Gå til innhold

Opel omega 87

Ranger emnet

eVicez

Anbefalte innlegg

hvite blinkers vet jeg faktisk ikke hvor man får kjøpt, men nå er jeg håpløs tilhenger av å tilpasse deler som egentlig ikke hører hjemme der :D

så hvis du er litt fingernem med karosseriarbeid, så er det et helt HAV av blinkere der ute! jeg driver enda å planlegger masse før jeg setter saga i bilen.

de fleste ser bare ikke potensialet som er i omega, setter på et 3000 bodykit og thats it..ikke for å være frekk med noen av dem da, enkelte av disse prosjektene blir veldig bra, spesielt hvis dem tør gi seg inn på litt dristigere ting som nødvendigvis ikke er så ekstremt, men høyner behagelighetsfaktoren når man ser på bilen. :)

men om du har planer om å skrote den bakfangeren, så vil du sikkert heller gjøre en deal på den? :) jeg har vært på utkikk etter en sånn fanger faktisk. har vært en av mine store bøyger det der, nemlig hva jeg skal finne på med bakfangeren.. har funnet ut at jeg ikke skal gjøre så veldig mye ekstremt med den, eneste lakke den og sette på en downforcer ellerno, så den står i stil til frontfangeren som er GANSKE mye lavere når jeg får den ferdig, og sideskjørtene som jeg antageligvis må gjøre noe med for å få det jevnt..men min fanger er rund og klumpete, med svinger både her og der..din er litt enklere å tilpasse til mitt ønske m'm

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei

bare pm meg når du finner ut, jeg har ikke sååå hast, men går snart igang med frontfangeren snart.. ;)

hadde vært moro å kommet et godt stykke på vei ila sommeren..

er litt lat også, så det går ikke så fort, derfor jeg ikke har laget egen tråd i prosjektforumet :P

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok kjøpt det på bilrekvisita butikker eller noe.. men du kan jo alltids gå for noe fra andre biler. F.eks bmw e46.

Personlig mener jeg at fronten på omega før 90 ser litt rar ut med de smale blinklysene, så jeg anbefaler og bytte framskjermer og blinklys foran. Det gjør mye synes jeg..

Blir spennende å se fremover hvordan dette blir! :)

Mvh FastOmega

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket etter rust på bilen? Det er veldig stor sansynlighet at det finnes alvorlige rustdannelser på den.. Sjekk bla. øvre fjørfester bak, kanaler, fremre vanger, i hjulbuene bak. Jeg tror jeg brukte tilsammen en kvadratmeter med plate på min før jeg ble ferdig.. :D

Om du vil at omegan skal se litt annerledes ut, så tror jeg at du kan få kjøpt noe lotusomega replica greier på realcar.se.

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger inn noen tips jeg:

*felger

*sote ruter

*Lakke fangere,lister og speil

*fjerne merker (Opel,gl etc)

*Spoiler (ikke for stor&stygg)

*Sportluftfilter

*Potte(?)

Felger blir det når jeg får rå. Klarer meg med disse før jeg har fått kjøpt noen jeg virkelig vil ha, men er dyrt, og jeg gidder ikke kjøpe noen først, for så å bytte til de jeg skal ha til slutt.

Rutene skal sotes, mørkeblå eller sorte?

Fangere, lister og speil skal lakkeres.

Fangerne og sideskjørta blir midlertidig til jeg har funnet noe

som kler meg bedre.

Alle merker skal fjernes.

Hvordan får jeg fjernet disse?

har funnet en spoiler jeg skal ha. Den er kanskje littegrann stor, men vil stå i stil med resten av bilen når jeg er ferdig.

fåreløpig blir det lite tuning av denne motoren. Må se om det lønner seg. Motoren har gådd litt mye til å kunne få noe spess nytte av dette tror jeg. Skal finne en som har gådd litt over 100.000 - OG MED SERVO! :P

Potte er noe som blir prioritert ja :)

Må bare sparesparespare,

fy faen for noen syke priser det er på ting til bil!

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider