docsist Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 har fått tak i tvu-godkjente spacere til volvoen min.. 40mm framme og 50mm bak. så nå blir d ikke problemer med felger lengre, har aez 7,5x16 som skal på.. bilde kommer snart :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 har fått tak i tvu-godkjente spacere til volvoen min.. 40mm framme og 50mm bak.så nå blir d ikke problemer med felger lengre, har aez 7,5x16 som skal på.. bilde kommer snart :D Kor ha du fått tak i detta, og til hvilken pris? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 JA hvor har du fått tak i det Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 H&R har spacere som er tuv-godkjente til 240.. 108/5 boltsirkel på M12 bolter 40mm... 1435,- +mva... 50mm... 1615,- +mva.. Total= 3782 kr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 H&R har spacere som er tuv-godkjente til 240.. 108/5 boltsirkel på M12 bolter 40mm... 1435,- +mva... 50mm... 1615,- +mva.. Total= 3782 kr.. Trodde hver spacer var 50/40 mm jeg også... Men da jeg leste mer nøye etter stod det: Sporvidde-endring 50mm, dvs. da at hver spacer er 25mm på 50mm endring og 20mm på 40mm endring... You see?? Derfor måtte jeg lage spacere selv for å oppnå målene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 h&r er for dyrt, fikk bestilt spacerene hos http://www.soundstyling.no prisen var i hvertfall billigere enn H&R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 noen som kan forklare meg da. hvis jeg f.eks skulle da sette på 850 r felger som har ET 35? eller ET 38? da lønner det seg med 40 mm ,fordi ET på 240 \ 740 er ET 20? Eller er det jeg som er helt ute på tur? Hvis er spacerne TÜV godkjente, er det lovlig i å kjøre med i norge ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 felgene jg skal ha på er fra V70 og har et-36 framme et-36 - 20mm spacer= et 16 baket-36 - 25mm spacer= et 11. så tipper felgkanten vil ligge ganske kant i kant med skjermkanten. så lenge man har tvu papiere så kan ikke BT nekte deg d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Vi bruker spacer (m/bolter) på 20mm for å få på nyere 850/x70 felg på 240. Får da også innpresstet godkjent av tilsynet da du ligger innenfor deres marginer. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Jeg skulle hatt antispacere istedet,må korte bakakslingen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 på åssen bil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Jeg skulle hatt antispacere istedet,må korte bakakslingen... om jeg hiver 740 bakaksel på 242'en og 850 felger.. tror du det vil gå?? 740 bakaksel har 5-7cm mer sporvidde, mens 850 har 2cm mindre sporvidde? mao. 3-5cm mer økning per side, samt at jeg vil kjøre 225 dekk. ps. kan gjerne brette skjermkanten, men noe mer omfattende vil jeg ikke ta meg til, siden jeg ikke har verksted eller verktøy. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 om jeg hiver 740 bakaksel på 242'en og 850 felger..tror du det vil gå?? 740 bakaksel har 5-7cm mer sporvidde, mens 850 har 2cm mindre sporvidde? mao. 3-5cm mer økning per side, samt at jeg vil kjøre 225 dekk. ps. kan gjerne brette skjermkanten, men noe mer omfattende vil jeg ikke ta meg til, siden jeg ikke har verksted eller verktøy. Går det...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 må bygge om festet til panhard stagget så er vel det eneste skal det være! sku ha prøvd selv. Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 må bygge om festet til panhard stagget så er vel det eneste skal det være!sku ha prøvd selv. hmm.. venter å høre fra breisladdern bredde på stikkakslinger vs. 240 sine, samt om han har funnet ut utvekslingen.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.