Gå til innhold

turtallsperre b230a

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

delenr. på tenningsmodulen er 3501921 for FT/FK og 3501922 for B230A så dem er sikkert ikke helt like nei.

Både F, FT, FK, og E har samme modulen. Og det ser ut til at 760 88+ og alle 940/960 har den samme også. 230A har tydeligvis bare sin på deling med 200A(fins det og?), men den deler med en hel rekke andre merker: VW, Saab, Opel og Audi.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har fått feil da... Sjekket min nå, og det er ikke en orginaldel. Det eneste som står på den er CARGO 15 0167

Noen som aner hva det er for noe?

Eller er det noen som har en modul til b230ft som jeg kan kjøpe/prøve?

Aner ikke hva det er for noe. Ikke umulig at du har fått feil, jeg ville i alle fall prøvd en jeg vet er riktig først. Må da være noen i nærheten av Bærum som har en sånn liggende...?

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg får teste å bytte da. Må jeg da ha tenningsmodul til b230ft eller må jeg ha til den motoren fordeleren kommer fra? Mener det er b230a..

Mvh

Både F, FT, FK, og E har samme modulen. Og det ser ut til at 760 88+ og alle 940/960 har den samme også.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg undersøkt litt, og det viser seg at verkstedet har bestilt tenningsmodul til motoren som satt der orginalt, dvs b230e.

Leser over at e og ft har samme modul, så da skal jo den være i orden.

Jeg har montert et bensinfilter (stort, bosch) før fuelrailen. På verkstedet mente de at det kunne gjøre at den ikke fikk nok bensin på høyt turtall. De sa at filteret var montert før hovedpumpen orginalt.

Synes det høres litt snodig ut at det kan ha noen betydning. Noen som har noe tro på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg undersøkt litt, og det viser seg at verkstedet har bestilt tenningsmodul til motoren som satt der orginalt, dvs b230e.

Leser over at e og ft har samme modul, så da skal jo den være i orden.

Jeg har montert et bensinfilter (stort, bosch) før fuelrailen. På verkstedet mente de at det kunne gjøre at den ikke fikk nok bensin på høyt turtall. De sa at filteret var montert før hovedpumpen orginalt.

Synes det høres litt snodig ut at det kan ha noen betydning. Noen som har noe tro på det?

Jeg ville forsøkt å flytte det, som de sier. Det kan ha noe med trykket å gjøre.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg flyttet filteret til rett før hovedpumpen, og jeg opplever da at bilen klarer å ligge på 5000omdr, turtallet faller ikke lenger, men blir liggende der oppe så lenge jeg har full gass...

Hmmm..

Kan det tenkes at filteret struper igjen for mye? Det er et ganske stort bosch filter med 8mm rør inn og ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider