oddi Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Takk Oddi. Må vell melde meg inn der :) Fin bil forresten!!Jeg har en dumpventil montert i nå som lager skikkeli me lyd :S Har egentli ikke lyst på en sånn en. Så jeg går å venter på at en kompis skal bestille en ny til meg,men hvis det ikke er lurt å har dump så er det jo ikke vits. Noen som har hadd problemer med å sette inn green filter? Ble mye off topic her da men :S Jeg har filter, vet ikke hva slags merke det er, men kjøpte på speedparts. Da jeg monterte dette fikk jeg fiiin psjt-lyd. ikke for voldsom og ikke for lite. En i klubben hjalp meg også med å justere turbotrykk, dvs. sette på et potmeter som jeg monterte i askebegeret (!) der jeg kan justere mellom 0,5 og 1,5 i turbotrykk, sånn teoretisk sett. Har ikke måler, så jeg vet ikke hvor mye det egentlig er, men bilen drar godt:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Jeg har filter, vet ikke hva slags merke det er, men kjøpte på speedparts. Da jeg monterte dette fikk jeg fiiin psjt-lyd. ikke for voldsom og ikke for lite. En i klubben hjalp meg også med å justere turbotrykk, dvs. sette på et potmeter som jeg monterte i askebegeret (!) der jeg kan justere mellom 0,5 og 1,5 i turbotrykk, sånn teoretisk sett. Har ikke måler, så jeg vet ikke hvor mye det egentlig er, men bilen drar godt:) mvh oddi Høres veldig bra ut :) Har du koplet ut trykkvakten da? Trodde man bare kan kjøre me maks 1 bar hvis den ikke er koplet ut. Stemmer ikke dette? Nå har jeg endelig fått fiksa bilen!!! Er sååå godt! Den går mye bedre enn den gjorde før. Og jeg lader med 0,9 bar igjen,istede for 0,5 som den gjorde da den ikke var i orden. Bruker din bil mange liter bensin på mila Oddi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Jeg mener turboen fortsetter jo å spinne etter trykket er sluppet ut og da registrerer jo luftmasse måleren lufta som turboen suger inn og da vil den jo gi for mye bensin. Eller går den over på et slags "tomgangs program"? Noen som vet dette? Lurer på dette selv, men jeg har kommet fram til at; Da ventilen dumper luft er da du slipper gassen, og gass-spjeldet lukkes. Og jeg har lest fra mange forhandlere som selger dump ventiler at siden det er lukket så er det ikke noe problem. Men men lurer svært på åssen det vil gå med min turbo vis jeg gjør om til dump. For nå har jeg en resirkulerende, og da blir jo all luft brukt som er målt. Kanskje den blir druknet med bensin?:( Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Hei saabfolk! :) Skal prøve å forklare det jeg vet, å håper at noen drar nytte av det! På biler med luftmengdemåler bør dumpventilen være resirkulerende. Hvis den er åpen får motorn for mye bensin i forhold til luft. Det kan føre til at pluggene soter. Det er også en fordel med resirkulerende siden den kjører lufta rett inn i turboen igjen å det sørger for kortere "spoolup" tid. Alle Saaber med luftmengdemåler har så vidt jeg vet en orginal resirkulerende dump, som du hører mye bedre når det monteres åpent luftfilter. Hvertfall på min 9000 :rolleyes: Har kjørt med åpen dump på min ei stund, men motorn trives mye bedre med en resirk! Når det gjelder trykkvakta så kan den justeres. Jeg har justert opp min slik at jeg kjører på 1 bar uten problem. tror den går opp til ca 1,3 nå. Det er sikkert mulig å koble den ut, men den er jo kjekk å ha! Bare spør hvis det er noe. lover ikke noe svar, men jeg kan jo prøve.. Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Skal få på et skikkelig K&N filter på min, så får vi se om det blir noen lyd fra resirk.ventilen:) Jeg har ikke saab da, men vurderte det engang i tiden;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larzi Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg kjører SAAB :D Siter Powered by Speedparts :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Først så trodde jeg ikke at jeg hadde den orginale bypass ventilen,men fant den etter hvert. Så fant jeg ut at den er ødelakt,så jeg blir nok å kjøre med den dompen jeg har montert i nå helt til jeg får tak i en orginal igjen.Eller noe sånt.Håper bare at det ikke er den som har gjort slik at luftmassemåleren og bensintrykksregulatoren gikk.Men man må vell bare prøve seg fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizzmo Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 hei eg e eier av en saab 900 2,0i registrert i 86 men e 87 udgaven lys grønn me 4 dører. selges pga mistet lappen og trenger ikke 3 biler da så da ble d bestemt at saaben sko selles. så viss noen vil kjøpe den e det bare å ringe 92462760 bilen befinner seg i nerheten av stavanger (rennesøy) å kan vell bare si d sånn atte bilen e strøken i forhold til andre saaber i den årgangen. Bilen har vært eid av ein gammale lærer å alldri pasert 120 kmt den e gått 200 km og e eu ok. følger me helårsdekk og ett sett me vinterdekk stålfelger. lyst intriør. radio kasett 5 gir pris 12000 eller bud eventuelt bytte i nyere moped. scoter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg kjøpte meg nylig en '87 900i Coupe, og jeg har mange planer :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrt Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Her er bilder av min saab 900 turbo (97) Bildene er tatt når jeg kjøpte bilen og jeg har STORE planer om å bygge den om tilg 9-3 viggen. (bare vis lomeboka er stinn) Spørsmål: Jeg tror ikke det er resirk på motoren min så jeg hartenkt å kjøpe meg en dump uten resirk. er det riktig og er det lurt? Siter # 1985 Volvo 240 GL b230a (vinterbil) # 1997 SAAB 900 SE Turbo (sommerbil) http://photobucket.com/albums/y274/myrt88/ Member of:Saabturboclub.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Orginalt sitter det en svart plastikk ventil på bilen din. den er resirkulerende. På din 900 går det bra å sette på åpen dump. på biler med luftmengdemåler er det ikke fullt så smart. For mye bensin i forhold til luft, osv.. Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juni 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Sitter et eller annet sånn plast skit på morra og faren min sin 9-5 estate også. Lager ikke noe serlig høyere lyd en en fis... damndamn Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 kan være litt vanskelig med dump som lager lyd på saab 9k turbo...vet ikkehvorfor...er bare det jeg fikk vite.. Det er ikke vanskelig med dump som lager lyd nei, du har nok hørt feil ;) Jeg prøvde dumpen til en kamerat som har 92 9000 Turbo med ca. 270 gamp, og på min ble det mer enn nok trøkk, og min er orginal! Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Stå forresten Cosworth.no på den, så jeg var litt redd for å ha den under panseret. Vil ikke ha no Ford-ventiltikking ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrt Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hehe, det skjøner jeg godt ;) Siter # 1985 Volvo 240 GL b230a (vinterbil) # 1997 SAAB 900 SE Turbo (sommerbil) http://photobucket.com/albums/y274/myrt88/ Member of:Saabturboclub.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.