Gå til innhold

Gjøre klar for lakkering?

Ranger emnet

bvgs

Anbefalte innlegg

Heisann.. har sveiset et par steder på kanalen der det var rust, så lurte jeg på hva jeg skal/burde ha på for å beskytte kanalen mot rust igjen? For når jeg slipte ned for å komme til metallet så var det et tykt lag med diverse ting.

En ting til, har også pusset ned til metallet på hjulbuene mine (rust), hva bør jeg ha på igjen der? Kommer plastbreddere på utsiden så er ikke så nøye hvordan det ser ut under der. Og så har jeg sparklet litt diverse steder, og når jeg har pusset der har jeg kommet til metallet noen steder, hva gjør jeg med det? Hele bilen skal etterhvert bli lakkert på nytt, men håpte på at jeg kan gjøre det meste for å få den klar til det selv. (Lære litt)

Ble mye på engang dette, men takker for alle som har noen tips å gi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du ikke lar det stå ubehandlet.

Jeg har ikke så mye peiling på hva som er bra og dårlig, men jeg har brukt vanlig grunning fra würth, har også brukt zink basert grunning og syregrunning fra hagmans. Ikke noe å utsette på resultatet enda..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette brukes på kanalen? http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=334 . Må vel grunne først med syregrunning eller lignende? (Noe som beskytter mot rust) Skal ha sideskjørt over kanalen, jeg må bare ha noe som beskytter mot rust og eventuell steinsprut som måtte forekomme under der. (Blir sikkert tectyl på undersiden også) Kanskje lakkere malingen med den fargen som bilen skal ha slik at det ser noenlunde ut under der.

Noen som kan lage en fin step by step oppskrift på det jeg må gjøre for å behandle metallet slik at det ikke ruster med det første?

Fremgangsmåte?

1. Rusteter, omdanner rust som jeg ikke har fått vekk ifra porene ved pussing

2. Grunning, syregrunning? Noe som beskytter mot rust

3. Fyller, blir kvitt de små strekene etter pussing o.l. slik at den er klar til lakkering

4. Noe mer til kanalen?

5. Så kommer lakken som lakkereren hiver på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider