eppek Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Hei, folkens:) Da er 323`n solgt og en v6`er fra -92 står i garasjen:) Men her er det ting å gjøre! For det første står det 14" felger med helårsdekk på bilen. Med hjulkapsler!! Så det ser helt jævli ut, og møkka kjøreegenskaper. Hvilken dekk dim har dere? Å så interiøret....det er fint behandlet og helt, men jeg er jo ikke bestefar heller da! Ikke de fineste fargene akkurat:( V6`ern kakkler endel, men det er vel sånn den er, lr? Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Dekk: De ble levert med 205/55-15 som standard. Det kjører jeg på. 90% av V6eierne har satt på 215/45-17. Det har altså ikke jeg gjort. På vinterdekka har jeg 195/65-15 på. Mye bedre å kjøre på en de 185/65-15. Min bil er titangrå, så jeg syntes faktisk at jeg har fint interiør. Det går i grått. Interiøret på grønn og burgunder røde biler er litt mørkere en det jeg har. Tror sort, grå og titangrå har lik farge. Når det gjelder motoren så kan de kakkle endel, ja. Min bil har gått 145000km nå, men kakkler ikke. Bare 1 min. når den er kald. Jeg bytter olje på våren og høsten. Det gjør at den da egentlig får oljeskift hver 5000km, sirka. Kjører mellom 8 og 12000km i året. En verkstedsjef hos Gjermundsen i Tønsberg har sakt til noen V6 eiere at hvis bilen har begynt å kakkle så er det lurt å bytte olje ofte. Dvs hver 5000 -7000km. Har jeg hørt. :) Håper du for hostet opp bilder av bilen din. Velkommen skal du være, som V6 eier. Jeg har selv hatt min bil i 4 år. Er så glad i den at. :) Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Hei og velkommen i "gjengen"..... :) Eg er ein av dei som mazda626v6euro refererer til når han snakkar om dei som har 215/45 - 17. Synes dette harmonerer godt med bilen. Både sporing og støy blei mindre enn forventa (eg køyrde på 205/55-15 før). Ellers så er den kaklelyden ganske vanlig ja.... Har høyrt den på dei fleste bilar av denne typen, og det er relatert til dei hydrauliske ventilløftarane. Bortsett frå dette og enkelte problemer med bremser så er dette veldig greie bilar. Litt ulv i fåreklær..... :) Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eppek Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Ja, må få frem bilder snart. Interiøret skal dere få se også. Men i må jobbe mye framover, for her skal det kjøpes felger å div snx:) Min har ikke gått mer enn 138" så d passer bra, for kjører ganske mye. vi skulle fått til et treff med hele landets v6ere!:) hadde vært veldi arti. Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Et V6 møte. :) Vi har hatt et mini møte her i Vestfold. Meg selv og en forum medlem. Broren til RX-7. :) Har også hatt møter med Rolf. Har en grønn V6, maken til din. Det har broren til RX-7 også. Det som skiller bilene de har fra din er at han som hadde din bil lakket skjørtene, eller kilten om du vil, i bilens farge. Det er trist. De er tøft når man kan se de. På min bil, som er titan grå, kan du ikke se dem. Trist. Jeg syntes ikke du skal kjøpe større en 17" felger. Og ikke senk den. Det har jeg skrinlagt i alle fall. Etter å ha snakket med noen som har gjort det. Kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eppek Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 har fått tilbud på 17" til karen på big-wheels i krsund. Hva menes om kantfelger på 6ern? Han som senka v6ern...ble han ikke fornøyd? Hadde tenkt å senke min, men bare 35mm. senker bare for å få den stivere. blir sikkert et strøk med lakk i vinter, for å få den helt strøken, og da skal skjørtene tilbake i orginal farge=) V6erne skulle møttes et sted i landet som ikke er så langt å kjøre for alle mann=) Bilder av felgene da folks!:) Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Kantfelger: Har ikke peiling. :) Om han ble fornøyd? Er vel litt usikker på det. Siden han sier til meg at jeg må tenke GODT på det så kan man jo spørre... :) Han snakker om gebiss som ristes løs osv..hehe.. :) Jeg snakket med Mazda når jeg kjøpte bilen min, for 4 år sia. Spurte om senking osv. De anbefalte å ikke senke V6erne. De kom vel egentlig ikke med en grunn, men prata om at de i utgangspunktet er 2,5 cm lavere en 1.8 og 2 liter bilene. Smak og behag er vel saken... Når det gjelder senking så er jeg ikke noen fagmann. Refererer bare det folk har sakt til meg. En jeg kjenner som bor i Sverige har senket sin. Han skal ta av senkesettet å sette på de som var før. (kanskje du har slitte dempere) Jeg skifta de for 1 år siden. Da ble bilen stiv, kan du tro. Vel, nok om det. Er glad at du skal lakke "kilten" tilbake i grått. Jeg synts du er heldig som har en farge på bilen som gjør man kan se dem. :) Jeg har lurt på om jeg skal lakke minne, i sort eller sølv, kanskje. :rolleyes: Møte, joa, kan jo kjøre litt da. :) Kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eppek Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Ja, blir vel meget mekbar forandring å bare få på felg, med skikkelige dekk:) Så kan det monteres stabstag, og hvis det ikke da er nok, kan en vel muligens senke. Før jeg kjøpte bilen tnkte jeg på å kjøpe stor front og vinge å montere, men ser ingen andre av dere som har gjort det....hvorfor ikke? Er det stas nok å ha V6`erne orginale? Om ikke vinge, så har jeg lyst på front. ikke sånn typisk styling front, men en som passer bilen. like fin og rund, men større enn org. Treff: Jeg bor jo i nærhetn av trheim, så det er langt imellom åss...synd men.. Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Ja, blir vel meget mekbar forandring å bare få på felg, med skikkelige dekk:)Så kan det monteres stabstag, og hvis det ikke da er nok, kan en vel muligens senke. Du kan snakke med Lotus72. Det er han som advarer mot senking. :) Vennlig kar, som vet hva han snakker om. Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Bilder av felgene da folks!:) http://home.no/olerd/mazda.jpg Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eppek Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Meget fin:) dim? ser at jeg kunne heller tenkt å hatt min i svart jeg også.. Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Meget fin:) dim? ser at jeg kunne heller tenkt å hatt min i svart jeg også.. Takk for det! Er 215/45-17, akkurat passe etter mitt skjønn (og dei veiane eg køyrer på). Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Det er jo noen som har 16" også da. Det har jeg sett. :) Men skal man ha ny felg, og ikke senke så er vel 17" fint å se på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eppek Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 hadde jo 16" på 323`n min... større bil større felger:) Fant pene og billige 17" felger med dekk på http://www.dekkongen.no ta en titt:) Hva mener folket om å style V6erne da? har inntrykk at av de ikke vil ha endret så mye på utseende av dem...bare små snasne detaljer som skiller bilene:) Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Har ikke noe sans for det, jeg. At man senker litt og nye felger er jo greit, men den er pen som den er. Syntes jeg. Greit, så skal jeg være enig i at den er litt slapp i fronten, men å style bilen ødelegger den. Den skal være litt ulv i..osv. Felger gjør seg, det skal jeg være enig i, men store front fangere osv.... nei det liker jeg ikke. Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg