Gå til innhold

Påsetting av toppstripe

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Hei ! I morgen skal jeg sette på en toppstripe på en Ford Sierra, feil merke, men samme drittn uansett:). (blir i allefall litt erfaren til jeg skal sette på stripe på min g2).

Her er prosedyren jeg har tenkt å følge:

Toppstripen kommer 30cm brei, så den må kappes. Kapper den sånn ca. det den skal være, med 3 cm ekstra tenker jeg.

Fester så stripa til vinduet med tape biter. Skjærer den så til, (sånn ca.) med ca. 1cm til overs på sidene.

Løsner så tape bitene på ene sida, løsner limet, sprayer JIF universal på limet, og setter så på stripen mens jeg presser ut jif`n med fks. minibank kort. (jobber meg fra midten og ut?).

Så gjør jeg det samme med andre siden. Når stripen sitter skikkelig, reinskjærer jeg den rundt kantene.

Hørest dette OK ut ?

hehe:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har gjort annet hele ditt liv!

Hvor får man egentlig kjøpt "sikkelig" rute senk med valg fri tekst?

og hvor mye koster det sånn ca? har bare hatt mørk sotings film i fram ruta jeg.

Da tok bare jeg og en venn og slengte på filmen med rett sia ned selvsagt, skjærte den til rundt kantene med 2-3 cm fri gang fra lista rundt ruta, tok den spraya på såpe vann på både stripa og ruta og kjørte på med filmen, og skrapa med nal.

Blir det ikke ripete og stykt hvis man bruker noe så hardt som et mini bank kort? bare lurer jeg :)

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ganske greit ut... Men når jeg har fått noen som driver med sånt(som monterer reklame til vanlig) til å gjøre det har de droppa såpa under..... og bruker fingre istedet for bankkort pga fort gjort med hakk i stripa..... Og legg på stripa og skjær bort etterpå, lettest å få det riktig da.

Hør med noen som driver med bildekor eller reklame... de lager sånne striper....

150+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et som ligger i nærheten av der jeg bor....

De har mange liggendes vanligvis.... (Mange her som har sånn i ruta og purken og biltilsynet var ute å klagde på det i avisen i høst..... :D )

Ellers så er det vel noen som driver med reklame og sånt i nærheten av der du bor? Se litt i Gule sider f.eks eller hør med noen lokale bedrifter hvor de fikk satt på sin reklame. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

best om man er 2 stk til å gjøre dette..

tar først å klipper ut mål av bakepapir.. :)

så klipper man folien til sånn ca..

bruker masse vann..

smekker på.. kutter til i kanter..

la være å bruke vindusviskere i en stund etterpå..

ikke gjør det i minusgrader, klem ut alt vannet, la den få stå varmt og tørke litt, osv..

har hatt på stripa mi i ca 8 mnd nå..

:)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

best om man er 2 stk til å gjøre dette..

tar først å klipper ut mål av bakepapir.. :)

så klipper man folien til sånn ca..

bruker masse vann..

smekker på.. kutter til i kanter..

la være å bruke vindusviskere i en stund etterpå..

ikke gjør det i minusgrader, klem ut alt vannet, la den få stå varmt og tørke litt, osv..

har hatt på stripa mi i ca 8 mnd nå..

:)

Lønner seg å ha et sted man kan stå inne på vinteren... Og må være varmt der... Bilen må stå gjerne natta over for at limet skal få satt seg skikkelig....

Synes det er bedre og bruke altfor stor og kutte av alt som ikke skal være der.... Men det får man gjøre som man selv vil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider