Gå til innhold

Teknisk ang T3!

Ranger emnet


Bauer

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn har nettopp lett etter mye av det samme. Garrett T3 sitter jo på mange slags biler. Både Volvo B21ET og MB 300TDT har tilsynelatende samme turboen. Men ser man nærmere på f.eks http://www.gikturbo.no har de ulike delenumre fra fabrikk. Da er mine konkrete spørsmål som følgende:

(Og jeg spør spesifikt om T3 - om en T3 alltid er en T3)

 

- Peker luftinnsuget i forskjellige retninger?

- Kan man kløyve turboen og rotere kompressorhuset 90' i forhold til før?

- Er det ulik dim på bolting til manifold?

- Er det samme eksosflensen på veg ut på alle T3?

- Er det forskjell på opplagring av aksel og kjøling av lagrene? Olje,vann..

- Andre vesentlige forskjeller?

 

- Og hvordan går man frem når man vil sette på 3"/75mm rør/knebøy/downpipe på en T3 som org har en konisk flens med treboltet klemme over et 60mm rør?

 

takker for alle seriøse svar. Og takk til Bauer for hijacking av tråd sombrero

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Peker luftinnsuget i forskjellige retninger?

- Kan man kløyve turboen og rotere kompressorhuset 90' i forhold til før?

- Er det ulik dim på bolting til manifold?

- Er det samme eksosflensen på veg ut på alle T3?

- Er det forskjell på opplagring av aksel og kjøling av lagrene? Olje,vann..

- Andre vesentlige forskjeller?

 

1- Nei, i tilfelle er det demonterbart

2- Ja, trenger ikke å "kløyves" for å gjøre dette heller. Roteres trinnløst.

3- Ja, men T3 er en egen standard på turboflens. Finnes noen av-arter.

4- Nei, det finnes mange forskjellige, men en vanlig type er en 5-boltet variant.

5-Ja, Men nesten alle har fullflytende glidelager og 270graders aksiallager, med og uten vannkjøling.

6- Ja, Alle har samme turbinhjul, men det er tre vanlige størrelser på eksoshusets A/R forhold; a/r.36 , a/r.48 , a/r.82 .

I tillegg er det en hel haug forskjellige størrelser og trim på impelleren (kompressorhjulet).

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår