Gå til innhold

Overhale turbo

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Halla, var på høggeren og fikk skrudd av en garret turbo fra en saab 900turbo.

Da jeg fant bilen så var det ikke panser på bilen og slangen var av turboen, asså turboen var full av vann da jeg fant den, "propella" inni sto fast men tror kansje det er rust inni som gjør den treg/fast (snurrer ikke rundt.

Det jeg lurte på var hva det koster og få en slik turbo totalt overhalt, dere kan gjerne fortelle hva en total overhaling går ut på nå som jeg ikke vet det helt..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clone baby skrev:

Da jeg fant bilen så var det ikke panser på bilen og slangen var av turboen, asså turboen var full av vann da jeg fant den, "propella" inni sto fast men tror kansje det er rust inni som gjør den treg/fast (snurrer ikke rundt.

Det jeg lurte på var hva det koster og få en slik turbo totalt overhalt, dere kan gjerne fortelle hva en total overhaling går ut på nå som jeg ikke vet det helt..

Hehe, den turbon der kan du bare ta å sende inn te spiker...

Du vil alldri kunne få noe greie på det der, da må du i tilfelle bare bruke kompressor huset igjen... Alle opplagringer osv der er korrosjonsskada... Her er det snakk om tolleranser på tusendeler så det er ikke bare å gå på med smergel!

En overhalling går ut på lagerbytte, pakninger og blangsering av tubinakslingen.

Dette koster non tusen...

Drar du på KRB eller GIK turbo f eks vil dem vel kansje si att det bare er å handle en ny en...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clone baby skrev:

bortkasta tid på høggern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC^ skrev:
Hehe, den turbon der kan du bare ta å sende inn te spiker...

Du vil alldri kunne få noe greie på det der, da må du i tilfelle bare bruke kompressor huset igjen... Alle opplagringer osv der er korrosjonsskada... Her er det snakk om tolleranser på tusendeler så det er ikke bare å gå på med smergel!

En overhalling går ut på lagerbytte, pakninger og blangsering av tubinakslingen.

Dette koster non tusen...

Drar du på KRB eller GIK turbo f eks vil dem vel kansje si att det bare er å handle en ny en...

Hehe, var det jeg tenkte.

BlodHarryJens skrev:
bortkasta tid på høggern

Bortkasta tid? HAH! nei sorry, jeg bor nesten hos høggeren (er der hver dag nesten) så det med og skru av 4 skruer for ingen ting er ikke og grine over ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si det var bortkasta, men det å finne en turbo på høggern full av vann og dritt er vel ikke et sjakktrekk hehe.. Kjøp en ny turbo du, også kan du heller skru opp denne garreten selv og se og lære, prøv å fiks den selv feks. skru opp og ifra hverandre. Vis den er allerede ødelagt så er det ikke noe sjanse for at du ødlegger den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider