Gå til innhold

Opel omega 87

Ranger emnet

eVicez

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bil denne helga.

En opel omega GL 2.0l.

Bilen så ganske sliten ut, f eks fangerne og sideskjørtet var elendig lakket,

og elendig montert på. Så jeg tenkte jeg skulle skru det av, lakkere på nytt og montere ordentli.

Ellers skal jeg finne meg en spoiler av et eller annet slag,

og nye felger når jeg får rå.

Bilen har pr i dag 130 hk.

Hvilke små modifikasjoner kan jeg gjøre med motoren for å få den litt sprekere?

Andre forslag til hva jeg kan gjøre med bilen?

Noen bilder:

dscf00176jl.jpg

dscf00182xr.jpg

dscf00235ai.jpg

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med ny bil. Alltid spennende det!

Du burte lakkere resten av fangerne også, for at den ikke skal se så tung ut. Jeg syns jeg fikk det inntrykket slik den er nå.. Kanskje beholde listene grå. Ellers syns jeg bilen så bra ut, ganske clean look, sølvgrå er jo pent. Felger gjør seg alltid! Det er halve bilen det.

2liter i Omega yter vel ikke mer enn 122 uten kat og 115 med. Kanskje ikke kat på en '87. Hva de enkleste og mest nyttefulle ting for å få den til å gå bedre er ikke jeg den rette til å svare på.

Fin bil. Lykke til!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger skal jeg skifte.

Er 14" som står på, orginalt.

Skal se om jeg får lagt på felgene som står på stasjonsvogna (pappa sin)=D

er 15" 205 det. ikke sikker på hvor mye gummi.

Noen som kan regne ut slikt?

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/60-15 er nermeste. Håper ikke du mente stasjonsvonga som syns på bildet, for Mondeo har 4x108 mens Omega har 5x110 boltsirkel..

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tenker på dette som et langtidsprosjekt, ettersom jeg er student, og ikke har så mye penger. Derfor tenkte jeg å ta noen små modifikasjoner for å få litt mer ytelse. Når jeg får meg fast jobb (ganske snart) blir jeg å spare opp til ny turbomotor.

Men før det må jeg nøye meg med de små sakene :)

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noe eksteriørstyling da?

Fangere, blinkere, lykter, sideskjørt o.l ?

Som sagt, ta en titt på http://www.opelmotorsport.com . Er ikke det deler fra omega 3000 du har på den da?

Noen forslag: Omega 3000 front og sideskjørt, lotus front, senator front.

http://www.opelmotorsport.com/forum2/viewtopic.php?t=20269

Lotus deler: http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=889&sort=1&cat=3&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk. Når jeg kjøpte bilen glemte jeg å se i vognkortet på hvilken dekk som var tillatt. Viste seg at de sommerdekka som fulgte med var T dekk, men siden jeg har innsprøytningsmotor, trenger jeg H dekk.

Så jeg svinger innom den lokale dekkforhandlern i dag, å får fiksa nye dekk. :)

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg fant denne tråden på prosjektforumet, rakk ikke å se når den ble startet og lurer på om den er gammel? evt om det er noe liv i den? :)

jeg beundrer folk som vil customize gamle omega'er..det er ganske nice biler når man får gjort litt med dem!

så hadde jeg jo seff noen tips for hva du kan gjøre som hjelpe godt på inntrykket.

du trenger ikke nødvendigvis gjøre store tingene, lakke dørhåndtak, speil og kanskje lister om du liker disse lakkerte

større felger gjør seg også veldig bra nesten bestandig, men mitt tips er endel bredere felger, gjerne med kant, eller avstandsspacere for å få økt sporvidden litt. hjelper sykt på synsuttrykket på disse, som gjerne ser litt runde ut når man ser dem forfra eller bakfra.. driver selv å forsker på hvordan jeg skal få dette til på min bil ;)

er ikke no særlig fan av den irmcherleppa du har framme, så der tror jeg at ihvertfall jeg ville funnet på noe annet...en mattigleppe er feks mye penere! men da må du også lakke fangerne i samme farge som bilen, ellers blir det fort litt snålt....

renske for emblemer og hvite blinkers\røde baklykter er også litt pent :) men jeg ville ikke helt tatt vekk opelmerket i fronten, jeg ville erstattet det med et fra en nyere calibra, disse er etter mitt syn mye penere.

så har du jo GSI-grill som er litt penere, personlig så har jeg fundert på kamei-lookalike grill...øyelokk gjør seg bra, siden det er noe store lykter på omega...rieger funker veldig bra, pass bare på å få lakket dem i rett farge ;)

jeg har også lurt på hvordan det hadde sett ut med en ganske diskret bakrutesenker på omega egentlig...

har du gjort alt dette, så tror jeg du begynner å få en ganske clean omega! utover det, så har du jo et veldig bra utgangspunkt for videre modding, som runde hjulbuer, sveise igjen skiltplatehullet og cleane den.

en ting jeg driver å jobber med selv nå, er at jeg driver å tilpasser en lummafanger fra calibra, det er litt arbeid ja, men det har potensiale til å bli nydelig pent når jeg får det som jeg vil ha det :) så der har du et tips...calibra er bare litt smalere enn omega 87mod i fronten ;)

håper du fikk noe inspirasjon av dette?

vennligst hilsen dypt troende omegafrelst!

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk rakett, dette hørtes lovende ut.

Når jeg ser på andre omegaer rundt omkring, synes jeg personlig disse er litt kjedelige, pga alle er så lik. Er jo veldig masse stilige frontfangere til Calibra, så hadde man funnet noe som någenlunde passet, og gjort små tilpassninger, kunne dette blitt veldig bra. Første greierne jeg blir å gjøre blir å lakkere listene og fangerne, samt kjøpe øyenlokk, slik at bilen ser litt "sintere" ut. Derreter hadde det passet bra med en litt mer agressiv fanger enn den kjedelige orginalfangeren og irmcherleppa. Samme med den alt for kjedelige bakfangeren. Så planen blir da å lage en omega med litt uvanligere look en de fleste vi kjenner til.

Dumt spm, men hvite blinkere, hvor kan jeg kjøpe det?:)

VW mekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider