paprikaen på ene siden etterpå, så ser det ut som om du har fete kalipere.

 

 

WOOOOW!....... brukte du lang tid på å kome på den komentaren?...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsetromler fungerer forsåvidt godt nok til å låse hjulene de ja, men hvor mange ganger på rad? og hvor effektive er de egentlig ?

 

270 hk og tromler bak på en bil som skal kjøres hardt er ren idioti. Trommelbremsene går varme etter 2 minutter, deretter har du bare bremser foran + 2 kontaktpunkter for bremsevæsken som varmer den opp mer enn normalt og bremsefade pga kokt væske er nærmere enn du tror......

 

Men men.... lev i troen.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøres hardt? hva faen vet du om det egenlig?`

Eneste gangen jeg skal kjøre hard er når jeg skal lære de jævla bakhjulstrekkerne en lekse på banen som mobber fwd!

ellers er det en vanlig bruksbil til jobben!

 

Verre er det ikke...

 

ps, for den saks skyld kunne jeg hatt 600hk med trommel bak... er fortsatt ingen idioti, når jeg ikke får utnyttet halvparten av dem her i norge... og hva skal man egentlig med skiver bak?... herregud. jeg bremser nokk som det er med motor og jeg bremser ikke lenge. jeg har korte kraftige bremsinger... jeg gikk ikke varm i fjor med mammas bil væffal!,

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din sin bil har 1/3 av de hestekreftene du mener du skal ha i din bil.

 

Du får aldri godkjent bilen din om du ikke har bremser som står i stil med motoreffekten din. Har du den ikke godkjent og kræsjer og dreper en person, så vil du slite stort.. For da gjelder ikke forsikringen din.

 

Og ikke fortell meg at du som den personen du er. Som har fortalt om 213km/t med escort'n til mora di, med tilhenger med to sykler på, med de stuntsa dine på crosser / trial, de gangene du har flisa golf gti 16v G60 osv.. Ikke kommer til å utnytte de 270 hk'ene dine annet enn på bane? Det skjer ikke. Det vet både jeg og du. Og alle sammen..

 

Hvor gunstig er det å drive å bremse en bil med turbo på motoren hele tiden? Det sliter vel litt?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår