Gå til innhold

Disk. om bremser: er tromler nok på 270 hk ?

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Originally posted by ola

 

Men glemmer du ikke her at de først i 69` trolig fikk satt på skivebrems pga at det først da ble billig nok eller .no?

Jeg tror ikke på at de bremsene på en orginal corvette med 425hk hadde tålt 5-10 runder med HEFTIG kjøring på rudskogen jeg da men ! :)

 

ps. familiebiler i normal drift, og familiebiler med steroider (les escort med 270hk) på bane, har ikke samme krav til bremser ;)

 

Tja, behovet for skiver var da helt tydelig ikke stort nok, med tanke på at det ikke var standard før -69, at en -66 med 435hk holder med på Rudskogen uten problemer noen runder er jeg overbevist om, vi snakker da tross alt om en sportsbil.

 

Den Escorten med 270hk skal nok funke fint på Rudskogen den og, jeg gleder meg til å se dere bli latterliggjort med fordommene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

 

Og hvor stor andel av disse kreftene snakker man om at er bak på de fleste biler? Veldig lite, med mindre bilen er TUNGT lastet bak.

Enkelte biler har riktignok relativt mye bremsekraft bak, men det er biler som er bygd på en helt annen måte enn en normal familiebil.

 

Ved 70/30 bremsefordeling blir det 42Kw bak, dvs 21Kw pr hjul bak under en konstant oppbremsing ( linære forhold ), grovt regnet.

 

Dette er en oppbremsing på 20 sekunder, mange bremser fortere enn det. Tror neppe små standard escort tromler tåler hard kjøring med en bil som er tyngre enn standard. Som oftest får de ikke skikkelig service heller.

 

Poenget er selvfølgelig bruken av bilen. Regnestykket var for å framheve hvor varmt det blir.

 

 

BTW noen som ser på "A car is born" på Discovery ? Han bruker trommel bak... husker jeg ikke feil så hiver han inn en 5.7 liter? chevy motor inn i den bilen.. :D

 

Står ikke helt i stil nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Gleder meg til å se denne dusten på bane treff i sommer. Tenk dere når han blåser forbi meg på langsiden på Rudskogen, bremser på 150 m merket for å klare svingen, jeg bare legger meg ut og blåser forbi og bremser på 50 m merket. Gjett hvem som ser ut som en dust når han kommer tilbake til depot chicken

 

 

hmm.. du var tydligvis ikke på gatebil i september du?. jeg var nokk den enste fwd bilen som faktisk la ut brekk slædd i 140km/t ETTER 50m merket. så jeg tror nokk du skla passe kjeften litt med den moped bilen din jeg...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK OK OK!!!!!! Nå har jeg en ting å oppklare her så folk enedlig kan holde igjen kjeft!

 

Nr. 1 Dette er INGEN bane bil!. skal brukes til daglidags kjørinG!

nr. 2 Bilen blir IKKE tyngre enn det han VAR. så jeg fatte rikke hvorfor dere blander inn vekt og at orig. bremser ikke vil holde..... DEM HAR HOLDT HITTIL!

nr. 3 Bilen vil ikke kjøre fortere heller enn vanlig!: men derimot få en lit kjappere axx!

Bilen skal være med på bane kjøring ja, Jeg klarte meg fett med normale bremser på gatebil i fjor jeg. og jeg holdt god følge med en del biler i svinga!

 

for deres info! Jeg HAR Ventilerte skiver og brembo calipre front + bak som er på vei fra england nå ja. men KUN av utstillings messig grunn.... Trommel funker like bra som skiver, eneste er at dem ikke blir kjølt ned like fort og har et mindre belegg på skoa så dem varer ike så lenge. men å herje som faen i noen 10 runder på bane er IKKE umulig!....

 

Jeg skal IKKE kjøre rundt med 270hk! Bare så det er sagt! Dette er et 270hk KIT, men jeg skla holde meg ved 200-220 max og mere blir det ikke dermed basta!

 

Jeg Fatter faen ikke hvorfor folk skal gjøre så jævli mye ut av dette. Om jeg kjører skiver elle trommel får være MITT eget problem!

 

Kjører dere med skiver baaare fordi dere r så jævla kuuule tror dere??. neppe!....

 

Er dere redde for å bli ydmykt av en fattig 1.8l FWD med en utlenning bak rattet som har hue og ræva fult av adrenalin?.. oh ja!. det vil jeg nokk tro er det rette!

 

Jeg ha rfått en rekke både pisspreik og komentarer ang mitt prosjekt. jeg har en ting å si det er at dere ikke skal drive å disse meg for hvor lenge min motor holder, for når jeg kjører av veien ognår jeg vil totalvræke og drepe noe.. for innen den dag har dere selv letta ut på et jorde. LENGE før meg!:..

 

Når det gjelder bilen!. dette er for faen ingen bane bil!

Jeg setter på turbo kit BARE pga den jævla lyden fordi jeg er helt turbo frelst... og om dere kjører med 400 eller 500 hk,. så skal jeg faen meg garrantere at jeg skal holde meg hak i hæla på dere!

 

Av de som kjenner meg. så vet dem at jeg ikke er helt go i huet bak rattet og at jeg vil faen meg presse dritten hva den er god for enten den er 1.1l eller 11l motor....!!

Det kommer faen meg til å bli en morsom sesong på gatebil i år!

Vi sees!

 

Takk for meg!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

hmm.. du var tydligvis ikke på gatebil i september du?. jeg var nokk den enste fwd bilen som faktisk la ut brekk slædd i 140km/t ETTER 50m merket. så jeg tror nokk du skla passe kjeften litt med den moped bilen din jeg...

 

 

jeg var der, men jeg kan ikke påstå at jeg så deg kjøre på banen. hvilken bil kjørte du med? og når på dagen?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen forno frekke jævler ass dere kan jo faen ikke lese.....

hva faen skal til i de tjukke huene deres for å skjønne at dette faen ikke er no jævla løps bil, og at dere faen ikke har no grunn til å kalle meg en masse dritt og sikte til at jeg vi ldrepe noe nog kjøre av veien!.. GREIT at dere suger helt faen bak rattet og ikke kan kjøre. men ikke tro det gjelder alle! jeg har selvtillit ti lå holde meg på veien jeg!...

 

jeg faen meg HÅPER jeg møter dere på banen!

 

Så skal dere faen meg få se hva å kjøre fwd er forno!.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det nå?.. er du enda en av de feige tullinga med "gida meg azza feeeeeeeet biiiiiiiil" men ikke tør å legge foten på gassen fordi du er redd for å få en motstander med svak motor som muligens kan ydmyke deg?? hmmm..

 

Svar på den.. JA eller NEI....?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

hvem er det egentlig du prater til? quote funksjonen her på forumet funker gull :)

 

Hvem faen tror du jeg prater til, HVEM er det som konfronterer meg . DU eller han andre som bare skre HIHI... ?`?

 

Må jeg mate deg med teskje oxo nå eller?

 

JA eller NEI kan du svare på forrige spm,

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ingen grunn til å svare på det egentlig... totalt idiotisk spørsmål som ikke har noe med saken å gjøre. når du kommer med en så helt bortigranskauen idiotisk uttalelse som "jeg har selvtillit ti lå holde meg på veien jeg!" så begyner jeg virkelig å lure. trur du virkelig at selvtillitt har noe med om du kommer til å kræsje eller ikke?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår