Gjest BilDilla Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Har en kompis som har tenkt å kjøpe BMW 320/325 E36. Kva er kjente feil og manglar på desse bilane? Er det spesielle ting man må tenke på? Nokon som har tips/erfaringar? Kva vil dere anbefale av 325 og 320 (m. begrunnelse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 forsikringa er vel ganske dyr. forbruket er vel ikke så stor forskjell på 320 og 325. Rust er vel et problem, mange sier at det ikke er det, men jeg har ennå til gode å se en e36 helt uten rust:) Spes bagasjelokket i hjørnene, under bagasjelokket og under lista ved bagasjelokket, hjulbuene. skal prøve å skrive noe mere seinere, men nå kom det noen folk hit:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-maniac Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 festet til bakakselen er ofte dårlig :rolleyes: Siter x 1986 mod golf gti 16v x 1995 audi 80 avant x 1992 bmw 325i coupe + mange drittbiler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Rust er IKKE et problem i den forstand på Bmw. Det som er et problem er plastikken innvendig.. Forbruket på 325 og 320 er identisk. Eller, 325 bruker litt mindre.. Forsikringa kan være et hor. For å være på den sikre siden sjekker du rust på vanlige steder.. Kjøp en så ny som mulig.. Mye ble utbedret etter 94' blandt annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Rust er vel et problem, mange sier at det ikke er det, men jeg har ennå til gode å se en e36 helt uten rust:) Kom å kikk på bilen min, ikke et rustfnugg å se noen sted! Når det gjelder topic, kjører jeg den gode gamle setningen; Bruk søkemotoren, vært en zilliard tråder om dette emnet. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 vindusheismekanismen på coupe ( 2 dørs ) utgavene har en tendens til å ryke. Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 ja skal vi se... ventil tikking, rust, foringer, bærekuler, hardyskive, oljesvetting, bakakselfester ;) ++ Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 ja skal vi se... ventil tikking, rust, foringer, bærekuler, hardyskive, oljesvetting, bakakselfester ;) ++ WÆÆÆ kutt ut.. jeg blir deprimert!! :rolleyes: Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 ja skal vi se... ventil tikking, rust, foringer, bærekuler, hardyskive, oljesvetting, bakakselfester ;) ++ Tror det er på tide at du skaffer deg et godt eksemplar ståle :titties: Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 ja skal vi se... ventil tikking, rust, foringer, bærekuler, hardyskive, oljesvetting, bakakselfester ;) ++ ..vannpumpe, bensinpumpe, simringer, vindusheis, clutch (rundt 200k km) osv :P Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Vannpumpa er dødfødt.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El Commandante Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Er motorhavari et begrep når det gjelder 325 e36? Har lyst på en, var å så på en i forrige uke, 94mod 90 000kr, 198000km. Syns det var en skarp skjærelyd i motoren, når jeg ruset den...har ikke hørt noen andre av disse motorene, så jeg lurer på om det er vanlig eller??? Han som hadde bilen mente det var "vanosen". Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Er motorhavari et begrep når det gjelder 325 e36? Har lyst på en, var å så på en i forrige uke, 94mod 90 000kr, 198000km. Syns det var en skarp skjærelyd i motoren, når jeg ruset den...har ikke hørt noen andre av disse motorene, så jeg lurer på om det er vanlig eller??? Han som hadde bilen mente det var "vanosen". Noen som kan hjelpe meg? om det er en 94mod har den vanos, og den vil tikke veldig om den er defekt... den sitter i front av motor blokka som en liten utvekst over termostathuset... vil da merke/høre tikking derifra... motorhavari av en 325i maskin er vel igrunn ikke vanlig om vedlikehold osv har vært bra... men kommer du over et dårlig eksemplar så sliter du litt mere da... første jeg gjorde på min var å overhale toppen osv... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El Commandante Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 okok...ja tikket gjerne litt ja. Hva betyr det at den er defekt? hva koster en ny? Takk for god hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 okok...ja tikket gjerne litt ja. Hva betyr det at den er defekt? hva koster en ny? Takk for god hjelp :) defekt vil si slitasje... jeg betalte ca 5000 med arbeid for å overhale en vanos jeg hadde på en e36 325i cab 94 mod som jeg hadde i fjor... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg