ZtilongZ Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Jeg har lurt litt på om jeg skal lakkere interiørdelene i bilen min som dekslene rundt vifta og de "vanlige" tingene. Derfor lurer jeg på: Kan jeg bruke vanlig lakk, må jeg bruke spesiell grunning? Kan alle "materialer" fåes på f.eks. Biltema etc? Og hva slags farge burde jeg ha? (da golfen min er hvit)... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 det jeg gjorde, var å matte ned delene på forhånd (da disse var helt glatte). Til det brukte jeg våtpapir type 1000. Deretter kjøpte jeg plastgrunning og sprayet over og lot det tørke. Så brukte jeg 4/5/6 lag med lakk (alt kjøpt på bilxtra), og så 6/7 lakk med klarlakk. Deretter tar du en runde med 1000papiret igjen. Da blir det glatt og fint :) Fargevalg aner jeg ikke. Jeg tok sølv metallic, men så er bilen min mørk blå. Lykke til! Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Lakk de i bilens farge, altså hvit. Blir bra kontraster mot det svarte dashbordet. Tror det blir bedre enn en farge du ikke har noe andre steder på bilen, og du har jo bare hvit og svart nesten :) Ser for meg BLANKE hvite deler her nå... mmm :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 når jeg gjorde det så gjorde jeg dele skikkelig reine først (med tynner eller lignende), så spraya jeg på sparkelspray og vannslipte, da ble det glatt og smooth, så lakka jeg bare over. Lakken satt hvertfall utrolig godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Lakk de i bilens farge, altså hvit. Ser for meg at dette blir veldig "knæsj"... altfor lyst, men jeg tenkte at jeg kunne jo dra på høgger'n å plukke med meg de samme delene, og lakkere de istedenfor de som er i bilen, og hvis det blir bra så bytter jeg... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 når jeg gjorde det så gjorde jeg dele skikkelig reine først (med tynner eller lignende), så spraya jeg på sparkelspray og vannslipte, da ble det glatt og smooth, så lakka jeg bare over. Lakken satt hvertfall utrolig godt! funket det fint med sånn sparkelspray? Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 gjorde det for meg hvafall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Lakkerte bare rett på jeg, kokte litt første strøket, så lot jeg det tørke, og la på en 5-6 strøk til, så ble det glatt og fint;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Ser for meg at dette blir veldig "knæsj"... altfor lyst Er ikke så mye lysere enn en sølvgrå f.eks, og "alle" har jo sølvgrå så det er jo ikke no gøy lenger. Men men... JEG hadde iallfall prøvd med hvit, ser for meg at det blir fint! :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 lakk det i bilensfarge. er mykje finare og nesten alle som lakkerer interiøret så lakker dei sølv og det er vertfall eg lei. nokon kan vera heldigare enn andre med å lakka interiøret. det kan vera smuss og fett på det så derfor er det lurt å vaske det godt med tynner eller silikonfjerner. pusse litt med 240 papir. spraye på 2-3 lag med plastikk grunning. viss du vil ha det glatt og fint så har du på eit par lag med sprøyte sparkel. pusser ned. på med eit par lag til og pusser ned slik at det blir glatt. så har du på den fargen du vil ha og ett par lag med klarlakk på tilslutt. dette var det eg gjorde og fekk eit veldig bra resultat. sparkla og vekk dei rillane ved speedometeret. smooth:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Da får jeg ta en tur på høggern og plukke deler, til biltema å kjøpe lakk når jeg får lønning... Lars, du står for tynner :P Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Er du syk eller? Jeg er halvveis løsemiddelskada allerede... Men vi får vel ordna noe... litt til skader vel ikke. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Er du syk eller? Jeg er halvveis løsemiddelskada allerede...Men vi får vel ordna noe... litt til skader vel ikke. hehe, hvordan er lakken på biltema? pris? 400ml?..... brukt den som dem har på bilextra jeg, multona ell hva den heter..... hvilket merke har dem på biltema da? Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Er du syk eller? Jeg er halvveis løsemiddelskada allerede...Men vi får vel ordna noe... litt til skader vel ikke. Ja, jeg syns du snøvla litt mer enn vanlig i går ;) hehe, hvordan er lakken på biltema? pris? 400ml?..... brukt den som dem har på bilextra jeg, multona ell hva den heter..... hvilket merke har dem på biltema da? Lakken på biltema heter utrolig nok "Biltema"... en egen lakk som er utviklet av biltema står det på boksen. Er hvertfall 400ml for 39,90,- eller noe sånt... Jeg har brukt det masse på bilen min utvendig og det funka fett... Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Ja, jeg syns du snøvla litt mer enn vanlig i går ;) Lakken på biltema heter utrolig nok "Biltema"... en egen lakk som er utviklet av biltema står det på boksen. Er hvertfall 400ml for 39,90,- eller noe sånt... Jeg har brukt det masse på bilen min utvendig og det funka fett... okai, er det noe lakkode system på denna da? eller er det sånn att denna ligner mest?, hehe :D..... har vel ikke så mye å si da om man ikke skal lakke selve bilen..... Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg