Gå til innhold

Rustbobler i lakken ved hjulbuene

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Har begynt å få litt rustbobler i lakken ved hjulbuene. Området er på ca. 3-4 cm. Hvordan fjernes dette?

pusse

grunne

sparkle

pusse pusse pusse

sparkle

lakke

og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Fint med en valgfri rekkefølge, bare jeg ikke begynner nedenfra og oppover lista di. :rolleyes:

Takker.

Det var jo litt seriøst også! Helt seriøst, puss ned til rusta er borte. Grunn med noe rusthemmende, f.eks rustmelk fra Wurth. Grunn over dette og sparkle. Puss til du er fornøyd og lakker over.

Saken er at dette er både dritkjedelig og tidkrevende. Holder på med akkurat det samme selv. Ta heller å få noen som er proffe til å gjøre det svart. I lengden blir det garantert billigere!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt seriøst også! Helt seriøst, puss ned til rusta er borte. Grunn med noe rusthemmende, f.eks rustmelk fra Wurth. Grunn over dette og sparkle. Puss til du er fornøyd og lakker over.

Saken er at dette er både dritkjedelig og tidkrevende. Holder på med akkurat det samme selv. Ta heller å få noen som er proffe til å gjøre det svart. I lengden blir det garantert billigere!

Selvfølgelig er det kjedelig og tidskrevende, men det er dessverre absolutt nødvendig. Ferien begynner heldigvis snart, så ta får man bare sette i gang og stelle "barnet" sitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få litt rustbobler i lakken ved hjulbuene. Området er på ca. 3-4 cm. Hvordan fjernes dette?

da får jeg gi deg et skikkelig svar da...

hele bilen min var slik som du ser på bildene jeg legger ved.

-slip med maskin eller vinkel sliper til all rust er borte.

-eventuelt sandblås restrerende rust porer med sandblåser.

-bruk lukkende syre eller brunox

-sparkle opp rust porene med fin sparkel

-bruk eventuelt stål sparkel vis det er større skader

-bruk så fiber sparkel.

-har du tid la det synke gjerne en uke uten at det er i nerheten av fukt!

selv brukte jeg bare biltema produkter (sparkel, papir, syre)

resultatet mitt ble show finish!

IMG_0647.jpg

IMG_0579.jpg

IMG_1165.jpg

IMG_1161.jpg

IMG_1171.jpg

IMG_1155.jpg

IMG_0474.jpg

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider