Gå til innhold

Vurderer invistering av Dodge B350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen ting jeg bør se spesielt etter? Jeg har fått et tilbud som jeg synes virker greit, det er en 1987 Dodge Van 350 med 5,2l. Jeg har ikke så veldig god kunnskap på amerikanere og motorene dems. Sånn som den er i stand så er det lite (ingen?) rust på ramma under bilen. Det er noen små flekker på tak railsen, smat noen flekker her og der. Det er med bra helårsdekk og gode vinterdekk (alle på stålfelg.) Den er registrert som en kombi bil med 6 plasser. Motoren gikk fint, nye plugger og en justering av gasseren må nok regnes med, den var litt tung startet når den har stått litt, men starter helt fint ellers. Starten går også kjapt rundt. Drivverket virker så som så igjen, det kommer et klakk når bilen blir satt i gir, samtidig kan man ane en liten klunk når man "triller" nedover veien. Jeg mistenker at det kan være krysset som her slitt. Hadde det samme problemet med den en hiluxen jeg hadde. Hva tror dere? Alle foringen i forstillinga er byttet. Motoren er litt svett, men ser ikke ut som det er lekasje da det bare er litt. Eksosen må byttes på den ene siden ihvertfall. Gode bremser. Ikke blitt brukt som russebil. Bilen ser helt grei ut, også teknisk. Den trenger litt pleie for å få den strøken self.

 

Hva tror dere den er verdt i kjøpe sum?

 

men det viktigste, er det noe jeg MÅ se etter før jeg bestemmer meg?

 

Et bilde tatt med mobil.

1.jpg

 

eu godkjent til sept 06

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som alltid mye du skal tenke på.

Jeg vet inget om dodgevaner men:

Deler til amerikanske biler er rimelige å ganske lett å få tak i. En av ulempene med dodgen er at det ikke er så mange av dem, ikke få heller, men hvis du jamførere med en chevyvan er det få. Skal du bygge om motor, karoseri eller invendig så vil det være (meget) rimeligere å lettere å få tak deler til en chevy.

 

Før du kjøper en dodge må du sjekke prise på en chevy G20 å du bør se etter en 88 og oppover (350 motor med th700kasse). G20 er en lettere van en G30. Du merker stor forskjell når du kjørre dem. Det var flere tilsalgs på auto db for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket litt på nettet etter lignende biler til salgs. Det er ikke så mange skjønner jeg. Hvordan er drivverk og motor sammenlignet med gmc/chev? Er det noe av dette som passer omhverandre eller er det bare å glemme?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket litt på nettet etter lignende biler til salgs. Det er ikke så mange skjønner jeg. Hvordan er drivverk og motor sammenlignet med gmc/chev? Er det noe av dette som passer omhverandre eller er det bare å glemme?

 

Det passer ikke omhverandre nei! Ville personlig hatt en Chevy om jeg skulle hatt van..men jeg liker GM bedre enn Mopar også da doh

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min chevyvan i fjor for 75.000 uten EU. Det var en 87 modell i MEGET god stand. Omlakert, okay felger m.m. Det var meget lett å selge den, folk ringde å la inn høye bud usett. Bilen ble solgt etter et 3-4 måneder for 80.000!

 

Autodb har et par tre G20 fra 15-35.000. Da er det biler i brukstilstand. Prisbilden er for å si det milt, sprikende. En halvsjaber dodge -87 med forgasser 318 motor tror jeg ikke er vært særlig mye, vanskelig å si, i all hast høres 20.000 ut som mye, men jeg kan ta feil her, har ikke nokk peiling (skulle sikkert holdt kjeft.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det viktigste når man kjøper Van:

Det viktigste når man kjøper en gott brukt van er å holde seg lengst mulig borte fra 6.2 Dieselen. Jeg har hatt en, noen kamrater har hatt slike, vi har alle hatt store problemer. Den motoren er bare en oppskremt 350 og den tåler ikke dieselens høye kompresjon. Dyrt (i forhold til bensin) og reparere, regn med dobble prisen, å så lyden da......man kan få magesår av mindre.. ;- )

Amerikanske biler MÅ man reparere. Dårlig kvalitet men overdimensjonerte spec. Primitive konstruksjoner som er mulig å gjøre noe med selv.

Jeg er en amcarfan å kunde ikke tenke meg noe annet, men kvalitet.....nei det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spesielt mye erfaring med dodge, men syns de er vinglete og ustabile i forhold til en Chevy G20. Mulig jeg bare har kjørt dårlige Dodger da. Ellers er en feil som går igjen lekkasje fra servopumpa. Automaten er vel, som på Chevy, et svakt ledd som har en tendens til å ta kvelden. Har den allerede vært overhalt er det et pluss. Rundt 20000-25000 er vel vanlig for en ok 87-modell.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 86' dodge 350 russebil.. min erfaring med den etter å ha kjørt den en del mil er; deilig å kjøre, veldig bra comfort for sjofør og alle pasasjerer,

går dårlig (tenker på aks), bruker møøe benz men du kan få ned benzin forbruket endel ved å ha en veldig lett høyrefot.

Det virker også som det er en bil som er det motsatte av toyota kvalitet, ting må byttes ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det viktigste når man kjøper Van:

Det viktigste når man kjøper en gott brukt van er å holde seg lengst mulig borte fra 6.2 Dieselen. Jeg har hatt en, noen kamrater har hatt slike, vi har alle hatt store problemer. Den motoren er bare en oppskremt 350 og den tåler ikke dieselens høye kompresjon. Dyrt (i forhold til bensin) og reparere, regn med dobble prisen, å så lyden da......man kan få magesår av mindre.. ;- )

Amerikanske biler MÅ man reparere. Dårlig kvalitet men overdimensjonerte spec. Primitive konstruksjoner som er mulig å gjøre noe med selv.

Jeg er en amcarfan å kunde ikke tenke meg noe annet, men kvalitet.....nei det er det ikke.

 

Det kan jo hende at du har hatt uflax. Fattern kjøpte en Chevy G30 Van med 6.2 diesel, ny i USA i 92. Han solgte den for ca 3 år siden. Da hadde den gått nesten 300 000. Under alle de årene og milene som han har eid den, så er det eneste han har byttet en oljepumpe og et ledd i overføringen mellom motor og automatkasse (kjent problem på den modellen), + vanlige slitedeler. Nevn en bil som kan kjøre i 300 000km over 11år og kunne skilte med så få problemer! Det er hva man kan kalle kvalitet! thumpsup Desverre kan jeg ikke si det samme om karrosseri. Det begynte å ruste i skjøter flere steder. Først fom. 93mod innså de at det var smart å levere dem med galvanisert karoseri.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske biler MÅ man reparere. Dårlig kvalitet men overdimensjonerte spec. Primitive konstruksjoner som er mulig å gjøre noe med selv.

Jeg er en amcarfan å kunde ikke tenke meg noe annet, men kvalitet.....nei det er det ikke.

 

hehe...enda en som har innsett det. Jeg også har det, men tør ikke å innrømme det doh

 

Forøvrig har 5.2'n ca 130 hk. Går en slik som russebil på skolen. Ingentvil om at vi kunne tenkt å bytte vår transporter russebil mot den.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kvalitet, er jo Chevrolet sine vans ganske slitesterke vel? De tåler juling, og ruller år etter år. Det er nå mitt inntrykk. Jeg hadde en G20 som russebil noen år tilbake, broren min kjøpte den tilbake da han var russ i fjor og den var svært pålitelig for begge. Det var en 305 bensin. Den dro fra alt som var av russebiler, bortsett fra andre Chevyer med 350 :) Fireportsgasseren er nok overlegen den råtne enporteren man finner i mange Dodger. Her i Fredrikstadområdet er det helt tydelig at tendensen går mot amerikansk bil for de fleste russ. I år er det minst 15 Chevyer og rundt 10 Dodger, pluss et par Ford faktisk. Det er kult. Da jeg var russ var vi alene på skolen om Chevy.

 

Angående diesel har jeg hørt mye rart, men problemene er vel uansett fikset på senere årsmodeller?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter en G20 opp mot carveller og transportere fra same tid er vel valget ganske opplagt. Jeg er glad vi har en caravelle som russebil, for jeg hadde ikke taklet at en Chevy skulle bli herjet med så mye som vi gjør med den caravella :)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår