farlig Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Hei! På hvilket turtall slår sperren inn på b230a med sperre i rotoren?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Hei! På hvilket turtall slår sperren inn på b230a med sperre i rotoren?? Mvh 6000 o/min. Du kan sette på "vanlig" rotor (som er myyye billigere), da slipper du hele sperra! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 min spærre går til 6500rpm.. synes det er kjekt med spærre sombrero Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takk for svar! Da skjønner jeg ingen ting! 740en min med b230ft motor har blokkmontert fordeler fra en b230a, men uten sperre i rotoren. Jeg klarer ikke å dra bilen lenger enn rett under 5000 omdr, da bare faller turtallet et par tusen omdr ned. Har sjekket bensintrykket, og det er ok. Hva kan da få den til å kutte?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takk for svar! Da skjønner jeg ingen ting! 740en min med b230ft motor har blokkmontert fordeler fra en b230a, men uten sperre i rotoren. Jeg klarer ikke å dra bilen lenger enn rett under 5000 omdr, da bare faller turtallet et par tusen omdr ned. Har sjekket bensintrykket, og det er ok. Hva kan da få den til å kutte?? Mvh er det spærre i fordeleren...??? løft av lokket å se om det er en stor klatt under lokket eller en vanli fordeler/rotor... kan hende at trutalls spærra ligger i "hjernen" til motoren.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Hei! Nei, er ikke sperre i rotoren, men jeg bare lurte på om jeg hadde fått feil del da jeg byttet for en stund siden. Turtallsperren på b230ft ligger i hjernen ja, men den skal vel ikke gi seg ved 4800 omdr? Kunne dra den lengere før! Noen som har noen teori om hva som kan få den til å kutte? Den får nok bensin, så hva kan det da være? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Hei! Nei, er ikke sperre i rotoren, men jeg bare lurte på om jeg hadde fått feil del da jeg byttet for en stund siden. Turtallsperren på b230ft ligger i hjernen ja, men den skal vel ikke gi seg ved 4800 omdr? Kunne dra den lengere før! Noen som har noen teori om hva som kan få den til å kutte? Den får nok bensin, så hva kan det da være? Mvh nei, jeg vet ikke helt sikkert hva det kan være da... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Hvis ikke det er pumpa som kutter, så ville jeg vel sjekka tenningshjerne, bankesensor og evt coil og fordelerlokk (har opplevd merkelig hendelser med de tre sistnevnte før). Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takk for gode tips! Hadde du orket å forklare meg hvordan jeg sjekker dette? Fordelerlokket er nytt, så det regner jeg med at er i orden. Hvordan kan jeg måle om coilen gir gnist hele veien? Hvor sitter bankesensoren, og er det en måte å måle den på? Hvordan vet jeg om tenningshjernen er i orden? Det kommer forresten noen svake bankelyder fra motoren når den står på tomgang. hører ikke noe særlig til dette når jeg kjører. Kan det være tenningsbank? Og at bankesensoren slår inn? Hvordan kan jeg fjerne bankingen? Fyller alltid 98 blyfri og tenningen er justert til 10 grader. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Ingen som vet? Jeg trenger virkelig hjelp med dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hei, så ikke at du hadde spurt om forklaring før nå... tenningen på B230A er oppgitt til 7grader +/- 2grader ved varm motor 750o/min +/- 50o/min. Med 4-trinns kasse 5grader +/- 2grader. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Siden du har fordeler fra B230A, har du da tenningsmodulen til A eller FT motoren? Vet ikke hvor bra de samarbeider...? Edit: vet ikke hvordan man måler bankesensoren (detonasjonssensor). Fikk et verksted til å ordne det for meg, for jeg holdt på å gi opp da jeg sleit med det på 740'n jeg hadde. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 tenningsmodulen er samme både på 240'a og FT (EZ116K) men FT har hjerne i tillegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 tenningsmodulen er samme både på 240'a og FT (EZ116K) men FT har hjerne i tillegg.. Sånn å forstå... så ft kan noe ikke a'n kan :D Men det er vel ikke samme delenr på tenningsmodulene til de to bilene... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Takk for svar! Jeg hadde den på verksted (desverre av den litt kjipe typen) for en stund siden, og der byttet de tenningsmodul. Etter det har ikke bilen vært seg selv, men det skyldtes dårlig bens pumpe, noen dårlige kontakter på formotstand osv. Jeg kom til å huske at bilen ikke har vært bra etter den var der, men den var bra før helt til den ikke ville starte en dag. Kan de ha montert feil tenningsmodul som gjør at den kutter?? Kan tenningsmodulen ha noen innvirkning på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.