olehenri Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Hvordan får man tak i "permanente" prøveskilt til bil? hvis dette er mulig. Mener å huske at noen jeg kjenner ( huske ikke hvem) hadde et prøveskilt som han kunne bruke på hvilken bil han ville, så lenge han kjørte bilen el noe.. Noen som har peil? Kjekt å vite hvis man skal ha inn en bil til landet i løpet av et års tid el no :D Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 sånne skilter får du bare hvis du har et firma som har bruk for sånne skilt eks: bruktbil sjappe. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 får ikke ny bil sjapper slike da? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 ingen jeg kjenner har sånn sjappe.. veit jeg kjenner en som har skilt.. men husker ikke hvem!! hehe Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Bilverksteder og bilbutikker og firmaer har de, så vidt jeg har skjønt, forsikring koster 15000 i året tror jeg, men da er det kasko på bilen som har skiltet. Er ikke sikker på om dette er riktig. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 je vil ha slik, hehe hvis jeg skal ha inn en bil.. må stå uten skilt ei stund, så må ha no prøve shit skal jeg få kjørt Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 du får ikke sånne med mindre du har en butikk eller kjenner noen. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvoTme Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg har sånne skilt :D :D !betaler litt over 5k i året full kasko! det vil si ingen maks grense på bilens verdi! og man må betale årravgift! Det man kan gjøre er å starte et enkelmans foretak og si at man driver bil verksted-bilsalg! så er d bart å søke om prøveskilt! Men husk å skriv kjøreseddel! og ikke kjør mer enn to i bilen! Sjafør + hjelpe man :) NB jeg har ikke prøve skilt på min bil :cool: Siter - 01 Evo VI Tommi Makinen Edition x 95 Audi RS2 x 86 Audi UrQuattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg har sånne skilt :D :D !betaler litt over 5k i året full kasko! det vil si ingen maks grense på bilens verdi! og man må betale årravgift! Det man kan gjøre er å starte et enkelmans foretak og si at man driver bil verksted-bilsalg! så er d bart å søke om prøveskilt! Men husk å skriv kjøreseddel! og ikke kjør mer enn to i bilen! Sjafør + hjelpe man :) NB jeg har ikke prøve skilt på min bil :cool: Help me?! hehe Keen på å få tatt inn en 200sx neste år.. hehe.. sitt å sikle etter noen nå, de er så rååå når de er gjennomført styla! hehe Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Far min har slike skliter på sitt firma. Et konsulent firma innen oljebransjen, så det er fullt mulig å få slike, men kun på firma ikke privatperson. Jeg har med andre ord ubegrenset tilgang på disse, hehe, sweeet..... Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Far min har slike skliter på sitt firma. Et konsulent firma innen oljebransjen, så det er fullt mulig å få slike, men kun på firma ikke privatperson.Jeg har med andre ord ubegrenset tilgang på disse, hehe, sweeet..... Hvis man ikke vil få smekk på pung av politiet hvis man blir stanset, burde man ha fylt ut kjøreseddelen. Og hvis de kniper deg gang på gang kan det bli kjedelig hvis de mener at du ikke har grunnlag for å bruke disse. En kamerat har sånne skilter, og betaler ca 5000 i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Jeg også har slike skilt. Betaler årsavgift samt 3000 i forsikring med full kasko (60 % bonus) , forsikringen gjelder for alle biler og verdier men har kun kasko for opptil 300000 kr. (dvs blir en bil til 400000 kr ødelagt får jeg kun dekket 300000 kr ) Bruker Gjensidige. Egentlig kan alle som vil få seg årskjennemerke, bare man skriver søknaden på riktig måte. I veiledningen fra trafikkstasjonen så står det att bedrifter, lag og organisasjoner eller andre personer med skjellig grunn kan søke om å få utlevert skilt. 1.7.2.1: "årsprøvekjennemerke kan tildeles person, bedrift, firma m.v som importerer, forhandler eller reparerer kjøretøy eller som har stadig bruk for prøvekjennemerke i egen virksomhet." Er heller ikke påbudt å skrive kjøreseddel for bruk av årskjennemerke. Har hatt skiltene siden 2001 og aldri fylt ut kjøreseddel når jeg selv har brukt skiltene. I bestemmelser om kjøretøy, vedrørende prøvekjennemerke, paragraf 1.7.2.5 ,6 og 7 står det i korte punkt att eier ikke treng å fylle ut kjøreseddel, innehaver kan utstede kjøreseddel til funksjonær i den utstrekning han finner det hensiktmessig. funksjonærer bør under kjøring med årskjennemerke erklæring for ansettelse i virksomheten... Har blitt stoppet flere ganger av både politi og biltilsyn hvor de har spurt etter vognkort og kjøreseddel og vist dem reglene så har de bare latt meg kjøre videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hmm.. måå ha slike skilter!! hehe For å starte en egen greie må man vel ha litt egenkapital? Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvoTme Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Det med bonus på prøveskilt er jeg litt i tvil om :wonder det er ikke bonus ordning der jeg har den! men pris varierer mye på hvor firma er registrert (adresse)! fikk høre at vis jeg skule ha dem rega. i Oslo så hadde d vært 15k Spurte forsikrings agenten min om, hvis jeg total vraka en Koenigsegg CCR :driving så dekker dem hele summen på 7 mill pluss eller hva enn koster ! hvis jeg noen gang kom til å prøve en, men det tviler jeg på! Siter - 01 Evo VI Tommi Makinen Edition x 95 Audi RS2 x 86 Audi UrQuattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Det med bonus på prøveskilt er jeg litt i tvil om :wonder det er ikke bonus ordning der jeg har den! Du får ta en tlf til Gjensidige å høre angående bonus ordningen 03100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg