Gå til innhold

Bilder: Min nye driftebil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge ut noen bilder av min nyinnkjøpte driftebil. Bilen er en 1991 200sx med utrolig lite rust. Når jeg kjøpte den var det allerede gjort følgende mods.

 

  • Greddy FMIC
  • APEX'i dump ventil
  • APEX'i downpipe
  • HKS boost controller
  • T28 hybrid turbo

 

Bilen ble hentet i England for et par uker siden, og det eneste jeg har fått gjort så langt er å gi den en grundig vask og sette på et Tanabe coilover-understell.

 

Fremtidige planer er noe uklart, men stort sett alt som må gjøres for å bygge en optimal driftebil vil bli gjort ;)

 

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

750 pund for den?!?

 

Hva får man i norge for det? sierra med 300k på meteren og en ducttape for å tette rusthulla.

 

Tror jeg tar meg en tur til England snart jeg sombrero

 

Tøff bil forresten. Regner med updates når det skjer noe :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det der. Tanabeunderstellet virker digg på Kringla (Kim) sin 200sx.

 

Kan nevne noen argumenter engelskmenna på jobben bruker for høyrestyring på banebiler.

 

-Banene går med klokka, dvs at du får lagt bilen mere nøyaktig inntil kirbsen i de fleste svingene når du sitter på høyre siden

 

-Høyrehånda er som regel sterkest og best å ha på rattet.

 

 

Jeg lener meg litt på døra i alle høyresvingene i mangel på bedre bøttesete :), det får man ikke gjort når man sitter på andre siden.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det der. Tanabeunderstellet virker digg på Kringla (Kim) sin 200sx.

 

Kan nevne noen argumenter engelskmenna på jobben bruker for høyrestyring på banebiler.

 

-Banene går med klokka, dvs at du får lagt bilen mere nøyaktig inntil kirbsen i de fleste svingene når du sitter på høyre siden

 

-Høyrehånda er som regel sterkest og best å ha på rattet.

 

 

Jeg lener meg litt på døra i alle høyresvingene i mangel på bedre bøttesete :), det får man ikke gjort når man sitter på andre siden.

 

 

Fyfy hans.. Du glemte detviktigste! Bedre plass til hæl-tå under nedgiring! Det har faktik en del å si på 200sx, da de venstrestyrte er heller klaustrofobiske i fotbrønnen....:)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfy hans.. Du glemte detviktigste! Bedre plass til hæl-tå under nedgiring! Det har faktik en del å si på 200sx, da de venstrestyrte er heller klaustrofobiske i fotbrønnen....:)

Noe jeg tenkte litt på er plassen til bur. På en høyrestyrt rx-7 onkelen min bygde bur i ble det trangt mellom buret og gasspedalen da den ligger helt ut mot høyreside på bilen. Blir det samme problemet på sx'n?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår