Bauer Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Er det noen som kan gi meg litt info ang Garret T3 turbo? Hva slags biler som har denne, teknisk spec eller noe? Skal det være noe slakk i noen stag? Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Jeg og en venn har nettopp lett etter mye av det samme. Garrett T3 sitter jo på mange slags biler. Både Volvo B21ET og MB 300TDT har tilsynelatende samme turboen. Men ser man nærmere på f.eks http://www.gikturbo.no har de ulike delenumre fra fabrikk. Da er mine konkrete spørsmål som følgende: (Og jeg spør spesifikt om T3 - om en T3 alltid er en T3) - Peker luftinnsuget i forskjellige retninger? - Kan man kløyve turboen og rotere kompressorhuset 90' i forhold til før? - Er det ulik dim på bolting til manifold? - Er det samme eksosflensen på veg ut på alle T3? - Er det forskjell på opplagring av aksel og kjøling av lagrene? Olje,vann.. - Andre vesentlige forskjeller? - Og hvordan går man frem når man vil sette på 3"/75mm rør/knebøy/downpipe på en T3 som org har en konisk flens med treboltet klemme over et 60mm rør? takker for alle seriøse svar. Og takk til Bauer for hijacking av tråd sombrero Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 - Peker luftinnsuget i forskjellige retninger? - Kan man kløyve turboen og rotere kompressorhuset 90' i forhold til før? - Er det ulik dim på bolting til manifold? - Er det samme eksosflensen på veg ut på alle T3? - Er det forskjell på opplagring av aksel og kjøling av lagrene? Olje,vann.. - Andre vesentlige forskjeller? 1- Nei, i tilfelle er det demonterbart 2- Ja, trenger ikke å "kløyves" for å gjøre dette heller. Roteres trinnløst. 3- Ja, men T3 er en egen standard på turboflens. Finnes noen av-arter. 4- Nei, det finnes mange forskjellige, men en vanlig type er en 5-boltet variant. 5-Ja, Men nesten alle har fullflytende glidelager og 270graders aksiallager, med og uten vannkjøling. 6- Ja, Alle har samme turbinhjul, men det er tre vanlige størrelser på eksoshusets A/R forhold; a/r.36 , a/r.48 , a/r.82 . I tillegg er det en hel haug forskjellige størrelser og trim på impelleren (kompressorhjulet). Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.