Gå til innhold

hva gjør at 16v'en får for mye bensin??

Ranger emnet


blacklude

Anbefalte innlegg

Det var nok lambda ja, den er helt dø! skal skifte imorgen. de har stilt tenning og co å alt det der så nå går den "fint". men ikke fort. den er ikke sprek. dette på grunn av lambda, visst nok.

 

men likevel så er d ved oppstart sjikkeli rusking i 15-20sekund før den tar seg til. tror dyse(ne) lekker når jeg stopper bilen slik det tar tid å ta unna bensinen ijen ved oppstart. "pissende dyser"

kunne også ver en tetningsventil el noe sa vag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har samme problem med g60'en min nesten, på tomgang står den på harker rumler og når jeg slipper opp gassen smeller det i potta. Bytta Lamda sonde, men det var ingen forskjell, heller ikke når lamdaen var koblet ut. Det som var rart er at i motorrommet var det bare 3 ledninger til den gamle lamdaen, men på den nye var det 4, selv om det var bestilt til riktig modell og det hele!

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å... ja nå er lambdaen byttet, men går fortsatt ikke bra. såvidt en antydning i et halvt sekund så forsvinner d ijen.

 

men ruskingen er så å si borte nå..

de har stilt litt på den også da, faktisk gått noen lapper bare på d..uff

 

så nå vet jeg ikke.. kan det vere dysene som jør at d ikke er noe futt i den??

neei... svarte f.. har jo snart bytta hele bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat.. ja tettet med silikon så ingen falsk luft..

 

regulator.. koster vel flesk? men lett å bytte?

kan jo aldri vite hva som er galt. har snart byttet hele bilen.

vag (autoservice i ørsta) sier både det ene og det andre men der er aldri d.

nå er jeg blakk og må kansje selge den slik.. skulle hatt pryl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg du skjekka for falskluft?

 

Hvis bilen din har KE-jetronic så kan det være den bensinregulatoren som sitter midt på motorblokka di. Den regulerer bensin mengde på kald og varm motor.

 

På PL(KE-JET) sitter den ved luftmengdemåleren, ikke på blokka.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener bestemt på at tor erik vadset fra ålesund jorde det da han skiftet toppakningen, men får høre med han..

 

så du er enig i d speedwell, at d kan være bensinregulatoren?

det er rusking etter oppstart selv når motoren er varm

 

ikke mulig å få diagnose hos møller altså?

autoservice vet jo søren ikke forsjell på frem og bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår