Gå til innhold

clutch og motorfester, hvor fårn kjøpt? og pris?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

bcb er mye billigere enn Mekonomen. Biltema clutch har jeg ikke hørt noe om, men det sies å være litt bob bob

Tror Biltema har sluttet å selge clutcher, men de har veldig billige motorfester. Jeg ville allikevel gått for originale motorfester. De koster ikke mer enn cirka 180kr/stk. Monterte Biltema-clutch på den ene 240'n min en gang (fordi det lå med ny fra forrige eier), det var en Sachs-clutch. Selv har jeg så godt som sluttet å kjøpe deler andre steder enn hos Volvo (Bilservice), fordi i hvert fall hos Mekonomen er de nesten like dyre som originalt. Nå har jeg handlet så mye hos Volvo at jeg har fått meg litt rabatter (10-15%), og da er ikke originaldelene mer enn et par prosent dyrere enn Mekonomen-deler. Syns også Mekonomen har begynt å levere mye tvilsomme merker. Biltema er et greit alternativ hvis man MÅ ha noe, men ikke egentlig har penger til det. Motorfester koster f.eks. 59,90 eller noe sånt per stk der.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpter også alltid orginaldeler fra volvo... med mindre det er noe dritt som jeg må ha der og da som en reserveløsning...

Jeg tenkte litt mer på om noen viste hva det koster for de delene, og om volvo har en forsterket clutch til motoren min ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpter også alltid orginaldeler fra volvo... med mindre det er noe dritt som jeg må ha der og da som en reserveløsning...

Jeg tenkte litt mer på om noen viste hva det koster for de delene, og om volvo har en forsterket clutch til motoren min ?

Ok... Da har du i hvert fall fått pris på motorfester. Clutchen husker jeg ikke i farten hva koster.

B230ET m/M46 ser ut til å ha et annet delenr på clutchen enn tilsvarende uten turbo. Det er vel kanskje fordi clutchen er forsterket originalt? Ellers vet jeg ikke om D24T-clutchen er kraftigere (eller om den i det hele tatt passer). Mulig noen andre her vet?

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på volvo og bestilt nye deler...

motorfestene, gummipute som det hter hos volvo, koster 441,- kroner stykke..

utløselager koster 275,50 kroner

og Lamellen kosta 1063,-

Er det SÅ mye dyrere fester (gummiputer) på ET enn A og E?

BTW, ble ikke 240 levert med B230ET?

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på volvo og bestilt nye deler...

motorfestene, gummipute som det hter hos volvo, koster 441,- kroner stykke..

utløselager koster 275,50 kroner

og Lamellen kosta 1063,-

bruk angrefristen på de motorfestene!!

så bestiller du deg dieselfester!! jeg kjøpte mine hos http://www.asane-bilopphugging.no (volvohuggeren), nye altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider