Gå til innhold

250 hk i 230 ft

Ranger emnet


Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-"standarden" er at man helst ikke bør lade mer enn ca. 1bar med original turbo, hvis ikke går pakningene i den og div, så får du sånn fin blårøyk ut av eksosen din og høyt oljeforbruk :P hehe.. -Jeg ville bytta kam på den motoren tror jeg. -Hatt justerbart kamdrev eller noe. 531topp er vel originalt på den motoren??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* er jo effekten på hjula som teller da folkens, resten er skryte-gamp :D -Jeg syns det er lite filmer av folk som bremser bilene sine... alle skryter lixom :P Jeg skal værtfall bremse min ettervært...

 

Når vi snakker om effekt på bakhjul eller ei, hvilken effekt er det volvo godkjenner?

 

dvs. vi vet jo alle at det er 220hk ved ventilerte skiver, men er dette effekt på hjul, eller på motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om effekt på bakhjul eller ei, hvilken effekt er det volvo godkjenner?

 

dvs. vi vet jo alle at det er 220hk ved ventilerte skiver, men er dette effekt på hjul, eller på motor?

 

-Det er jeg ærlig talt ikke sikker på, må ringe volvo å høre.. -Noen som gidder?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor.. det blir aldri snakka om effekt på hjula..

men, ved effektmåling, måler de jo på hjulene!

regner da biltilsynet ut en evnt effekt-tap i drivlinjen, eller får man da det firmaet til å dokumentere at motoreffekt ikke vil overstige de tillatte 220hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må regne med et drivverkstap ja.. men vil tro at det skulle vere mulig å ha 280 hester om du har papirer på 220 på hjulene (viss det ikke er spesifisert at det er på hjulene).. er vel litt så som så.. men med 220hk ut på bakhjulene vil det jo gå JÆVLA bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"standarden" er at man helst ikke bør lade mer enn ca. 1bar med original turbo, hvis ikke går pakningene i den og div, så får du sånn fin blårøyk ut av eksosen din og høyt oljeforbruk :P hehe.. -Jeg ville bytta kam på den motoren tror jeg. -Hatt justerbart kamdrev eller noe. 531topp er vel originalt på den motoren??

 

neinei,er bensin/tenning noe i harmoni kan man ladde en hel del.

Har selv kjørt ca 1,5 i trykk på 230 motor i lange tider uten problemer og da var det ikke akkurat snakk om søndagskjøring..

 

531 sitter ikke orginalt på noen ft motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei,er bensin/tenning noe i harmoni kan man ladde en hel del.

Har selv kjørt ca 1,5 i trykk på 230 motor i lange tider uten problemer og da var det ikke akkurat snakk om søndagskjøring..

 

531 sitter ikke orginalt på noen ft motor..

 

OK, mulig den mitsu-turboen liker det, men den t3'en liker værtfall ikke særlig mye mer enn 1,1 over lengre tid med mindre en ikke modder den :P

 

-Hva slags topp ere som sitter på den 230ft/fk-maskina originalt da?

-Har en venn som har en 245 med b230ft med 2xchip + en del mer som han har gjort med den som ikke jeg husker nå i farta.

-En ting kan jeg skrive under på angående den, og det er at den gikk skikkelig bra før han parkerte den. -Går fint ann å leke på tørr asfalt med sånn maskin ass, og er fortsatt nok hester igjen! Utulig morro :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bsr chippen hos autopower i arendal koster 6.250,-

da får du med innsatsfilter(sport filter) og justering av trykket..

 

er vel en 530topp som sitter på en FT maskin..

 

Det vil jeg kalle ran,med tanke på at en får chip til 1000,16t turbo til 5000 og

et digert k&n filter til 500kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår