Gå til innhold

Spørsmål om effekt anlegg!

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha litt grommere lyd i vogna..og forhåpentligvis litt bedre effekt!

Har da en 230f med catalysator og lambda.(original motor, utenom konet green filter)

 

Tenkte på 3" fra JT og skjøte det på bak siden av catalysatoren.

Har også fundert på å få tak i en catalysator fra huggern eller noe, og så ribbe innmaten. Da kan dem vel ikke ta meg i teknisk? må vel bytte om til Eu godkjenning da..men den tid den sorg sombrero

BLir kanskje for stort med 3" på original motor? Men velger dette anlegget ettersom det forhåpentligvis blir turbo motor til sommeren eller neste sommer!

Og da bør jeg vel ha såpass dimensjoner.

 

Noen som har noen peiling på hvordan dette vil fungere? noen som har gjort noe lignende? eller forslag? :)

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at man skal ha like stor eksos hele veien for å få effekt ut av det! men kan godt hende at jeg tar feil. For sugemotorer er vell 2.5" best??? eller, du kan ha større, slik 2.5" som går over til 3" , men vet jo ikke hvordan d blir med effektkurven da ;) :rolleyes: *usikker* lurer litt på dette selv, så foreslår at noen som vet d forteller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at man skal ha like stor eksos hele veien for å få effekt ut av det! men kan godt hende at jeg tar feil. For sugemotorer er vell 2.5" best??? eller, du kan ha større, slik 2.5" som går over til 3" , men vet jo ikke hvordan d blir med effektkurven da ;) :rolleyes: *usikker* lurer litt på dette selv, så foreslår at noen som vet d forteller :D

 

 

Alf A. Eng anbefalte 2,5'' på min, hele veien.. 3'' ble for stort på sugemotoren, som skal ha litt motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha turbomotor om en stund, hvorfor ikke vente med eksosanlegget og heller bare kjøpe simons 2,5" rør og eventuelt bakpotte eller no' isteden for å punge ut masse peng for et helt anlegg som må byttes igjen når du skal ha turbomotor...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ribbe catalysatoren for innmat! noen biler får faktisk renere CO uten cat. je har fjærna katalysatoren på en 91´240 med b230f, og etter bakaksel så sitter det 2.5" eksos. på den 240n ble det merkbar forskjell i aks.!

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Må bytte downpipe, og det er et reint helvette å få til å bli fin/sitte rett og passe perfekt, hvis du skal lage det sjøl.... Men hovedsaklig med eksosanlegget, så MÅ du få deg et anlegg hvor anlegget går OVER bakakselen, og det gjør JT-anleggene...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysator = djevelens verk :P hehehe, bare å rive av :P neida... kan vel ikke det... jeg hadde bare latt katalysatoren være på jeg, også bygge rør videre fra den og hatt en litt liten lydpotte bak, så man får litt gromlyd også litt fint STORT enderør!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye effekt stjeler katalysatorene?

det er vel som en superpakket eksospotte?

 

det gjør vel heller ikke noe med CO vel? bare med annen forurensing, som ikke påvirker co måling?

 

jeg tenkte litt på å importere meg en slik, for 400kr inkl porto (fra usa):

tmuffler.JPG

 

tenk to slike.. :) en på hver side?? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Må bytte downpipe, og det er et reint helvette å få til å bli fin/sitte rett og passe perfekt, hvis du skal lage det sjøl.... Men hovedsaklig med eksosanlegget, så MÅ du få deg et anlegg hvor anlegget går OVER bakakselen, og det gjør JT-anleggene...

 

 

Hvorfor må anlegget gå over akselen?

 

Mitt 3"toms går under, blei fortalt at det var mindre "svinger" og ergo mindre motstand..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår