VolvoTore Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Har akkurat fått klar 242'n og var ute og testkjørte den. Når eksosen blir varm så ryker det veldig av eksosmanifolden. Noen som har en idé om dette er noe å bry seg om eller ikke. Manifolden har ikke vært brukt på nesten 1,5år, men har stort sett ligget tørt. Nei, det er ikke meningen å virke idiot, men tenkte kanskje noen har opplevd det selv :rolleyes: Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 bytte eksospakning / eventuelt sprekk i manifold på bakside? Hva slags motor er det? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 bytte eksospakning / eventuelt sprekk i manifold på bakside? Hva slags motor er det? B230A. Manifolden skal være bra, så i alle fall slik ut før den ble satt på, for noen uker siden. Alle pakningene er nye, det er bare når manifolden blir varm (et par minutters kjøring), og det lukter ikke noe spes. Kan det virkelig være så mye fuktighet i godset på manifolden? Eller er det noe under manifolden som har mulighet til å skape røyk/damp? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Du har sikkert få litt olje på den.. Dette går vekk etter noen minutters kjøring... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Du har sikkert få litt olje på den.. Dette går vekk etter noen minutters kjøring... Ikke trolig at det kan være noen fare? Bare å kjøre'n litt hardt da, så den får svidd det skikkelig vekk...(?) :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Jeg vil tro det.. Veldig for gjort å få litt olje på dem... Tviler på pakninger, sprekk osv, da skulle du ha hørt det, ihvertfall hvis det er pakningen som er gåen. Du kan jo seffølgelig se etter sprekk, men hvis det ryker av manifoildet så skal det jo være en litt solid sprekk da... Hvis det damper av manifoildet så er det olje, garrantert Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 -Ja. kan jo aldri skje noe med at det ryker fra manifolden :P volvomotoren overlever den... Er jo kvalitet det vettu :P hehehe. Bare å kjøre det!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.