Gå til innhold

hva gjør at 16v'en får for mye bensin??

Ranger emnet


blacklude

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når dere sier bensinregulator, mener dere da varmkjøringsregulatoren?

DEn sitter på blokka, det går 2 bensinslanger inn på den og en 2-polt plugg.

Denne regulerer trykket på talerkenen under bensinmengdefordeleren når motoren er kald/varm.

HVis denne er defekt og bilen rusker når den er kald, forsvinner som regel problemet når bilen blir varm, eller omvendt.

 

Har tro på å sjekke bensintrykkene på bilen. De finner da ut om regulatoren er defekt, og om at styretrykket er rett. Dette er en "vanlig" feil og bør sjekkes.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han på verkstedet greide å justere motoren sånn at den var nesten helt god, men han sa at feilen mest sansylig var i bensinfordelern. den på luftfilterboksen. det var vanlig med gamle innsprøytningsmotorer at det var feil i den. vet ikke hva han justerte. sikker -+ bensin til dysene

Så ta en tur til VAG verksted du

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært der flere ganger du.. ikke stort de får til..

bensinfordeler er skiftet..

 

det som er problemet nå er at den rusker og går etter oppstart, men går seg til etter 15-20sek, selv om den ikke går 100% da heller

+ at den går ikke kjapt, ikke noe drag i den. akkurat som den ikke får bensin da, men rett etter oppstart får den for mye..

får høre hva de sier imorgen da, siste sjans får kontoen er TOM.

så da blir den kansje solgt slik den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren fikk kjølt seg ned skikkelig ble det nesten det samme som det var men forbedring. klart.

Er ikke helt sikker selv om det er at den får for lite eller for mye bensin når den starter. min ligger på ca. 700 omdr. når den er kald og fjusker når jeg trykker inn gassen. helt fin over 2000 omdr.

Kan jo alltids være kaldstart eller varmkjørings regulatorn som gjør det å.

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har autoservice "gjort det de kan" som de selv sa. har skiftet noen vakumslanger, festet fordeleren skikkelig (gjenget opp igjen en skru) og stilt inn bedre.. nå smeller det ikke i potta.

 

mener på den går like OK etter oppstart som etter en stund, de mente ikke det kunne være dysene nå, men for alt jeg vet kan det vel fortsatt være det.

 

de sa jeg måtte fylle opp tanken og prøve kondensfjerner. etter 2-3 mil var tilstanden akkurat det samme. får prøve å kjøre til ålesund å litt til.. det de også sa var at det kunne være falsk luft, selv om de hadde tettet luftinntaksrøret der med silikon.

 

nå sparker den nemlig fra innimellom, men av og til som før.

det var derfor de mente det kunne falsk luft.

 

om noen smartinger i byen har lite å gjøre på så ta kontakt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekket den slangen som går fra luftfilteret og opp til innsuget. den va det en knekk i helt neders og falsk luft ble sugd inn. tettet det med sikafleks og strammet til. i dag når jeg startet bilen (kald) startet den på første forsøk om gikk nesten HELT fint. stoppet ikke. da ble jeg skikkelig glad. skal sjekke om jeg finner mer falsk luft får å få det optimalt nå. tips til deg DOCH: sprut startgass ect. på slangene. om motoren ruser seg opp er det lekkasje.

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår