Gå til innhold

Golf G60

Ranger emnet


headdead

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min så kan de som er interessert følge med hvis de vil.

 

Kjøpte den i december 2003

Litt specs:

Modell: Golf g60

Årsmodell: 1990

Slagvolum: 1800cc

Effekt: 220hk (Bremset på rullende landevei)

Moment: 330-nm

Vekt: 1050kg

Gir: Manuell

Drivverk: FWD

 

Org. lakk quartsmet.(sjelden farge ikke solgt i norge)

Karoseri urørt og orginalt

 

Motor:

1.5 bar mapsensor fra Audi S4

RS-lader m/65mm ladehjul 1.25bar ladretrykk

Bahnbrenner asymetrisk 260/268 kam og justerbart kamdrev

3.5 bar bensintrykksregulator (porshe 944 type)

Bahnbrenner stage 4 chip

jiro-valve

JT-grenrør med skreddersydd 2.5 eksos

Termostater med lavere settpunkt

Greenfilter konfilter

Oppgradert oljepumpe

Ladetrykksmåler

 

Understell:

Polyforinger

Inter Alloy coilover

Tårnstag forran og bak

 

Slik så bilen ut da jeg kjøpte den

espenb1.JPG

Men etter at jeg fikk på coiloverne og SMC O felgene ble det bedre

DSCN0034.JPG

Etter at jeg kom hjem fra jorda rundt reise, ville ikke golfen starte og da fant jeg ut at hjærnen så slik ut og ville ikke mer:

DSCF1184.JPG

Men chippen håper jeg at jeg har klart å redde

DSCF1197.JPG

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, en kar som het Espen som eide den mener jeg

ja det stemmer jeg byttet motor i den en gang tror det var i 2001 eller noe slikt.. men men er en god bil du har fått deg kan LOVE deg at han har tatt godt vare på den.... :)

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fikk ny hjærne i kveld, så vi får se om ikke kjære golfen starter i morra!!!

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et samco vannslangesett liggende som jeg tenkte jeg skulle få satt på, ellers så har jeg planer om å bytte ut G-ladern med en Bahnbrenner screw compressor nå til sommeren og dytte inn et Microtech datasprut og nye dyser. Kommer litt anpå pengene, men håper å få gjort ferdig motor i sommer og ta det kosmetiske utvendig til neste år. Skal vel ikke gjøre så altfor mye, men trenger et par nye klarglass lykter, en frontleppe, noen skjørter og en hellakkering før jeg blir fornøyd. Blir vel å beholde fargen siden den er så skjelden, men dette blir uansett ikke noe av før neste år. Motor og banekjøring er første pri. i år hehehe

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oops, glemte det jeg, har ikke gjort det før. hvordan vet en hva slags mapsensor det er som står i en orginal hjærne? vet at min gamle var 1.5bars. Har en følelse av at jeg fucka den gamle mapsensoren, de tre små metall ledningene som var lodda ned i hjærnen knakk helt inni mapsensoren, noe møkk, men jaja, er jo ikke sikkert at det var orginal mapsensor i den nye hjærnen, fulgte jo med chip og greier!!!

 

hva kan skje hvis man ikke har riktig mapsensor?

hva gjør en mapsensor egentlig?

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalhjernen har 200 mbar hjerne (1 bar ladetrykk)

 

Mapsensoren gjør om trykket i innsuget til spenning inne i hjernen. Mener å huske at spenningen er 0-1 volt avhengig av trykk. Dvs at ved 1volt spenning har du 1 bar ladetrykk med 200 mBar mapsensor, og 1 volt med 250 mbar sensor er 1,5 bar ladetrykk

 

Bruker du chippet som kom med den forrige hjernen i den nye hjernen med mindre mapsensor, vil chippet hele tiden tro du har mer ladetrykk enn du egentlig har. Da vil den gi for mye bensin. Ikke spesielt bra for utslipp, power og bensinøkonomi.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår