AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Hei, Dagen har kommer for meg å tenke på å skifte ventiltetninger da K'en bruker en del olje.. (Var nesten tomt da jeg sjekka 3-4 viker etter jeg skifta motor å fylte på helt ny) -Hva skal komp. trykket være på denne motoren når den er varm ? -Og er det noen som vet om andre plasser (billigere plasser :rolleyes: ) en BCB hvor jeg kan få kjøpt Ventilslipings sett ? Eventuell pris ? :) Skulla også hatt et shimse sett til ventilløfterene (Har 1-2 ventiler som tikker en del) Hvor selger dem dette billigst, og sann ca. pris ? Det var vel det hele :) Mange takk på forhånd ! Mvh. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Burde vel skiftet ventiltettning, ventilføringene, og stempelringer.... Da er du 100% sikker på at den ikke bruker olje... Når du allikevel skal ha av toppen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Burde vel skiftet ventiltettning, ventilføringene, og stempelringer....Da er du 100% sikker på at den ikke bruker olje... Når du allikevel skal ha av toppen.. Ja, men da må jeg jo heise ut hele motoren.. Og det gidder ikke jeg.. Har jo nettopp fått den inn :D Men skal vertfall skifte dette i første omgang. Skal ha turbo etter sommern mest sannsynelig.. Så jeg gidder ikke bruke formua mi på denne motoren her:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 tenger no ikkje heise ut motoren for å få ut stemplene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 tenger no ikkje heise ut motoren for å få ut stemplene... Det er mulig.. Ikke vet jeg :) Men det gidder ikke jeg å bruke penger på for å si d sånn:) Skifter tettninger og sliper ventilene og slikt.. Funker ikke det så får jeg ta det som det kommer. Da har jeg vertfall skifta tettningene :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Data fra Haynes: Kompressionsförhållande B230K 10,5:1 Tryck vid kompressionsprov: Standard 11,7bar Minimum 8,8bar Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hellothere Lure inn et spørrsmål jeg å...! Skal det være mange kg trykk på en B21et da??? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hellothere Lure inn et spørrsmål jeg å...! Skal det være mange kg trykk på en B21et da??? Fortsatt snakk om kompresjon? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hmm. ET står faktisk ikke i Haynes boka mi. komp. forhold B21E 9,3:1 B21F og FT 7,5:1 Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hmm. ET står faktisk ikke i Haynes boka mi.komp. forhold B21E 9,3:1 B21F og FT 7,5:1 Stemmer, står bare om FT, ikke ET. Men det som står om trykk ved kompresjonstest ser ut til å gjelde samtlige. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Fortsatt snakk om kompresjon? hvor mange kg jeg skal måle når jeg kopler på komp-måler ja.. Vet at kompresjonsforholdet er 7,5 -> 1... Fikk fra 7,2 og til 7,8 kg når jeg målte..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Stemmer, står bare om FT, ikke ET. Men det som står om trykk ved kompresjonstest ser ut til å gjelde samtlige. Kan jo ikke være det samme?? Det skal jo bli lavere på turbo-motoren..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Kan jo ikke være det samme?? Det skal jo bli lavere på turbo-motoren..! Jeg veit, men det er slik det er å forstå ut fra boka. Det er jo et spenn på 2,9 bar da. Er jaggu ikke sikker på det der. Edit: det kan jo hende du har slitte stempelringer eller no da... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Takk for svar, Men er det noen som vet hvor jeg får kjøpt shimse sett til ventil hettene eller hva det heter da ? Og ventilslipe sett ? Vet dem har på BCB, men der er så J**** dyrt.. Mvh:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Jeg veit, men det er slik det er å forstå ut fra boka. Det er jo et spenn på 2,9 bar da. Er jaggu ikke sikker på det der. Edit: det kan jo hende du har slitte stempelringer eller no da... Motoren har gått 83 mil... Tviler på at stempelringene er gåen.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.