Gå til innhold

Flammer ut potta

Ranger emnet

740 t3

Anbefalte innlegg

heh et gammelt "trønder-triks" er,hvis du har kat.,så borer du et ca3mm hull rett etter katten. er noe greier med at den vil suge inn luft(oksygen) når du går av gassen og antenne bensinrester og noee gasser eller no som skal lige der..er på meget tynn is nå, å har ikke peil på om det virker!

men den gnistfanger'n er vel den første potta? tar bare vinkelsliper å kløyver den,napper ut innmat,å sveiser sammen igjen:P

heh ikke ta det jeg har skrevet seriøst,men har hørt det er sånn det skal fungere..men er somsagt på meget tynn is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksoslekkasje mellom eksosmanifiol og eksosrør på rekorden, den skøyt LANGE stikkflammer når jeg gikk brått av gassen. Så det med et hull for å suge inn oksygen burde funke:D Men bra for motorn er det neppe;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, brakk røret ca en halv meter etter manifoilen på min.. Da ble det lyd da! Spesielt etter at jeg sveiste på en liten bøy med 4tomsrør i enden som stakk ut bak forhjulet på passasjersiden! Der kom det stikkflammer nok ja...

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg sa var hull der med katten et "trøndertriks":P akkurat slik som med frieksos ut bak fordekket! skikkelig hjemmasnakkra ønske-rally! men desverre ikke så veldig pop blant snuten for oss som bor midt i storbyer der snuten flyr overalt!!!

skulle ønske jeg bodde på landet!langt borte fra alt og alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant.. Kjørte bare rundt med det ei uke, men så skikkelig gromt ut:D Hørtes ut som et bombefly som gikk i stup når jeg dro på:D:D :rolleyes: :titties:

Og i den uka var jeg ute på landet langt bort fra alt og alle;)

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en turbomotor med en luftmengdemåler innsprut uten noe avansert styring vil dumptømming føre til for stor bensinmengde når du slipper gassen. Dette fører til mye uforbrennt bensin i gassform, denne gassen tar fyr og en stikkflamme vil bli synlig ut av enderøret. Stikkflammen blir som regel ikke synlig om du har et eksosanlegg med lyddempere som ikke er av thrueflow typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider