Volvo240Turbo Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 HVor mye tror du at man får på hjula med 3" eksos chip og luftfilter og oppjustert turbotrykk, kan man ikke lade 1,2 på den turboen a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 -"standarden" er at man helst ikke bør lade mer enn ca. 1bar med original turbo, hvis ikke går pakningene i den og div, så får du sånn fin blårøyk ut av eksosen din og høyt oljeforbruk :P hehe.. -Jeg ville bytta kam på den motoren tror jeg. -Hatt justerbart kamdrev eller noe. 531topp er vel originalt på den motoren?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 *ler* er jo effekten på hjula som teller da folkens, resten er skryte-gamp :D -Jeg syns det er lite filmer av folk som bremser bilene sine... alle skryter lixom :P Jeg skal værtfall bremse min ettervært... Når vi snakker om effekt på bakhjul eller ei, hvilken effekt er det volvo godkjenner? dvs. vi vet jo alle at det er 220hk ved ventilerte skiver, men er dette effekt på hjul, eller på motor? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Når vi snakker om effekt på bakhjul eller ei, hvilken effekt er det volvo godkjenner? dvs. vi vet jo alle at det er 220hk ved ventilerte skiver, men er dette effekt på hjul, eller på motor? -Det er jeg ærlig talt ikke sikker på, må ringe volvo å høre.. -Noen som gidder? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 motor.. det blir aldri snakka om effekt på hjula.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 motor.. det blir aldri snakka om effekt på hjula.. men, ved effektmåling, måler de jo på hjulene! regner da biltilsynet ut en evnt effekt-tap i drivlinjen, eller får man da det firmaet til å dokumentere at motoreffekt ikke vil overstige de tillatte 220hk? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 du må regne med et drivverkstap ja.. men vil tro at det skulle vere mulig å ha 280 hester om du har papirer på 220 på hjulene (viss det ikke er spesifisert at det er på hjulene).. er vel litt så som så.. men med 220hk ut på bakhjulene vil det jo gå JÆVLA bra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 -"standarden" er at man helst ikke bør lade mer enn ca. 1bar med original turbo, hvis ikke går pakningene i den og div, så får du sånn fin blårøyk ut av eksosen din og høyt oljeforbruk :P hehe.. -Jeg ville bytta kam på den motoren tror jeg. -Hatt justerbart kamdrev eller noe. 531topp er vel originalt på den motoren?? neinei,er bensin/tenning noe i harmoni kan man ladde en hel del. Har selv kjørt ca 1,5 i trykk på 230 motor i lange tider uten problemer og da var det ikke akkurat snakk om søndagskjøring.. 531 sitter ikke orginalt på noen ft motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 neinei,er bensin/tenning noe i harmoni kan man ladde en hel del.Har selv kjørt ca 1,5 i trykk på 230 motor i lange tider uten problemer og da var det ikke akkurat snakk om søndagskjøring.. 531 sitter ikke orginalt på noen ft motor.. OK, mulig den mitsu-turboen liker det, men den t3'en liker værtfall ikke særlig mye mer enn 1,1 over lengre tid med mindre en ikke modder den :P -Hva slags topp ere som sitter på den 230ft/fk-maskina originalt da? -Har en venn som har en 245 med b230ft med 2xchip + en del mer som han har gjort med den som ikke jeg husker nå i farta. -En ting kan jeg skrive under på angående den, og det er at den gikk skikkelig bra før han parkerte den. -Går fint ann å leke på tørr asfalt med sånn maskin ass, og er fortsatt nok hester igjen! Utulig morro :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 bsr chippen hos autopower i arendal koster 6.250,- da får du med innsatsfilter(sport filter) og justering av trykket.. er vel en 530topp som sitter på en FT maskin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 alle FT/FK av 2. gen har 530 topp.. BSR = dyrt.. inj. chip pluss tenningschip = 4500kr. med ny kam (A) og litt større turbo henter du ut godt over 220HK... på hjula sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 på b230fk motoren er det 205hk 330nm ved 0.95 bar trykk i følge bsr Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 bsr chippen hos autopower i arendal koster 6.250,- da får du med innsatsfilter(sport filter) og justering av trykket.. er vel en 530topp som sitter på en FT maskin.. Det vil jeg kalle ran,med tanke på at en får chip til 1000,16t turbo til 5000 og et digert k&n filter til 500kr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Det vil jeg kalle ran,med tanke på at en får chip til 1000,16t turbo til 5000 oget digert k&n filter til 500kr... spesielt med tanke på at IC'en som programmet ligger i bare koster 20 kroner sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 spesielt med tanke på at IC'en som programmet ligger i bare koster 20 kroner sombrero jepp,og er iallefall ille med tanke på hva det koster å fixe greier som kan lese av og brenne 1000likense chipper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.