Gå til innhold

turtallsperre b230a

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar! Da skjønner jeg ingen ting! 740en min med b230ft motor har blokkmontert fordeler fra en b230a, men uten sperre i rotoren.

Jeg klarer ikke å dra bilen lenger enn rett under 5000 omdr, da bare faller turtallet et par tusen omdr ned. Har sjekket bensintrykket, og det er ok.

Hva kan da få den til å kutte??

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da skjønner jeg ingen ting! 740en min med b230ft motor har blokkmontert fordeler fra en b230a, men uten sperre i rotoren.

Jeg klarer ikke å dra bilen lenger enn rett under 5000 omdr, da bare faller turtallet et par tusen omdr ned. Har sjekket bensintrykket, og det er ok.

Hva kan da få den til å kutte??

Mvh

er det spærre i fordeleren...??? løft av lokket å se om det er en stor klatt under lokket eller en vanli fordeler/rotor...

kan hende at trutalls spærra ligger i "hjernen" til motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, er ikke sperre i rotoren, men jeg bare lurte på om jeg hadde fått feil del da jeg byttet for en stund siden. Turtallsperren på b230ft ligger i hjernen ja, men den skal vel ikke gi seg ved 4800 omdr? Kunne dra den lengere før!

Noen som har noen teori om hva som kan få den til å kutte? Den får nok bensin, så hva kan det da være?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, er ikke sperre i rotoren, men jeg bare lurte på om jeg hadde fått feil del da jeg byttet for en stund siden. Turtallsperren på b230ft ligger i hjernen ja, men den skal vel ikke gi seg ved 4800 omdr? Kunne dra den lengere før!

Noen som har noen teori om hva som kan få den til å kutte? Den får nok bensin, så hva kan det da være?

Mvh

nei, jeg vet ikke helt sikkert hva det kan være da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Hadde du orket å forklare meg hvordan jeg sjekker dette?

Fordelerlokket er nytt, så det regner jeg med at er i orden. Hvordan kan jeg måle om coilen gir gnist hele veien? Hvor sitter bankesensoren, og er det en måte å måle den på? Hvordan vet jeg om tenningshjernen er i orden?

Det kommer forresten noen svake bankelyder fra motoren når den står på tomgang. hører ikke noe særlig til dette når jeg kjører. Kan det være tenningsbank? Og at bankesensoren slår inn?

Hvordan kan jeg fjerne bankingen? Fyller alltid 98 blyfri og tenningen er justert til 10 grader.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fordeler fra B230A, har du da tenningsmodulen til A eller FT motoren? Vet ikke hvor bra de samarbeider...?

Edit: vet ikke hvordan man måler bankesensoren (detonasjonssensor). Fikk et verksted til å ordne det for meg, for jeg holdt på å gi opp da jeg sleit med det på 740'n jeg hadde.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodulen er samme både på 240'a og FT (EZ116K) men FT har hjerne i tillegg..

Sånn å forstå... så ft kan noe ikke a'n kan :D

Men det er vel ikke samme delenr på tenningsmodulene til de to bilene...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg hadde den på verksted (desverre av den litt kjipe typen) for en stund siden, og der byttet de tenningsmodul. Etter det har ikke bilen vært seg selv, men det skyldtes dårlig bens pumpe, noen dårlige kontakter på formotstand osv.

Jeg kom til å huske at bilen ikke har vært bra etter den var der, men den var bra før helt til den ikke ville starte en dag.

Kan de ha montert feil tenningsmodul som gjør at den kutter??

Kan tenningsmodulen ha noen innvirkning på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider