Gå til innhold

Rx7 med nyoverhalt streetporta motor starter for første gang

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Originally posted by rdl

seriøst! du kanke mene at den jævla putre lyden som høres ut som en forbanna lekkasje p åalle kanter er en FET lyd?..

 

sier jo litt om deg da!. du er vel den typen som blir grisekåt da det går høl på eksosanlegget ditt du eler?

 

Hvem er det du prøver å svare til? Quote er en fin ting.

 

Men uansett så synes jeg at lyden er jævli fet fordi det er en helt spessielt lyd ulik det meste annet. Og fordi den høres utrolig sinna ut (noe den trolig er også) :D

Og kanskje fordi jeg vet hvor grym lyden blir hvis man øker turtallet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by rdl

seriøst! du kanke mene at den jævla putre lyden som høres ut som en forbanna lekkasje p åalle kanter er en FET lyd?..

 

sier jo litt om deg da!. du er vel den typen som blir grisekåt da det går høl på eksosanlegget ditt du eler?

 

 

 

Helt enig med rdl. Høres ut som båtmotoren min mens den bare går på èn sylinder.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. jeg ser ikke bortifra at motoren sikkert har en JÆVLI fet lyd da motoren er færri sammensatt og all lyden komme ut av potta!...

 

 

men nå høres den ut som en bil motor som jobber på KUN 3 cylindre med eksos lekkasje ved manifoilen...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

altså.. jeg ser ikke bortifra at motoren sikkert har en JÆVLI fet lyd da motoren er færri sammensatt og all lyden komme ut av potta!...

 

Den er ferdig sammensatt. Du ser/hører jo at det kommer lyd/eksos ut av potta på filmen gjør du ikke?

Man kan aldri få all lyden ut av potta :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

altså.. jeg ser ikke bortifra at motoren sikkert har en JÆVLI fet lyd da motoren er færri sammensatt og all lyden komme ut av potta!...

 

 

men nå høres den ut som en bil motor som jobber på KUN 3 cylindre med eksos lekkasje ved manifoilen...

 

husk det er en wankel å da...når en wankelmotor låter sånn, så er den sjef, enten liker man det eller så hater man det sikkert.

for oss wankelfans så er det fett.

si heller din egen mening i stede for å hakke på andre....takt og tone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøøøh..... har hørt wankel jeg. og det var faen ikke lyd på alle kanter av DEN motoren!. men KUN på enderøret av eksos anlegget!..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga den endra timinga du får når du porter...!

Hvis du hadde sett på turtalls måleren på denne bilen så hadde du sett den sprette kraftig opp og ned.

 

Tomgang på en ekstremt porta motor vil ligge på 1000-4000rpm opp og ned. Hvis dere har sett video av Mazdas Le Mans vinner 787b så ville dere høre denne lyden. Eller på GT3 ;)

 

Les om de forskjellige måter å porte på her

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

øøøøøh..... har hørt wankel jeg. og det var faen ikke lyd på alle kanter av DEN motoren!. men KUN på enderøret av eksos anlegget!..

 

Da har du jo selvsagt rett. Du vet alt og DU tar jo hvertfall ikke feil......

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... går kanskje litt fett, eller..? :D

 

Skal bli gøy å se denne på bane til sommeren, hvilke treff skal du på?

 

Hva tror du forresten om motoren i RX8, med portene i "sidene" i stedet for sentralt? Kan det virkelig være så enkelt at ingen har prøvet det før, eller er det et handicap? Det er nok litt enklere for tettingene når de ikke må passere portene!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår