nnnneh Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 delenr. på tenningsmodulen er 3501921 for FT/FK og 3501922 for B230A så dem er sikkert ikke helt like nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Kanskje jeg har fått feil da... Sjekket min nå, og det er ikke en orginaldel. Det eneste som står på den er CARGO 15 0167 Noen som aner hva det er for noe? Eller er det noen som har en modul til b230ft som jeg kan kjøpe/prøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 delenr. på tenningsmodulen er 3501921 for FT/FK og 3501922 for B230A så dem er sikkert ikke helt like nei. Både F, FT, FK, og E har samme modulen. Og det ser ut til at 760 88+ og alle 940/960 har den samme også. 230A har tydeligvis bare sin på deling med 200A(fins det og?), men den deler med en hel rekke andre merker: VW, Saab, Opel og Audi. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Kanskje jeg har fått feil da... Sjekket min nå, og det er ikke en orginaldel. Det eneste som står på den er CARGO 15 0167 Noen som aner hva det er for noe? Eller er det noen som har en modul til b230ft som jeg kan kjøpe/prøve? Aner ikke hva det er for noe. Ikke umulig at du har fått feil, jeg ville i alle fall prøvd en jeg vet er riktig først. Må da være noen i nærheten av Bærum som har en sånn liggende...? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 cargo forhandler også slutt-trinn da.. men kan jo også hende du har fått til feil motor, og da er det jo bare å gå å bytte Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Ok. Jeg får teste å bytte da. Må jeg da ha tenningsmodul til b230ft eller må jeg ha til den motoren fordeleren kommer fra? Mener det er b230a.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Ok. Jeg får teste å bytte da. Må jeg da ha tenningsmodul til b230ft eller må jeg ha til den motoren fordeleren kommer fra? Mener det er b230a.. Mvh Både F, FT, FK, og E har samme modulen. Og det ser ut til at 760 88+ og alle 940/960 har den samme også. *********** Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Hmm??????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 kan sjekke hva det står på min den er fra VW Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Da har jeg undersøkt litt, og det viser seg at verkstedet har bestilt tenningsmodul til motoren som satt der orginalt, dvs b230e. Leser over at e og ft har samme modul, så da skal jo den være i orden. Jeg har montert et bensinfilter (stort, bosch) før fuelrailen. På verkstedet mente de at det kunne gjøre at den ikke fikk nok bensin på høyt turtall. De sa at filteret var montert før hovedpumpen orginalt. Synes det høres litt snodig ut at det kan ha noen betydning. Noen som har noe tro på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Da har jeg undersøkt litt, og det viser seg at verkstedet har bestilt tenningsmodul til motoren som satt der orginalt, dvs b230e. Leser over at e og ft har samme modul, så da skal jo den være i orden. Jeg har montert et bensinfilter (stort, bosch) før fuelrailen. På verkstedet mente de at det kunne gjøre at den ikke fikk nok bensin på høyt turtall. De sa at filteret var montert før hovedpumpen orginalt. Synes det høres litt snodig ut at det kan ha noen betydning. Noen som har noe tro på det? Jeg ville forsøkt å flytte det, som de sier. Det kan ha noe med trykket å gjøre. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Da har jeg flyttet filteret til rett før hovedpumpen, og jeg opplever da at bilen klarer å ligge på 5000omdr, turtallet faller ikke lenger, men blir liggende der oppe så lenge jeg har full gass... Hmmm.. Kan det tenkes at filteret struper igjen for mye? Det er et ganske stort bosch filter med 8mm rør inn og ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 har en b230a. har fådd over 7500rpm på min... er det sundt eller? har aldri gjort noe med motoren. helt orginal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Når kommer turtallsperra inn på en 142 1974 og en 940 Turbo 1998 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 har en b230a. har fådd over 7500rpm på min... er det sundt eller? har aldri gjort noe med motoren. helt orginal Sunt? Nei... Årsak: rotor uten turtallssperre. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.